Overspuiten? Cooper S

TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Overspuiten? Cooper S

14 mar 2007, 08:49

Na een aantal jaar in verschillende coopertjes te hebben gereden (BRG, Pepper White) wil ik nu voor de S gaan.
Weet precies wat ik wil hebben.... echter met de kleur wil het niet lukken. Zijn er twee kleuren waar ik helemaal weg van ben... zijn ze voor de Cooper en niet de S. Oxygen Blue en Nightfire Red. Ok het duurt nog even voordat de Oxygen geleverd wordt (had ik begrepen).

Is het wijs om je mini te laten spuiten? Qua inruil / kosten?. Wellicht dat de kleur over 1 a 2 jaar alsnog voor de S op de markt komt... maar zo lang wil ik eigenlijk niet wachten.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Of verklaren jullie mij voor gek? :s

Alvast bedankt :lol:

Tom
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mar 2007, 09:05

Wat het spuiten voor een MINI kost weet ik niet, heb wel eens voor mijn Clio nagevraagd en dat kwam uit op 2500€ en dan spoten ze feitelijk alleen de zichtbare delen (onder de motorkap zou alles de orginele kleur blijven).

Of de kleuren voor de S komen is denk ik ook afhankelijk van de vraag. Als ze totaal niet lopen komen ze niet voor de S. Daarnaast heeft de S bv ook al sinds de invoering van de R53 de kleur Dark-Silver alleen voor de Cooper S, dat is nu met de R56 nog steeds zo. Gezegd moet worden dat Hyper-Blue eerst ook alleen voor de S was en daarna voor de Cooper de vervangen van Indi-Blue is geworden.
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 09:35

Het overspuiten van een nieuwe auto is eigenlijk wel zonde, maar ik snap het probleem. Het nadeel is dat je waarschijnlijk dat geld van het overspuiten nooit meer terug ziet bij inruil, dus als het 2500 euro zou kosten, ben je dat gewoon direct kwijt. (Dus een Cooper S bestellen in dit geval zonder metallic lak, scheelt je alweer €500,- pegels)

Wat je ook kan doen is gewoon via je dealer met MINI-Nederland iets proberen te regelen. Zij hebben de kleur de liggen en in mijn ogen hoeven ze dan alleen een S-motorkapje, voorbumper en achterbumper in het badje te leggen (of laten spuiten) en is dat niet bijzonder veel meer werk dan voor een Cooper, toch?! Dat is in ieder geval de goedkoopste optie (zal je wellicht ietsiepietsie meer voor moeten betalen), maar als ze zeggen dat het niet zou kunnen is bullshit.

Heb je wel een originele Cooper S die je vermoedelijk nooit ergens anders tegen gaat komen! :mrgreen: Ik zou alles op alles zetten en gewoon de dealer terroriseren tot ze er mee akkoord gaan! :wink:
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mar 2007, 09:41

@CooperS-lightningblue: het probleem is dat die kleurcombinatie niet in de fabriek te maken is, en ze niet aan dat soort dingen meedoen. (Heeft Bernard van Renova laatst nog zitten vertellen, ging toen over Works stoelen die iemand wilde maar dat alleen achteraf kon, het leveren zonder 'normale' stoelen kon gewoon niet)
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 09:56

FastBunny schreef:@CooperS-lightningblue: het probleem is dat die kleurcombinatie niet in de fabriek te maken is, en ze niet aan dat soort dingen meedoen. (Heeft Bernard van Renova laatst nog zitten vertellen, ging toen over Works stoelen die iemand wilde maar dat alleen achteraf kon, het leveren zonder 'normale' stoelen kon gewoon niet)
Nee, ik snap waarom dat ze dat doen. Maar het is niet onmogelijk en dan wil je toch je klant tegemoet komen, zolang de klant dat dan ook maar tegenover de dealer/het merk doet. Als ik per see Nightfire Red had willen hebben op m'n S, dan zat hij er nu gewoon op. Niks is onmogelijk.

Maar goed, ik snap dat ze dat zeggen. :wink:
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 mar 2007, 10:16

Het is maar hoe erg graag je iets wilt en hoe ver je ermee wilt gaan. Net als Kaj zegt, niks is onmogelijk. Als je het gaat doen moet je het goed (laten) doen en alle panelen laten spuiten, niet alleen de zichtbare. Het lijkt mij wat te ver gaan om alles van een nieuwe R56 af te halen voor een andere kleur.

Misschien dat komende zondag je op andere ideeën kan brengen (als je erbij bent) wanneer je wat meer kleuren in het echt ziet.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 10:26

Berthil schreef:Misschien dat komende zondag je op andere ideeën kan brengen (als je erbij bent) wanneer je wat meer kleuren in het echt ziet.
Precies wat ik me net bedacht, we hebben in ieder geval een hoop verschillende kleuren bij elkaar!
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 13:05

