De kachel van onze mini wordt niet lekker warm.
Storingen uitgelezen: 002F22 : engine temperature
Via "hidden menu" de koelvloeistof temp in de gaten gehouden : komt eigenlijk niet boven de 50 graden. Hij klimt wel maar als ik ga rijden dan blijft de temp onder de 50 graden. Eenmaal de snelweg op verandert het getal in sterretjes en kan ik het niet zien. Eenmaal van de snelweg af heb ik weer beeld en zit ik toch weer onder de 50 graden. Niet zo mooi dus.
Eerste gedachte is thermostaat kapot maar wil toch vragen naar jullie advies en ervaringen alvorens actie te ondernemen.
Daarbij is het ook vrij vervelend dat ik met deze dagen niks kan aanschaffen

Het betreft een N14B1.6 motor met 117000 op de teller.
Kan het ook aan de temp sensor in de thermostaat liggen of is het 100% de thermostaat en is mijn klacht een veelvoorkomende kwaal rond deze stand.
Nu zitten er volgens zeggen 2 sensoren in de thermostaat. 1 kan je demonteren d.m.v. een klemmetje en 1 zit vast met 2 draadjes.
Stel dat ik de thermostaat moet vervangen, moet dat dat voor exact dezelfde of kan ik dan beter een upgrade nemen naar 1 die eerder opengaat?
Kan het veel kwaad als ik hier nog enkele dagen mee rondrijdt totdat ik de klacht kan laten verhelpen?
Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen en wil dan ook maar de vraag stellen of iemand het betreffende onderdeel heeeeel toevallig op de plank heeft liggen