Beste Miniisten,
Al weer enkel maanden hebben we last van een bokkende diesel die geheel willekeurig (wij hebben geen patroon kunnen ontdekken) flink inhoud en soms het gevoel geeft ff geen turbo meer te hebben of zelfs brandstof te krijgen. Ook ging de motor regelmatig in noodloop hetgeen wel eens lastig was op de snelweg zonder vluchtstrook vlak boven Munchen met een aantal truckers die "not amused waren" met een mini die ineens maar 70 reed en geen kant op kon! javascript:emoticon(':roll:')
Omdat er een Beek tuning op zit (zat) zijn we daar eerst geweest en op gebruikelijk wijze hebben we maximale ondersteuning gekregen. Proefrit gemaakt met laptop erin.
Brandstof pomp levert zn 1600 bar, maar EGR geeft foutcodes. Brandstof filter heeft geen probleem en geeft voldoende volume. Affijn, tuning eraf en melden bij de dealer. Boeiend feit dat de motor sinds dien (een paar weken toch al) wel bokt maar niet meer in noodloop gaat.
Goed, dealer gebeld, auto is buiten garantie, en ja dat kon wel een een dure grap worden was het commentaar. Nu heb ik het niet zo op dealer humor dus heb ik zo iets van:
EGR schoonmaken: zelf te doen, iemand ervaring?
Schoonmaken met welk product?
Iemand het door de dealer laten doen en een gevoel voor de kosten?
Zou het nog iets anders kunnen zijn?
Bedankt voor de input!
EGR problemen
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ook wel eens gehoord dat BMW dieselmotoren ook problemen met de EGR hebben. Volgens mij was een oplossing dat ding schoonmaken en/of dichtmaken....
Zal eens kijken, want heb er onlangs op het internet nog een topic over gelezen van een BMW eigenaar die dit zelf had gedaan als ik me goed herinner
Zal eens kijken, want heb er onlangs op het internet nog een topic over gelezen van een BMW eigenaar die dit zelf had gedaan als ik me goed herinner

Laatst gewijzigd door Sven op 21 mar 2012, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
EGR schoonmaken is meestal de remedie, weet alleen niet of dat veel werk is, maar lijkt me niet al te dramatisch. Mss even googlen?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors