Welke tuning?

GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 16:04

MaVaEe schreef:
Hans schreef:Zo zie je maar weer hoe EERLIJK Beek is 8) Top reactie van Klaas, dit zegt veel over je bedrijf..

(je zal er wel een turbo op kunnen zetten :wink: )
Ik dacht ooit eens op NAM gelezen te hebben dat het N12 blok niet geschikt is om een turbo op te zetten vanwege de valvetronic? (sorry als ik bullshit praat maar heb het ook maar ergens gelezen :mrgreen:)
Volgens mij komt het plaatje goedkoper uit als je een S hebt hoor :s

En het is mss eerlijk van Beek, maar niet echt commercieel :lol:
MaVaEe
Koeien-teller

11 feb 2010, 16:06

Ligt eraan hoe je het bekijkt Geo want als je een klant hebt die niet tevreden is kan je ook klanten mislopen door negatieve reclame. ;)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 16:14

Dit antwoord levert Beek weer meer op uiteindelijk :wink:

Ik zal willen dat iedereen in de autowereld zo eerlijk is als Beek.. helaas is dat niet zo.. geld, geld en nog meer geld.. jak!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 17:41

Hans schreef:Ik zal willen dat iedereen in de autowereld zo eerlijk is als Beek.. helaas is dat niet zo.. geld, geld en nog meer geld.. jak!
x2!

Klaas is in ieder geval eerlijk en betrouwbaar. En dat is in de hedendaagse "autowereld" niet meer vanzelfsprekend...helaas..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 feb 2010, 18:54

ossie1972 schreef:Dus ik denk dat je het beter niet kunt doen want het verschil is niet echt
merkbaar.

Wel apart dat Beek het wel aanbied om een Cooper te chippen (via de site e.d.) en vervolgens raden ze het af als je vragen over hebt. :roll:
Ik meen dat Macmini het ooit heeft gedaan, ik zou hem even naar zijn bevindingen vragen.
MaVaEe schreef:De R56 Cooper staat niet op de website hoor Oscar! ;)
Precies zoals Maarten al aangaf; niet de mk1 verwarren met de mk2!
Tja, als je echt veel geld uit gaat geven aan andere inlaat en andere uitlaatlijn en op de Cooper dan is er wel wat winst te behalen. Maar Beek geeft (zo eerlijk) aan dat enkel chippen geen zin heeft en dat voorgaande (mechanisch) niet echt opwegen tegen kosten/baten. Als je voorgaande zou doen bij een Cooper S en daarbij ook software aanpassing dan krijgt die MINI ineens een flink stuk meer vermogen.
Ossie
The Calendar Guy

11 feb 2010, 20:28

Oke, ik begrijp donders goed dat je met een S meer eruit haalt en dat er verschil is tussen de 1ste en 2de gen. Duh!
En dat het ook heel eerlijk is wat Beek aangeeft, maar het is een bedrijf en je wilt toch ook iets verkopen, zoals de site ook al aangeeft.
Ik vind het ook niet vreemd dat je dan meer een service aanbiedt dan alleen je zakken wilt vullen.
Maar als ik zo'n antwoord zou krijgen via de mail omdat ik graag wat meer koppel en 10/15pk zou willen op m'n Cooper dan gaan de wenkbrauwen toch wat fronsen. Dan lijkt het wel als of het toch zo beperkt is dat het zeker niet de moeite waard is, het zou dan pas eerlijk zijn als de mogelijkheid van het chippen van een Cooper helemaal niet leverbaar zou zijn of enkel in combinatie met ander hardware mogelijkheden.

Desalniettemin is Beek een geweldige (huis-) tuner met ontzettend veel kennis van zaken met een goede service. :wink: :icon_top:
Afbeelding
WoKe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 feb 2010, 20:33

10 à 15 pk op een atmo met maar 100 pk ga je amper voelen.
Beter je centen aan iets leuk geven dan ... een upgrade naar een S :mrgreen: , vering, enz ...

Nu met een gewone Cooper rijden is ook geen straf, onze vorige was een gewone R50 met 115 pk, en ik moet zeggen dat ik daar even graag (soms zelfs liever) mee reed als met mijn 300+ pk snelwegcruiser.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 20:52

@Oscar: snap wat je bedoelt. Maar er zijn altijd mensen die toch hun Cooper willen tunen, ondanks dat de resultaten nauwelijks merkbaar zijn. En ook voor die personen heeft Beek een oplossing. Maar als je het advies vraagt aan Klaas, dan zal hij je adviseren om het niet te doen. Dat is toch heel fair?

Anyhoe, is niet de beodeling om hier een Beek topic van te maken, maar ik bedoel maar te zeggen dat Beek de mogelijkheid aanbied om je Cooper te tunen, maar als je hun advies vraagt, ze adviseren om het niet te doen ivm de niet merkbare toename....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 21:58

Er is zeker meer uit een Cooper te halen.. maar dan niet met alleen chiptuning, dan ga je een stap verder, cilinderkop aanpassen, nokkenas, spruitstuk, uitlaat etc.. duur grapje.. heb je dat er voor over!?

Beek is trouwens nu bezig met een R56 Mini Works WC50 die krijgt tussen de 300 en 350pk 8)
heeft al een iets aangepaste turbo :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”