Ervaringen software tuning R56/55 Cooper S
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn ervaringen met m'n fJCW:
- software Beek (BAR). standaard 206pk en 280NM. Na BAR software en BAR IC 236pk en 360NM
ervaringen: hoog olieverbruik, pingelen in lage toeren, explosief vermogen.
uiteindelijk: geplofte turbo, geplofte motor en koppeling volledig naar de kl*te. Ca. 25dkm mee gereden en volledig gebruik gemaakt van de tuning.
Ervaring met R55 S
- software Beek. standaard 182pk en 260NM, na tuning BAR 218pk en 300NM (ofzo)
ervaringen: pingelen bij lage toeren, explosief vermogen en begon steeds rauwer te lopen. Olieverbruik werd gaandeweg steeds hoger.
uiteindelijk: ingeruild....
na deze ervaringen zou ik niet meer aan tuning beginnen op de 1.6 turbo-motor. In iig niet met dezelfde tuner. Of het daadwerkelijk door deze software kwam is niet 100% vast te stellen overigens, maar ik ben er wel van overtuigd.
- software Beek (BAR). standaard 206pk en 280NM. Na BAR software en BAR IC 236pk en 360NM
ervaringen: hoog olieverbruik, pingelen in lage toeren, explosief vermogen.
uiteindelijk: geplofte turbo, geplofte motor en koppeling volledig naar de kl*te. Ca. 25dkm mee gereden en volledig gebruik gemaakt van de tuning.
Ervaring met R55 S
- software Beek. standaard 182pk en 260NM, na tuning BAR 218pk en 300NM (ofzo)
ervaringen: pingelen bij lage toeren, explosief vermogen en begon steeds rauwer te lopen. Olieverbruik werd gaandeweg steeds hoger.
uiteindelijk: ingeruild....

na deze ervaringen zou ik niet meer aan tuning beginnen op de 1.6 turbo-motor. In iig niet met dezelfde tuner. Of het daadwerkelijk door deze software kwam is niet 100% vast te stellen overigens, maar ik ben er wel van overtuigd.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb de gegevens van de rollerbank nog even opgezocht:
Hier de cijfers van MINI (fabrieksopgaven) t.o.v. de Cijfers van Beek:
MINI
192 PK bij 6000 RPM
270 NM bij 4500 RPM
Beek
185 PK bij 5500 RPM
298 NM bij 4000 RPM

Het is minder dan menigeen zou willen, maar in ieder geval officieel goedgekeurd en zodoende binnen de marge van wat de motor aan kan. Mijn motto is, wil je nog meer PK's neem dan een snellere auto
!
Als ik het mij goed herinner is de kit rond de EUR 2.500,-- inclusief montage. Je krijgt dan een ander filter, spruitstuk, einddemper en software aanpassing plus de JCW badges Officieel zou je dan 192 pk krijgen (als je de 174 PK versie hebt), bij op de rollerbank was het minder, maar het koppel was wel flink toegenomen. Ik merkte zeker een verschil, vooral in de tussensprints.speedy schreef:wat kost dat eigenlijk ? wat zit erbij en is het extra vermogen wel duidelijk merkbaar?parklaneworks schreef:Ik heb op mijn eerste R56 de JCW tuningkit gehad, kost een paar centen, maar leverde mij geen problemen op (+/- 55.000 km mee gereden). Iets anders zou ik niet doen.
Ik heb de gegevens van de rollerbank nog even opgezocht:
Hier de cijfers van MINI (fabrieksopgaven) t.o.v. de Cijfers van Beek:
MINI
192 PK bij 6000 RPM
270 NM bij 4500 RPM
Beek
185 PK bij 5500 RPM
298 NM bij 4000 RPM

Het is minder dan menigeen zou willen, maar in ieder geval officieel goedgekeurd en zodoende binnen de marge van wat de motor aan kan. Mijn motto is, wil je nog meer PK's neem dan een snellere auto

