Heb nu een n16b16a motor in mijn mini one van 2011 die eruit moet . Hoe kan ik het verschil zien in de types N12 en N14 en N16 blokken ?
En kan ik dus mijn blok vervangen probleemloos en passend met een b.v N12 of N14 motor ?
Verschillen in N12 en N14 en N16 blokken ?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Verschillen in N12 en N14 en N16 blokken ?
n12 wil je niet want distributieproblemen
n14 wil je niet want turbo + distributieproblemen
blijf bij een n16!
optische is verschil tussen n12 en n16 bijna niet te zien
n14 wil je niet want turbo + distributieproblemen
blijf bij een n16!
optische is verschil tussen n12 en n16 bijna niet te zien
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Verschillen in N12 en N14 en N16 blokken ?
Als je met de motorblokken, N12 en N16, gaat veranderen, zorg dan ook dat je de ECU/DME en FRM erbij meeneemt. Op het web lees ik zo her en der dat er verschillen zijn met de werking van de oliepomp, en die moet op een andere manier aangestuurd worden door de ECU. En met de verandering van het blok heeft de FRM (Fussraummodul) een update gehad van versie 2 naar versie 3. (Maar het exacte verschil en nut en noodzaak kon ik helaas niet vinden...) Maar er komt ogenschijnlijk meer bij kijken dan alleen effe een ander blok erin lepelen.
N14 en N18 zijn trouwens de turbo-blokken voor een Cooper S en JCW. N12 en N16 zijn de blokken voor een One en Cooper.
N14 en N18 zijn trouwens de turbo-blokken voor een Cooper S en JCW. N12 en N16 zijn de blokken voor een One en Cooper.
- gerspee
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Verschillen in N12 en N14 en N16 blokken ?
Ben er nu tijdje mee bezig maar komende week gaat het andere Peugeot blok 1.6 vti (127.000 km van 2007 zonder turbo ) erin . Ziiten paar kleine verschillen in en met name de oliepomp die dus niet de solenoid erin heeft dus een continu werkende mechanische pomp zoals de meest auto's altijd hadden . Heb dus ook niet de pomp overgezet om twee redenen . Eerste reden is dat een niet elektrische geregelde oliedruk levert wat die moet doen en dus zonder aanpassing . Tweede reden is ook dat de oude pomp er 300.000 km op heeft zitten en ik ook geen zin had om alsnog een opening in mijn onderblok te maken voor de voeding van de solenoid . Die mist dus in het oudere blok . En om evt de ecu te laten denken dat die er is heb ik de solenoid los erbij nu en ook de weerstand gemeten om evt een 12.5 ohm weerstand eraan te hangen als ecu fooler die dan nog steeds de solenoid denkt te meten . Is alleen maar voedingsdraad erop . Maar welk blok ik heb nog steeds geen idee ?
Onze sponsors