In onze zoektocht naar een mooie 2.0 SD kwam ik een Belgische Mini tegen die 136 pk blijkt te hebben waar de NL versies 143 pk hebben. Dit heeft meen ik met een tax in Belgie te maken.
Weet iemand of dit deze beperking gemakkelijk te verwijderen is zonder naar een tuningsbedrijf te hoeven gaan ?
Gisteren een ritje met de SD van Rob (2kaatjes) gemaakt en moet zeggen dat ik het echt een heerlijk pittige wagen vind.
Vermogen Belgische diesels
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Re: Vermogen Belgische diesels
Ben blij dat jullie gedachten nog steeds binnen het merk wat begint met een M en eindigt op ini zitten Che.
Heb geen idee hoe het bpm stuk in elkaar zit, maar is in Duitsland voor hetzelfde geld niet een voller uitgeruste SD te vinden?
Voor wat de 136 pak voor Belgische diesels heb je volgens mij de spijker al op de kop geslagen, dat is volgens mij de reden en indien ik me niet vergis is het software matig ongedaan te maken.
Maar ongetwijfeld zijn er meer ervaren leden op dat gebied dan ik zelf ben.
Mooi man
Heb geen idee hoe het bpm stuk in elkaar zit, maar is in Duitsland voor hetzelfde geld niet een voller uitgeruste SD te vinden?
Voor wat de 136 pak voor Belgische diesels heb je volgens mij de spijker al op de kop geslagen, dat is volgens mij de reden en indien ik me niet vergis is het software matig ongedaan te maken.
Maar ongetwijfeld zijn er meer ervaren leden op dat gebied dan ik zelf ben.
Mooi man

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Matalic black gok ik dan maar, das idd een hele mooie 
Of toch eclipse grey ...

Of toch eclipse grey ...
Laatst gewijzigd door Baseman op 22 aug 2015, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2Kaatjes
- Be Mini
Bericht
Alleen geen panodakkie...... Wel gaaf bakkie. Lekker he zo'n SD 

Lucky 7 

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Volgens mij heeft het idd te maken met verzekering in België. Maar qua specs zijn de 143 variant en de 136 variant hetzelfde en kunnen beide ook de waardes van Rianne halen. Kortom heeeeul veeeeul koppel en 180+pk
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dacht ik ook Louis maar had gehoopt dat de restrictie iets van een kastje was dat er simpel tussenuit te halen is. Ben ook benieuwd wat de rdw bij de keuring op de papieren zal zetten ... wrschijnlijk 136pk.
Jcw pack eraf halen voor de rdw heeft tegenwoordig vgl mij geen zin meer toch omdat ze checken hoe (met welke codes) hij uitgeleverd is ?
Jcw pack eraf halen voor de rdw heeft tegenwoordig vgl mij geen zin meer toch omdat ze checken hoe (met welke codes) hij uitgeleverd is ?
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Die zwarte is potverdorie een chique Che, beetje verlagen en hij is af 

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die 136pk wordt gehaald door een softwarematige begrenzing. Bij veel merken doet de dealer deze begrenzing al ongedaan maar dat is niet altijd zo. Een nieuwe mapping lost het probleem natuurlijk op 

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hoi Bram, heb je in Belgie ook iets vergelijkbaars als de NL apk en vanaf welke leeftijd dient een diesel daaraan te voldoen ?
Heb wel eens uit Duitsland geimporteerd en daar moest je in de gaten houden dat de wagen bij een TUV station afgemeld wordt voor export, is dit in Belgie ook zo ?
Heb wel eens uit Duitsland geimporteerd en daar moest je in de gaten houden dat de wagen bij een TUV station afgemeld wordt voor export, is dit in Belgie ook zo ?
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
In België heb je de "Autokeuring". Vanaf dat je auto 4 jaar is moet je daar naartoe ongeacht of het een diesel of benzine is. Als je minder dan 100.000km hebt en je bent goedgekeurd krijg je 2 jaar. Anders maar 1 jaar of minder.
Afmelden o.i.d. moet niet. Wij moeten bij verkoop de nummerplaat terugsturen of melden dat we die op een andere auto hangen en daar is de kous mee af.
Afmelden o.i.d. moet niet. Wij moeten bij verkoop de nummerplaat terugsturen of melden dat we die op een andere auto hangen en daar is de kous mee af.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors