Komt goed...Hans schreef:Dan moeten ze wel een andere turbo hebben want deze is veel te klein.. bij Beek werd die knalrood op de bank!

Men kan er ook nog voor kiezen om er een compressor op te bouwen.
Komt goed...Hans schreef:Dan moeten ze wel een andere turbo hebben want deze is veel te klein.. bij Beek werd die knalrood op de bank!
Turbo is niet groot omdat het een twin geval is... maar ben benieuwd waarmee de grotere tuners mee komen.èrcé schreef:ja, turbootje is niet echt heel groot en de beek tuning haalt wel het maximaal (lees: veilig) haalbare uit die turbo. Toch maar eens rond kijken voor een garrett turbo of iets dergelijks
ALTA2 schreef: ALTA GT turbo kit
This was supposed to steal the show! But didn’t make it! So here are some good pics of the kit, in its early stages. The kit uses a Garrett GT2560R turbo, and has the ability to use 3 other larger turbos. With this kit we wanted this kit to be able to produce 50WHP more than the stock turbo, which this turbo will easily do, and in fact, it can do about 100HP more! And for those crazy guys we can make one that supports easily 300WHP!
The kit shown below illustrates the main pieces of the kit. Besides the turbo, an intake system, downpipe with high flow cat, boost tube connection, Manual boost controller, oil lines and coolant lines, and of course instructions! What makes this kit very unique is how simple it is. We definitely expect to be leading the way in turbo replacements on the R56 Mini Cooper. Expect the price of this kit to be under $2000, and take roughly 4 hours to install.
![]()
The kit is shown here on our stand we made for the show. You can see its pretty simple, intake, turbo, downpipe and boost tube connection.
It not a super secret, but you can see here the part that makes this kit simple and durable.
![]()
Shows more of the Guts of the kit.
ALTA 3K turbo Upgrade
The last item that we planned on spilling the beans at the Dragon, was our other turbo upgrade. In everyones quest for more power, or more fun, we came up with a less expensive way to get a little more from the OEM turbo. We will have very shortly an upgrade for these that will produce 30-40 more HP beyond the limits of the stocker. This upgrade is something that will work with all other OEM fittings like oil, coolant, intake and exhaust system. We need a turbo upgrade that is a little less intense than the GT turbo kit. This is the answer and anyone with a few wrenches will be able to install this. The kit will use an OEM turbo modified to flow more air. Expect this upgrade to be available in a couple of months, and cost in the $1000 range and take 2 hours to install. As time passes and we can finally start to tune these cars, this upgrade will become very popular and something hopefully as popular as a Supercharger pulley!!
Please feel free to ask us questions about any of these parts, or any other part we have for the R56 not shown here. Don’t forget we have the complete turbo back exhaust, PSRS, Swaybars, intake, Front mounted intercooler, and many other parts! Most of these parts we debut at AMVIV, and also on NAM on THIS THREAD,along with dyno graphs to back it up.
En?...hoe is het resultaat?èrcé schreef:Zo dan, afspraak voor chiptuning bij Beek gemaakt voor volgende week vrijdag. ben heel benieuwd naar het resultaat!
Sid schreef:is aftermarket spul, maar wel heel goed en heel veel mogelijkheden, waarschuwingen instellen etc.
zie: http://www.tein.co.uk/defi/img/df05101.jpg
@ maaij: de eerste beurt staat geplanned voor 10.000 a 15.000km? dat is echt onwijs laat voor een motor die nieuw is. op NAM was een amerikaan die na een paarhonderd mijl z'n olie heeft vernieuwd en een nieuw oliefiltertje heeft gemonteerd (als je het zelf doet totaal 80/90 euro ofzo) want de olie die eruitkwam was echt al pikzwart...
juist met een turbomotor is olie héél belangrijk.
Onze sponsors