Hopen dat t bakje de klappen aankan. Ik zou uitkijken om m in zn 1 op zn flikker te geven en dan vol naar 2 te hakken. Beetje veel stress op t bakje. 310nm!!!!!! pfffffffffffff tsssssssssssssss Das echt veueueueueuel.
Gr,
PP
Standaard zit er "Mobil1, 5W-30, Emission System Protection Formula, Fully Synthetic Motor Oil" in!Sid schreef:minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
Sid schreef:als ik èrcé en grafhorst was zou ik als de sodiemieter de olie uit het blok laten lopen, nieuw oliefiltertje en een goede synthestische olie erin.
minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
die van mij krijgt straks na 1500km zn eerste oliewissel, zwarte meuk die er dan al uit komt!
en met de defi display kan ik goed op de olietemperatuur letten
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat het de versnellingsbak is. Deze is nogal "zwak" en bij de S zit je er met het aantal NM's koppel al heel dicht in de buurt van de grens van de bak. Dat was ook een van de redenen dat ze met het ontwikkelen van de JCW-tuning hem maar 193 pk hebben gegeven, wat maar heel weinig meer is dan de auto standaard levert.mderijke schreef:Ik ben wel onder de indruk van de 310 Nm.
Aan wat voor turbodruk (bar) moet ik eigenlijk denken bij een R56 MCS standaard en bij een Beek-tuned R56?
Is het nou de turbo die de problemen geeft of de motorinternals zoals cylinderwand? Wat voor merk turbo zit er op een R56? IHI?
Gewoon even ter referentie met andere automerken...
Onze sponsors