Hallo allemaal
Nu ik mijn nieuwe velgen(18"OZ Racing ULTRALEGGERA) onder mijn mini jcw heb wil ik eigenlijk achter ook een big brake kit.
Voor past dit qua velgen dus qua velgen zal het achter ook wel passen
Echter kost een kit €1900 ik zou dus graag even willen weten als dit ook past?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of zelf ook onder zijn mini zo ja past het en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden
Alvast bedankt
Past een Big Brake Kit op de Achteras/ wielen?
- JimBoB
- Leerling Mini lid
Bericht
Past een Big Brake Kit op de Achteras/ wielen?
I'm a high-tech low-life a cutting-edge state-of-the-art bicoastal multi tasker and I can give you a gigabyte in a nano second |
MINI-MeerInhoudNietInbegrepen
- JimBoB
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Past een Big Brake Kit op de Achteras/ wielen?
Het moet kunnen, hoe weet ik dat? nou dat zie hier
Een screen rip gedaan v n de video vandaar is de afbeelding niet van hoge quality
ik kan het videootje niet invoegen dus hier onder de link naar de FB Short
deze FB short : https://www.facebook.com/share/r/1AYAfjuYjZ/
De vraag is die nu overblijft is zet je het er zo op om moet je van alles aanpassen>?
Een screen rip gedaan v n de video vandaar is de afbeelding niet van hoge quality
ik kan het videootje niet invoegen dus hier onder de link naar de FB Short
deze FB short : https://www.facebook.com/share/r/1AYAfjuYjZ/
De vraag is die nu overblijft is zet je het er zo op om moet je van alles aanpassen>?
I'm a high-tech low-life a cutting-edge state-of-the-art bicoastal multi tasker and I can give you a gigabyte in a nano second |
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Ben geen expert hierop. Aan de voorzijde kan je (vaak) eenvoudig de remklauwen veranderen. Soms icm een grotere schijf en eventueel een adapter om de klauwen te bevestigen.
Dat zal achter ook het geval zijn.
Een mogelijk issue kan de verdeling van de remdruk zijn en is een alternatieve remcilinder nodig.
Grotere remklauwen met grotere zuigers moeten meer vloeistof krijgen om te werken. Als je voor en achter big brakes installeert zal (denk ik) de standaard remcilinder niet (meer) toereikend zijn.
Ik weet niet wat de set omvat. Maar € 1900 is best wat voor klauwen en (evt) schijven.
Hopelijk kan je hier mee verder.
Dat zal achter ook het geval zijn.
Een mogelijk issue kan de verdeling van de remdruk zijn en is een alternatieve remcilinder nodig.
Grotere remklauwen met grotere zuigers moeten meer vloeistof krijgen om te werken. Als je voor en achter big brakes installeert zal (denk ik) de standaard remcilinder niet (meer) toereikend zijn.
Ik weet niet wat de set omvat. Maar € 1900 is best wat voor klauwen en (evt) schijven.
Hopelijk kan je hier mee verder.
- JimBoB
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt voor je reactie Daniel
Iemand op FB zei ook al:" ooit aan je rem balans gedacht" Ik weet niet als de computer rembalans regelt? of dat hoe de balans word geregeld. En je ABS zal ook aangepast moeten worden ben ik bang.
Maar het is helaas niet zo makkelijk dus. En die €1900 is voor een hele kit 2 grote en 2 kleine schijven, Remklauwen, leidingen enz En idd als ik nu zoek kom ik ze ook tegen voor €1625 (Genuine Mini JCW Big Brake retrofit KIT) en aangezien je alleen een 2 Grote schijf en grotere klauwen en miss paar leidingen zal het nog goedkoper uitvallen
Maar ik denk dat ik dit maar moet vergeten.....
Iemand op FB zei ook al:" ooit aan je rem balans gedacht" Ik weet niet als de computer rembalans regelt? of dat hoe de balans word geregeld. En je ABS zal ook aangepast moeten worden ben ik bang.
Maar het is helaas niet zo makkelijk dus. En die €1900 is voor een hele kit 2 grote en 2 kleine schijven, Remklauwen, leidingen enz En idd als ik nu zoek kom ik ze ook tegen voor €1625 (Genuine Mini JCW Big Brake retrofit KIT) en aangezien je alleen een 2 Grote schijf en grotere klauwen en miss paar leidingen zal het nog goedkoper uitvallen
Maar ik denk dat ik dit maar moet vergeten.....
Onze sponsors