Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
dank je wel en ja de auto is uitgelijnd. Uitwegen vond ik nu niet nodig. Snap het niet zo goed ik heb toch overal uitlijnen bij staan...... In het begin twijfelde ik nog over uitwegen maar daar van afgestapt dus de auto is alleen uitgelijnd.

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
Klopt het nou dat je achter -2 en voor -1 camber hebt?
Ik zou zelf kiezen voor achter -1/-1.25 en voor -1.5/-1.75
Dan heb je minder onderstuur(meer grip voor, minder achter). Ik heb echter geen idee of voor zonder camberplaten wel te stellen is....Zo niet dan camber achter beperken tot -1.

Ik zou zelf kiezen voor achter -1/-1.25 en voor -1.5/-1.75
Dan heb je minder onderstuur(meer grip voor, minder achter). Ik heb echter geen idee of voor zonder camberplaten wel te stellen is....Zo niet dan camber achter beperken tot -1.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
Heb het eerst in deze stand staan kan ik later nog aanpassingen doen je moet ergens mee beginnen qua stand. Ik heb de Cobra 3 R set dus met camberplate'sBeetle schreef:Klopt het nou dat je achter -2 en voor -1 camber hebt?![]()
Ik zou zelf kiezen voor achter -1/-1.25 en voor -1.5/-1.75
Dan heb je minder onderstuur(meer grip voor, minder achter). Ik heb echter geen idee of voor zonder camberplaten wel te stellen is....Zo niet dan camber achter beperken tot -1.

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Casper: je hebt niet een EVo 3 met camberplaten, maar een Evo R set. Die is qua bouw net even anders dan een Evo 3. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, maar er zit wel degelijk verschil in. Daarom pasten die camberplaten laatst ook niet op mijn Evo 3 weet je nog?
Persoonlijk zou ik je camber voor wat negatiever zetten, en achter wat minder. Daar knapt je rijgedrag nogal van op.
Re: Maar welke dan
Uitlijnen is echt niet direct noodzakelijk bij verlagen met een schroefset. Ik heb er nu al een stuk of 6 flink laten zakken met een schroefset en elke keer is er nauwelijks aanpassing nodig. Als je natuurlijk zelf specifieke wensen hebt met betrekking tot camber etc is het natuurlijk aan te raden, maar zelfs met mn huidige Dubman ben ik pas na 8 maanden gaan uitlijnen. Eenmaal alle apparatuur eraan werd me gevraagd waarom ik 'm eigenlijk liet uitlijnen want hij stond eigenlijk helemaal prima. Dat was de zoveelste keer dat ik dat mee maakte, dus ik durf nu wel te zeggen dat uitlijnen alleen noodzakelijk is wanneer je het merkt in je stuur/rijgedrag (trekken etc). Anders hoeft het gewoon niet.frankie schreef:Sja, dan stond het blijkbaar voor de verlaging bij mij al niet goed en na de verlaging wel.MartijnGizmo schreef:Als die schroefset op dezelfde hoogte is als origineel, dan niet...Bij een MINI verandert aan de voorkant altijd de sporing als je de auto (flink) verlaagd. Aan de achterkant zowel sporing als wielvlucht.
![]()
Casper: je hebt niet een EVo 3 met camberplaten, maar een Evo R set. Die is qua bouw net even anders dan een Evo 3. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, maar er zit wel degelijk verschil in. Daarom pasten die camberplaten laatst ook niet op mijn Evo 3 weet je nog?

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
ok duidelijk Rob ik dacht dat het een Evo 3 set was met bijpassende camberplate's en dat het dan een Evo 3R set werd. Weer wat geleerd en het uitlijnen heb ik niet zozeer gedaan vanwege het monteren van de schroefset. Maar meer de combi nieuwe velgen en de schroefset bij beide is het geen noodzaak maar een aanrader en aangezien ik beiden heb gedaan en de dikkere stabistang had ik zo iets dat maakt het helemaal af. En alles bij elkaar is toch echt een verschil. Je merkt het echt met rijden. Vooral het bochtengedrag is super. Was al niet verkeerd maar is nu (voor mij tenminste helemaal super ben geen coureur
) helemaal goed. En qua setting je moet ergens beginnen naar mijn mening en als je dan naar verloop van tijd aanpassing wil doen kan dat altijd nog.


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
Uiteraard, je moet ook altijd doen waar je je het beste bij voelt. Ik geef alleen mijn ervaringen, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex
wordt ook zeker gewaardeerd en je hulp was zeker iets waar ik blij mee wasmushrop schreef:Uiteraard, je moet ook altijd doen waar je je het beste bij voelt. Ik geef alleen mijn ervaringen, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Dat zeg ik, Gamma...
Ik rij nu een week of twee zonder voorste stabi, en dat is wel een eye opener...
Re: Maar welke dan
mushrop schreef:Uitlijnen is echt niet direct noodzakelijk bij verlagen met een schroefset. Ik heb er nu al een stuk of 6 flink laten zakken met een schroefset en elke keer is er nauwelijks aanpassing nodig. Als je natuurlijk zelf specifieke wensen hebt met betrekking tot camber etc is het natuurlijk aan te raden, maar zelfs met mn huidige Dubman ben ik pas na 8 maanden gaan uitlijnen. Eenmaal alle apparatuur eraan werd me gevraagd waarom ik 'm eigenlijk liet uitlijnen want hij stond eigenlijk helemaal prima. Dat was de zoveelste keer dat ik dat mee maakte, dus ik durf nu wel te zeggen dat uitlijnen alleen noodzakelijk is wanneer je het merkt in je stuur/rijgedrag (trekken etc). Anders hoeft het gewoon niet.frankie schreef:Sja, dan stond het blijkbaar voor de verlaging bij mij al niet goed en na de verlaging wel.MartijnGizmo schreef:Als die schroefset op dezelfde hoogte is als origineel, dan niet...Bij een MINI verandert aan de voorkant altijd de sporing als je de auto (flink) verlaagd. Aan de achterkant zowel sporing als wielvlucht.
![]()
Casper: je hebt niet een EVo 3 met camberplaten, maar een Evo R set. Die is qua bouw net even anders dan een Evo 3. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, maar er zit wel degelijk verschil in. Daarom pasten die camberplaten laatst ook niet op mijn Evo 3 weet je nog?Persoonlijk zou ik je camber voor wat negatiever zetten, en achter wat minder. Daar knapt je rijgedrag nogal van op.
Dat zeg ik, Gamma...

Ik rij nu een week of twee zonder voorste stabi, en dat is wel een eye opener...