Hallo allemaal, als ik mijn R55 start als hij koud is slaat hij af. Bij warme motor start hij wel, maar begint hij 500 rpm en na een paar seconde loopt ie stationair op ca. 1000 rpm.
Iemand bekend met het probleem?
Ik hoor het graag,
Gr. Wilbert
Afslaan motor bij koude motor
- speedy
- NMC Legend
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Afslaan motor bij koude motor
Wat als je start en kleinbeetje gas bijgeeft?
Klinkt een beetje als bougiekabels... gezien die niet aanwezig zijn, ik het miss een bobine of de kabels van de bobine?
Het kan ook zomaar een smerige sensor zijn die denkt dat het 1000rpm is, maar t werkelijk 500rpm is.
Dit is toch wel een gevalletje uitlezen denk ik.
Klinkt een beetje als bougiekabels... gezien die niet aanwezig zijn, ik het miss een bobine of de kabels van de bobine?
Het kan ook zomaar een smerige sensor zijn die denkt dat het 1000rpm is, maar t werkelijk 500rpm is.
Dit is toch wel een gevalletje uitlezen denk ik.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- speedy
- NMC Legend
Bericht
en met kapotte lamda loopt die ook slecht stationair maar niet zo slecht 

- bertje
- Nieuwsgierig
Bericht
Wat blijkt nu, gisteren ging mijn olielamp branden. Dus naar mijn automonteur, olie bijgevuld en het was over!!! Ik hem het ook nog uitgelegd, hij zei dus dat het wel eens met het olie niveau te maken kon hebben.
De hydraulische klepstoters krijgen dan te weinig olie., en dan start hij niet goed!!! Dus eind goed al goed.
Mss hebben hier nu ook anderen wat aan als ze met een soortgelijk probleem kampen. En ik zelf het oliepeil beter in de gaten houden
De hydraulische klepstoters krijgen dan te weinig olie., en dan start hij niet goed!!! Dus eind goed al goed.
Mss hebben hier nu ook anderen wat aan als ze met een soortgelijk probleem kampen. En ik zelf het oliepeil beter in de gaten houden

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bewijst maar weer hoe complex de motoren van tegenwoordig zijn!
Fijn dat het opgelost is.
Fijn dat het opgelost is.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dan is alleen de vraag, waar is die olie gebleven..? Als de klepstoters te weinig olie kregen, dan moest er ook vast wel een aardige hoeveelheid bij om weer op goed peil te komen? Kan me niet voorstellen dat dat bij een half litertje te weinig al gebeurd.
- bertje
- Nieuwsgierig
Bericht
we houden t in de gaten nu, 25.000 km geleden beurt gehad dus we gaan er ff goed op letten!!
- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
Ik heb redelijk in begin gehad dat lampje begon te branden, als je goed door de bocht ging. Toen kon er al zo'n 3L bij gegooid worden...
Sinds dien check ik het regelmatig...
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
+1frankie schreef:Dan is alleen de vraag, waar is die olie gebleven..? Als de klepstoters te weinig olie kregen, dan moest er ook vast wel een aardige hoeveelheid bij om weer op goed peil te komen? Kan me niet voorstellen dat dat bij een half litertje te weinig al gebeurd.
Ik heb redelijk in begin gehad dat lampje begon te branden, als je goed door de bocht ging. Toen kon er al zo'n 3L bij gegooid worden...

Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Onze sponsors