Aan/uit zetten verstralers R56

PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Aan/uit zetten verstralers R56

26 jun 2007, 18:07

Van de dealer heb ik verstralers cadeau gekregen omdat er wat fout was gegaan met de levering van mijn nieuwe MCS (netjes van ze).
Ik moet ze wel zelf monteren.

Gisteren heb ik ze opgehaald. Mooi spul en compleet met bevestigingsbeugels, bedrading, regelunit, etc. Er zit zelfs een complete nieuwe grille bij, met gaten er in waardoor de bevestigingsbeugels straks naar buiten gaan steken.

Alleen geen knopje om de lampen aan/uit te zetten. Aan de kabelboom zitten (voor zover ik kan zien) ook geen draden waarop zo'n knopje zou kunnen worden aangesloten.

Er zijn hier vast wel mensen die ook verstralers op hun R56 hebben. Kunnen zij mij vertellen of het klopt dat je de verstralers niet met een apart knopje aan en uit kunt zetten, maar dat ze gewoon altijd tegelijk met het groot licht aan/uit gaan?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 jun 2007, 18:18

Bij de eerste generatie gaan ze samen met het groot licht aan bij mijn weten.

Op de officiële dealer manier en ook bij de goedkopere manier door ze op de plus van het groot licht aan te sluiten.

Hier de eerste generatie montage handleiding, misschien niet zo verschillend van de R56.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jun 2007, 18:32

Je kan ze ook op stadslicht aansluiten, zodat je, als je de stadslichten en/of koplampen aan hebt een zacht gloeiend lampje in je verstralers hebt zitten.

Dit heb ik eens bij iemand op dit forum gezien. Erg strak! 8)
Afbeelding
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 jun 2007, 19:20

Berthil schreef:Bij de eerste generatie gaan ze samen met het groot licht aan bij mijn weten.

Op de officiële dealer manier en ook bij de goedkopere manier door ze op de plus van het groot licht aan te sluiten.

Hier de eerste generatie montage handleiding, misschien niet zo verschillend van de R56.
Thanx Berthil.

Ik had zelf op motoringfile.com al de montagehandleiding voor de R56 gevonden, en daarin wordt dus een aan/uit knop beschreven. Nou is die handleiding volgens mij voor de USA bedoeld. Vandaar dat ik me afvroeg of het klopt dat je bij de Nederlandse versie geen aparte knop hebt voor de verstralers.

(In de doos met mijn verstralers zat trouwens helemaal geen handleiding. Lekker handig :s )
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 jun 2007, 08:28

Volgens de nederlandse wet mogen/moeten verstralers alleen gelijk met groot licht.
Hoe weet ik dat zo? Omdat ik verstralers wilde, die ik apart kon aansturen en dat deed Mini niet, want wet- en regelgeving verbood dat.

Joris
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

gemonteerd

30 jun 2007, 21:50

Ik heb de verstralers er inmiddels op zitten. Installatie was wel een gepuzzel en kostte veel meer tijd dan verwacht. (Maar nu ik eenmaal weet hoe alles in elkaar zit, zou het een volgende keer waarschijnlijk veel sneller gaan.)

Ben erg tevreden met het resultaat, ziet er wel stoer uit 8)

Zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Funkysan
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Let op !! Aansluiten Verstralers module - NR4 - IPV 41

06 mar 2008, 13:32

Ook leuk setje aangeschaft met verstralers voor de Mini R56, dealer keurig de montagehandleiding uitgeprint.
Dashboard onder uitbouwen en zijkant losmaken, module losschroeven en nieuwe bl/ge stekker - op de goede manier en diep bevestigen in poort nr. 4 van de multi-stekker . Bij Duitse en Nederlandstalige handleiding staat 41 , dit is dus fout !

Set + steunen en nieuwe grill ongeveer Euro 250.- en een uurtje of 3 werk.

Succes allen die dit ook naderhand willen monteren
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 15:11

staat me ook nog te wachten, ze liggen hier al een paar maanden klaar om te monteren
Funkysan
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Succes !

11 mar 2008, 18:08

Begin alvast maar met de kabelboom dan !!!! en let op diep het stekkertje erin klikken in poort 4
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Aan/uitzetten Verstralers R56

02 jul 2009, 18:02

Je zegt PIN4 maar heb je Xenon verlichting of gewoon halogeen. Schijnt volgens NL handleiding verschil te zijn tussen R 56 met Xenon of zonder.
Die met Xenon zouden een andere pin moeten hebben.
Is jou hier iets van bekend

Thanx

Terug naar “Exterieur”