Dakantenne

singlehoesjes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Dakantenne

21 dec 2024, 22:34

Goedenavond,
Misschien een domme vraag, maar moet de dakantenne van mijn Mini R56 verwijderd worden als hij door de wasstraat gaat? Ik heb hem net een maand en hij is nog nooit door de wasstraat gegaan, vandaar dat ik het vraag. En zo ja, is het dan een kwestie van losschroeven?
Alvast bedankt.
20241221_130247.jpg
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Dakantenne

22 dec 2024, 10:35

Mag een MINI door een wasstraat (krasstraat)? Dat had je vraag eigenlijk moeten zijn. :mrgreen: Gewoon met de hand wassen is natuurlijk veel leuker. En dan zie je ook veel beter wat nog schoner gemaakt kan worden, voordat je de MINI in een goede waslaag of coating zet.
Antenne verwijderen is losschroeven. Wel uitkijken dat je de voet niet van het dak draait, want de antenne kan behoorlijk goed vastzitten. En als je de voet sloopt, dan heb je nog veel meer werk te doen...
singlehoesjes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Re: Dakantenne

22 dec 2024, 15:50

Helemaal gelijk! Meestal doe ik het ook zelf. Mijn andere auto, een Saab 900 classic uit 1988, gaat ook nooit door de wasstraat, maar vaak zijn de wascabines hier bezet of stuk. Maar goed om te weren dat de antenne - met beleid - losgeschroefd kan worden. Bedankt voor het advies.

Terug naar “Exterieur”