Mini verbruikt tegenwoordig 1l olie op een 800 km , en ga proberen dit een klein beetje te reduceren .
Daarom aan het zien geweest om occ te monteren , welke raden jullie aan of met welke hebben jullie de beste ervaringen ?
de bsh versie ziet er mij wel degelijk uit , maar deze bevat de block off niet voor passagierskant geen idee of hier andere alternatieven voor zijn ?
of gewoon cheap ebay kitje kopen en dit een beetje aanpassen : http://www.ebay.co.uk/itm/1-Litre-Oil-C ... SwBahVXIpV
Mvg
welke oil catch can en hoe monteren n14
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
is het geen beter idee om het probleem van het olie verbruik op te lossen?
dat is echt niet normaal hoor.
dat is echt niet normaal hoor.
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
is idd niet normaal en blok is in principe aan vervanging toe , echter geen budget wegens verbouwingen voor andere motor .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Ik heb nog een goede Saikou Michi catchtank voor een N14 liggen die ik niet meer ga monteren, die zou je over kunnen nemen.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
weet je wel waar het probleem zit van het gebruik?
revisie is niet mogelijk?
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
wilske s schreef:is idd niet normaal en blok is in principe aan vervanging toe , echter geen budget wegens verbouwingen voor andere motor .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
weet je wel waar het probleem zit van het gebruik?
revisie is niet mogelijk?
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Kan via mijn werk een n14 "crate engine" bestellen voor 2500euro alles nieuw en plug & play dus na de verbouwingen komt deze er aan .
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Probleem zit bij de zuigerveren , revisie kost al snel 2000 euro want begin niet aan half werk en past vd moment ook niet in het budget !speedy schreef:wilske s schreef:is idd niet normaal en blok is in principe aan vervanging toe , echter geen budget wegens verbouwingen voor andere motor .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
weet je wel waar het probleem zit van het gebruik?
revisie is niet mogelijk?
Kan via mijn werk een n14 "crate engine" bestellen voor 2500euro alles nieuw en plug & play dus na de verbouwingen komt deze er aan .
- MCS Floris
- Be Mini
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ik heb wel interesse!
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
@Barracuda_82; is dit een dubbele, of enkele?Barracuda_82 schreef:Ik heb nog een goede Saikou Michi catchtank voor een N14 liggen die ik niet meer ga monteren, die zou je over kunnen nemen.
Ik heb wel interesse!

Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
- MCS Floris
- Be Mini
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Heb alleen geen idee of dat een beetje werkt.
^^ Maar inderdaad, dat is wel erg veel olie(!). Bij de bron aanpakken en dat is serieus geld...
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
BSH heeft een Direct Dual Boost Tap ($60,-) voor de passagierskant...wilske s schreef:Mini verbruikt tegenwoordig 1l olie op een 800 km , en ga proberen dit een klein beetje te reduceren .
Daarom aan het zien geweest om occ te monteren , welke raden jullie aan of met welke hebben jullie de beste ervaringen ?
de bsh versie ziet er mij wel degelijk uit , maar deze bevat de block off niet voor passagierskant geen idee of hier andere alternatieven voor zijn ?
of gewoon cheap ebay kitje kopen en dit een beetje aanpassen : http://www.ebay.co.uk/itm/1-Litre-Oil-C ... SwBahVXIpV
Mvg
Heb alleen geen idee of dat een beetje werkt.
^^ Maar inderdaad, dat is wel erg veel olie(!). Bij de bron aanpakken en dat is serieus geld...

Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
- minihenkie
- Mod virus alert!
Bericht
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Wilde ook een Catch Can monteren, toen ik bij minispeed was om Aka weg te programmeren het hierover gehad.
Heeft helemaal geen zin zei Beek tegen mij.
Niet te vroeg schakelen, optrekken in hoge versnellingen en als hij warm is lekker doorgassen.
Ik heb hem dus laten liggen daar...
Heeft helemaal geen zin zei Beek tegen mij.
Niet te vroeg schakelen, optrekken in hoge versnellingen en als hij warm is lekker doorgassen.
Ik heb hem dus laten liggen daar...
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Niet nodig: zelf bij het N18 blok zit er "slush" in. Dat zou ik echt niet in mijn blok willen...
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Dat is een dubbele uit de GB die ik had gedaan!MCS Floris schreef:@Barracuda_82; is dit een dubbele, of enkele?Barracuda_82 schreef:Ik heb nog een goede Saikou Michi catchtank voor een N14 liggen die ik niet meer ga monteren, die zou je over kunnen nemen.
Ik heb wel interesse!
Niet nodig: zelf bij het N18 blok zit er "slush" in. Dat zou ik echt niet in mijn blok willen...
- Shorty75
- Nieuwsgierig
Bericht
welke oil catch can en hoe monteren n14
Wilske s
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Dan kun je onder de groupsbuy topic kijken naar walnut blast bij Tom. Die kan idd ook wel wat schelen als je veel roet afzetting hebt..
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Volgens mij wel niet meer de volle 174 pk , maar buiten olieverbruik nog geen problemen gehad .
We hebben de mini zelf nog maar half jaar in ons bezit , wagen komt uit Duitsland maar is altijd bij bmw op onderhoud geweest en heeft ook alle terugroepacties gehad op hitteschild turbo na .
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Blokje heeft 140000 km gelopen .Shorty75 schreef:Wilske s
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
Volgens mij wel niet meer de volle 174 pk , maar buiten olieverbruik nog geen problemen gehad .
We hebben de mini zelf nog maar half jaar in ons bezit , wagen komt uit Duitsland maar is altijd bij bmw op onderhoud geweest en heeft ook alle terugroepacties gehad op hitteschild turbo na .
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
wilske s schreef:Blokje heeft 140000 km gelopen .Shorty75 schreef:Wilske s
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
Volgens mij wel niet meer de volle 174 pk , maar buiten olieverbruik nog geen problemen gehad .
Ooit al eens aditief bij de olie gedaan voor het hoge olieverbruik , wagen ging veel sneller en agressiever toen echter was dit van korte duur en kost ik x aantal km later terug olie bijvullen.
We hebben de mini zelf nog maar half jaar in ons bezit , wagen komt uit Duitsland maar is altijd bij bmw op onderhoud geweest en heeft ook alle terugroepacties gehad op hitteschild turbo na .
Onze sponsors