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is, als hij het doet
Over wat voor termijn ging het olieverbruik omhoog dan? Bij mij is het olieverbruik nog steeds hetzelfde als voor de tuning. En van pingelen of rauw lopen heb ik ook helemaal geen last gehad. Vermogen komt er juist mooi vloeiend in. Ik heb niet alleen een snellere auto teruggekregen, maar ook eentje die veel fijner rijdt.mushrop schreef: ervaringen: hoog olieverbruik, pingelen in lage toeren, explosief vermogen.
Dat is, als hij het doet

- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb die JCW tuningkit op mijn Cooper S zitten (was nieuw zo geleverd) en heb de Mini bijna 1 jaar geleden nadat ik hem had gekocht laten v.v. een nieuwe turbo en kettingspanner etc... en gelijk daarna bij Beek gebracht voor een (extra) algemene check up incl. onderhoudsbeurt en heb toen ook gelijk de software laten aanpassen.
Weet niet hoeveel PK mijn Mini exact heeft, maar had 192 PK en het zal na die kuur bij Beek zo'n 215-220Pk zijn naar verwachting. Auto loopt gewoon erg fijn en behoorlijk rap (vind ik dan..).
Mini heeft in al die tijd nagenoeg geen druppel olie verbruikt en heb er zo'n 12.000 km mee gereden nu en staat in totaal op 100.000 km. Ik weet natuurlijk niet exact hoe de mini bereden is door de vorige eigenaar, maar zeer waarschijnlijk niet veel anders zoals ik ermee omga. Wordt altijd rustig warm gereden en zo nu en dan ook echt wel eens stevig mee gereden maar dat komt niet heel vaak voor omdat Nederland zich daar gewoon niet voor leent en ik dit jaar al een keer eerder op een onbenullige manier enkele maanden mijn rijbewijs ben kwijt geweest! Reed altijd al vrij netjes maar sinds die tijd.... ;-)
Auto rijdt gewoon goed, niet nerveus of andere gekke dingen.
Maar ik heb overigens wel een half automaat(6 bak), zo'n 1 met flippers aan het stuur en heb het idee dat dat de levensduur van de motor ten goede komt, omdat je nooit eigenlijk in het rode gebied komt qua toeren.. Maar dat is puur een aanname van mezelf!

Weet niet hoeveel PK mijn Mini exact heeft, maar had 192 PK en het zal na die kuur bij Beek zo'n 215-220Pk zijn naar verwachting. Auto loopt gewoon erg fijn en behoorlijk rap (vind ik dan..).
Mini heeft in al die tijd nagenoeg geen druppel olie verbruikt en heb er zo'n 12.000 km mee gereden nu en staat in totaal op 100.000 km. Ik weet natuurlijk niet exact hoe de mini bereden is door de vorige eigenaar, maar zeer waarschijnlijk niet veel anders zoals ik ermee omga. Wordt altijd rustig warm gereden en zo nu en dan ook echt wel eens stevig mee gereden maar dat komt niet heel vaak voor omdat Nederland zich daar gewoon niet voor leent en ik dit jaar al een keer eerder op een onbenullige manier enkele maanden mijn rijbewijs ben kwijt geweest! Reed altijd al vrij netjes maar sinds die tijd.... ;-)
Auto rijdt gewoon goed, niet nerveus of andere gekke dingen.
Maar ik heb overigens wel een half automaat(6 bak), zo'n 1 met flippers aan het stuur en heb het idee dat dat de levensduur van de motor ten goede komt, omdat je nooit eigenlijk in het rode gebied komt qua toeren.. Maar dat is puur een aanname van mezelf!

- Fred
- Volledig MINI minded!
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Geen idee of de dealer dat doet, ik denk het niet. Ze zullen ongetwijfeld zeggen dat software is afgestemd op gebruik met het andere spruitstuk ed.
- Fred
- Volledig MINI minded!