Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex

03 aug 2013, 20:49

dank je wel en ja de auto is uitgelijnd. Uitwegen vond ik nu niet nodig. Snap het niet zo goed ik heb toch overal uitlijnen bij staan...... In het begin twijfelde ik nog over uitwegen maar daar van afgestapt dus de auto is alleen uitgelijnd.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 aug 2013, 17:28

Klopt het nou dat je achter -2 en voor -1 camber hebt? :?

Ik zou zelf kiezen voor achter -1/-1.25 en voor -1.5/-1.75
Dan heb je minder onderstuur(meer grip voor, minder achter). Ik heb echter geen idee of voor zonder camberplaten wel te stellen is....Zo niet dan camber achter beperken tot -1.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 aug 2013, 17:55

Beetle schreef:Klopt het nou dat je achter -2 en voor -1 camber hebt? :?

Ik zou zelf kiezen voor achter -1/-1.25 en voor -1.5/-1.75
Dan heb je minder onderstuur(meer grip voor, minder achter). Ik heb echter geen idee of voor zonder camberplaten wel te stellen is....Zo niet dan camber achter beperken tot -1.
Heb het eerst in deze stand staan kan ik later nog aanpassingen doen je moet ergens mee beginnen qua stand. Ik heb de Cobra 3 R set dus met camberplate's
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Maar welke dan

19 aug 2013, 12:23

frankie schreef:
MartijnGizmo schreef:Als die schroefset op dezelfde hoogte is als origineel, dan niet... ;) Bij een MINI verandert aan de voorkant altijd de sporing als je de auto (flink) verlaagd. Aan de achterkant zowel sporing als wielvlucht.
Sja, dan stond het blijkbaar voor de verlaging bij mij al niet goed en na de verlaging wel. :roll: :mrgreen:
Uitlijnen is echt niet direct noodzakelijk bij verlagen met een schroefset. Ik heb er nu al een stuk of 6 flink laten zakken met een schroefset en elke keer is er nauwelijks aanpassing nodig. Als je natuurlijk zelf specifieke wensen hebt met betrekking tot camber etc is het natuurlijk aan te raden, maar zelfs met mn huidige Dubman ben ik pas na 8 maanden gaan uitlijnen. Eenmaal alle apparatuur eraan werd me gevraagd waarom ik 'm eigenlijk liet uitlijnen want hij stond eigenlijk helemaal prima. Dat was de zoveelste keer dat ik dat mee maakte, dus ik durf nu wel te zeggen dat uitlijnen alleen noodzakelijk is wanneer je het merkt in je stuur/rijgedrag (trekken etc). Anders hoeft het gewoon niet.

Casper: je hebt niet een EVo 3 met camberplaten, maar een Evo R set. Die is qua bouw net even anders dan een Evo 3. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, maar er zit wel degelijk verschil in. Daarom pasten die camberplaten laatst ook niet op mijn Evo 3 weet je nog? :wink: Persoonlijk zou ik je camber voor wat negatiever zetten, en achter wat minder. Daar knapt je rijgedrag nogal van op.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2013, 12:37

ok duidelijk Rob ik dacht dat het een Evo 3 set was met bijpassende camberplate's en dat het dan een Evo 3R set werd. Weer wat geleerd en het uitlijnen heb ik niet zozeer gedaan vanwege het monteren van de schroefset. Maar meer de combi nieuwe velgen en de schroefset bij beide is het geen noodzaak maar een aanrader en aangezien ik beiden heb gedaan en de dikkere stabistang had ik zo iets dat maakt het helemaal af. En alles bij elkaar is toch echt een verschil. Je merkt het echt met rijden. Vooral het bochtengedrag is super. Was al niet verkeerd maar is nu (voor mij tenminste helemaal super ben geen coureur :D ) helemaal goed. En qua setting je moet ergens beginnen naar mijn mening en als je dan naar verloop van tijd aanpassing wil doen kan dat altijd nog.
Afbeelding

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2013, 13:00

Uiteraard, je moet ook altijd doen waar je je het beste bij voelt. Ik geef alleen mijn ervaringen, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten. :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2013, 13:11

mushrop schreef:Uiteraard, je moet ook altijd doen waar je je het beste bij voelt. Ik geef alleen mijn ervaringen, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten. :D
wordt ook zeker gewaardeerd en je hulp was zeker iets waar ik blij mee was :D
Afbeelding

Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Maar welke dan

20 aug 2013, 12:31

mushrop schreef:
frankie schreef:
MartijnGizmo schreef:Als die schroefset op dezelfde hoogte is als origineel, dan niet... ;) Bij een MINI verandert aan de voorkant altijd de sporing als je de auto (flink) verlaagd. Aan de achterkant zowel sporing als wielvlucht.
Sja, dan stond het blijkbaar voor de verlaging bij mij al niet goed en na de verlaging wel. :roll: :mrgreen:
Uitlijnen is echt niet direct noodzakelijk bij verlagen met een schroefset. Ik heb er nu al een stuk of 6 flink laten zakken met een schroefset en elke keer is er nauwelijks aanpassing nodig. Als je natuurlijk zelf specifieke wensen hebt met betrekking tot camber etc is het natuurlijk aan te raden, maar zelfs met mn huidige Dubman ben ik pas na 8 maanden gaan uitlijnen. Eenmaal alle apparatuur eraan werd me gevraagd waarom ik 'm eigenlijk liet uitlijnen want hij stond eigenlijk helemaal prima. Dat was de zoveelste keer dat ik dat mee maakte, dus ik durf nu wel te zeggen dat uitlijnen alleen noodzakelijk is wanneer je het merkt in je stuur/rijgedrag (trekken etc). Anders hoeft het gewoon niet.

Casper: je hebt niet een EVo 3 met camberplaten, maar een Evo R set. Die is qua bouw net even anders dan een Evo 3. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, maar er zit wel degelijk verschil in. Daarom pasten die camberplaten laatst ook niet op mijn Evo 3 weet je nog? :wink: Persoonlijk zou ik je camber voor wat negatiever zetten, en achter wat minder. Daar knapt je rijgedrag nogal van op.

Dat zeg ik, Gamma... :wink:

Ik rij nu een week of twee zonder voorste stabi, en dat is wel een eye opener...

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”