CooperS-lightningblue schreef:
Berthil schreef:Misschien dat komende zondag je op andere ideeën kan brengen (als je erbij bent) wanneer je wat meer kleuren in het echt ziet.
Precies wat ik me net bedacht, we hebben in ieder geval een hoop verschillende kleuren bij elkaar!
Eigenlijk moet we dan alle kleurtjes bij elkaar zetten, op de volgorde van de parking :P
luigi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 mar 2007, 13:35

bestaat er bij mini niets zoals bmw individual , mercedes designo ? daar is alles mogelijk , als je maar betaalt . Om een nieuwe cooper s volledig te overspuiten , dus ook onder de motorkap enzo mag je toch rekening houden met 4000-5000 euro . Het spuiten zelf is niet zo een werk , maar alles demonteren en terug monteren , daar kruipt al de tijd in .
Peerkie
Be Mini
Be Mini

14 mar 2007, 13:45

@ Tom: mag ik je vragen hoe het zo komt dat je weg bent van Oxygen Blue? Is dit alleen van het staaltje bij de dealer, of heb je soms meer gezien dan ik? (Ik heb n.l. een Cooper in Oxygen in bestelling en jij bent ongeveer de eerste die daar ook enthousiast over is...) Ik hoop overigens niet dat deze kleur voorlopig nog niet komt, de mijne wordt verwacht over een week of 6.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 16:39

Het zal altijd negatief zijn bij het naderhand inruilen bij een mini dealer. Die weten meteen dat die kleuen er alleen voor de cooper is en niet de S.
Het enige wat je kan hopen is dat er zoveel vraag is bij een S naar deze 2 kleuren, dat ze er misschien toch een in het S kleurenpallet toevoegen.

dat was bij de vorige met electric blue. Er was veel vraag naar die kleur voor een cooper, zodat ie ook voor de cooper leverbaar werd.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 mar 2007, 17:13

Allen bedankt voor de vele reacties. Sta ik toch altijd van te kijken (leuk zo'n mini familie!) :o Ik ga mijn dealer zeker het vuur aan zijn schenen leggen... wie weet wat eruit komt. Ik hou jullie zeker op de hoogte.

@Peerkie.
Ik kreeg bij de Oxygen blue kleur meteen hetzelfde gevoel als bij mij Pepper White. Gewoon lastige te beschrijven.... maar het is weer zo anders dan andere kleuren (net zoals een mini zo anders is als andere auto's)

Jammer genoeg kan ik de 18e er niet bij zijn... dus ik verwacht wel foto's :D De 15(mequiars workshop) ben ik er wel bij.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 22:51

CooperS-lightningblue schreef:Als ik per see Nightfire Red had willen hebben op m'n S, dan zat hij er nu gewoon op. Niks is onmogelijk.

Denk je nu echt dat ze in de fabriek op die ene extra order in die speciale kleur zitten te wachten...? Helaas zijn fabrieken niet zo flexibel. Het hek zou ook wel van de dam zijn als ze daaraan begonnen. Ik zou dan graag een nieuwe R53 MCSC willen bestellen in het Jet Black i.p.v. Astro Black.
1 op de zoveel duizend Mini's is hetzelfde door de vele optie en kleurcombinaties. Je zal altijd mensen hebben die net weer iets anders willen. Je zal dan echt je portemonnee moeten trekken en de stoute schoenen aan moeten trekken om de auto lokaal in de kleur naar wens te laten spuiten.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2007, 23:23

peter schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Als ik per see Nightfire Red had willen hebben op m'n S, dan zat hij er nu gewoon op. Niks is onmogelijk.

Denk je nu echt dat ze in de fabriek op die ene extra order in die speciale kleur zitten te wachten...? Helaas zijn fabrieken niet zo flexibel. Het hek zou ook wel van de dam zijn als ze daaraan begonnen. Ik zou dan graag een nieuwe R53 MCSC willen bestellen in het Jet Black i.p.v. Astro Black.
1 op de zoveel duizend Mini's is hetzelfde door de vele optie en kleurcombinaties. Je zal altijd mensen hebben die net weer iets anders willen. Je zal dan echt je portemonnee moeten trekken en de stoute schoenen aan moeten trekken om de auto lokaal in de kleur naar wens te laten spuiten.
Nee daar zitten ze absoluut niet op te wachten, maar het is gewoon mogelijk. Als ik een Cooper S bestel en ik zie een nagenoeg dezelfde auto staan (Een MINI Cooper in dit geval in Nightfire Red) in een kleur die ik wil hebben, dan moet dat gewoon kunnen. Zo vind ik ook dat je een cabrio in het Mellow Yellow moet kunnen bestellen, ondanks dat de configurator zegt dat het niet mogelijk is. En ik ben best bereid daar een paar eurootjes (lees net zoveel als een metallic kleur) extra aan uit te geven, zeker als ik weet dat het DIE kleur moet worden. :wink:
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mar 2007, 03:21

Als je serieus een andere kleur wilt zou ik er eerder voor kiezen om een wrap om je mini te doen zoals ze dat bij veel rallies ook doen. Kost ongeveer 1000 euro maar dan kan je wel elke kleur en elk design erop laten zetten.

Een wrap is een soort plastic vel dat over je hele auto geplakt wordt, bijkomende voordeel is dat je lak ook nog is beschermd wordt tegen steenslag en krassen, iets wat de inruil waarde zeker ten goede komt aangezien je het er binnen een dag weer af hebt. Ik weet dat er een bedrijf is in oudekerk die auto's wrapped.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8

Terug naar “Exterieur”