Hallo allemaal,
ik heb op mijn eigen vraag/topic over acceleratie jcwtuning ook een reactie gekregen van Fitchie en geantwoord,maar dat wil ik hier ook nog doen. Ik ben het eens met Griendan dat je bij de JCW-tuning uitkomt op 200 pk. Specificaties over de accelleratieverschillen zijn er nog steeds niet,maar dat ga ik uitproberen zodra ik hem heb (8 of 9 januari) zoals geadviseerd door BMX!
Ik begrijp niet waarom het voor Fitchie in Belgie een probleem is, mijn dealer heeft zelfs in de offerte beschreven dat het inclusief aanpassing van de motormanagementsoftware.Het blijft dus gewoon onder garantie en volgens mij is de garantie van de importeur ook geldig in het buitenland.Alles ie toch tegenwoordig in Europa gelijk geregeld,dus ik zou het mooi laten doen als ik Fitchie was.Ik wil wel meedenken als ik je kan helpen daarmee.
JCW upgrade pack voor de Belgische markt
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Belgische (verkeers)wet zit anders in elkaar. Verandering t.o.v. de typegoedkeurign zijn daar in de regel officieel helemaal niet toegestaan. Aanpassingen aan motorvermogen ook niet tenzij de auto opnieuw type goedgekeurd zou worden, dat is dus de moeite in het geheel niet waard en geen officiele dealer zal zich daar aan willen branden.
- Fitchie
- Mod virus alert!
Bericht
@Genan
Mini België levert noch de JCW tuning noch de typegoedkeuring (homologatie) omwille van legale redenen, dit omdat de auto van uitvoering (vermogen) veranderd is. België is blijkbaar op de vlak anders dan de andere Europese lidstaten.
Ik zou de kit in Nederland kunnen plaatsen inclusief het herschrijven van de ECU, maar zonder de eerder genoemde homologatie voor de Belgische markt.
Op zich geen ramp, maar uiteindelijk heb ik dan een wagen die niet gehomologeerd is. Dus verzekeringstechnisch, of bij een eventuele keuring na 4 jaar of bij verkoop zit het dus fout. Ook is de vermogenswinst eigenlijk niet zo heel groot is (184 PK standaard versus pakweg 200 PK na installatie van de kit).
Voorlopig laat ik het maar even zo, alhoewel het kriebelt!

Hou me aub op de hoogte van jouw verdere ontwikkeling, ben absoluut geïnteresseerd !
Mini België levert noch de JCW tuning noch de typegoedkeuring (homologatie) omwille van legale redenen, dit omdat de auto van uitvoering (vermogen) veranderd is. België is blijkbaar op de vlak anders dan de andere Europese lidstaten.
Ik zou de kit in Nederland kunnen plaatsen inclusief het herschrijven van de ECU, maar zonder de eerder genoemde homologatie voor de Belgische markt.
Op zich geen ramp, maar uiteindelijk heb ik dan een wagen die niet gehomologeerd is. Dus verzekeringstechnisch, of bij een eventuele keuring na 4 jaar of bij verkoop zit het dus fout. Ook is de vermogenswinst eigenlijk niet zo heel groot is (184 PK standaard versus pakweg 200 PK na installatie van de kit).
Voorlopig laat ik het maar even zo, alhoewel het kriebelt!

Hou me aub op de hoogte van jouw verdere ontwikkeling, ben absoluut geïnteresseerd !
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan toch bij eventuele verkoop je software weer terug laten zetten naar standaard spec's. En gaan ze in België zo ver bij de keuring dat je vermogen getest wordt? Want hoe willen ze er anders achter komen dat er geen standaard software meer opzit? Lijkt me toch bijna niet te achterhalen bij een "gewone" keuring...
Ik zou eens te rade gaan bij de Belgische clubleden, er rijden er nogal wat rond met aangepaste software.
Ik zou eens te rade gaan bij de Belgische clubleden, er rijden er nogal wat rond met aangepaste software.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Fitchie
- Mod virus alert!
Bericht
@mushrop
Waarschijnlijk komt daar niemand achter, aan de uitlaat sierstukken en de JCW badges gaat niemand het niet zien. En bij de technische keuring doen ze geen vermogenstest.
Maar zoals ik al eerder aanhaalde:
Waarschijnlijk komt daar niemand achter, aan de uitlaat sierstukken en de JCW badges gaat niemand het niet zien. En bij de technische keuring doen ze geen vermogenstest.
Maar zoals ik al eerder aanhaalde:
Maar je rijdt dan uiteindelijk met een wagen rond die niet gehomologeerd is en zoals hierboven al aangehaald heb ik daar geen zin in. Ook al niet omdat de vermogenswinst eigenlijk niet zo heel groot is (184 PK versus 200 PK).
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
ok, clear
MINI Dubman '07 PureSilver

- Bicky
- Enthousiast
Bericht
Ik heb hier ook al over nagedacht en het feit dat je wagen dan niet gehomologeerd is, is vrij lastig. Ook al weet je dat er niemand er ooit zou achterkomen (bij de keuring zetten ze hem niet op de rollenbank he
, ergens weet je dat je niet in orde bent...
Maar geldt dit dan ook als je je uitlaat en luchtfilter verandert? Want ik dacht dat je dan ook enkele pk's wint? Op die manier ben je dan toch oook niet meer gehomologeerd?

Maar geldt dit dan ook als je je uitlaat en luchtfilter verandert? Want ik dacht dat je dan ook enkele pk's wint? Op die manier ben je dan toch oook niet meer gehomologeerd?
- Fitchie
- Mod virus alert!
Bericht
@Bicky
In België is 't duidelijk anders dan in Nederland.
Kijk eens op onderstaande link, daar zie je wel er wél en niet mag:
http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning
In België is 't duidelijk anders dan in Nederland.

Kijk eens op onderstaande link, daar zie je wel er wél en niet mag:
http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning
Let's keep full control !

Onze sponsors