Licht inhouden bij vol gas

p.cooper s
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Licht inhouden bij vol gas

23 mei 2014, 16:02

Denk eerst ff kijken met extra octaan, voordat je veel geld uit gaat geven voor onderzoek ivm tuning.
ik denk zelf dat het niet aan de tuning ligt, maar dat kan ik ook niet echt zien om mn tablet ;)
Er kunnen altijd map aanpassingen gedaan worden in de software, maar ja dat kost centjes ,
maar ik goeloof niet aan verkeerde tuning,
weet ook nog wel een adres voor je als je toch twijfeld aan de tuning,deze heeft mn vorige auto ook onderhanden genomen na ECHT slechte tuning. Echt iemand met verstand van tunen en map aanpassing

iig succes ,
Afbeelding

EEN HOBBY MAG GELD KOSTEN ........ ;D
Show my ride .... >>> viewtopic.php?f=3&t=33961
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 11:44

Als ik je nou 1 hele goede tip mag geven: als je blok nu al inhoudt en er zit aangepaste software op, haal dat er dan onmiddellijk af! Het standaardblok is echt niet sneu. Ik kan je namelijk met 100% zekerheid zeggen dat als je doorrijdt met deze problemen dat je straks minimaal €3k lichter bent om je blok te voorzien van nieuwe zuigers en kleppen. Ik denk dat dat een stuk erger is dan die 30pk die je inlevert.

Doe ermee wat je wilt, maar ik denk dat je het advies van de mensen die exact dezelfde ervaring hebben niet in de wind moet slaan. Als je je oem software weer terug hebt kan je altijd beginnen om te kijken hoe je op een verantwoorde manier weer kan gaan tunen. Lees je zelf hier in op het forum, er is genoeg info te vinden mbt tot Cai's, IC's, andere zuigers, turbo's, hitteoplossingen etc. Maar nogmaals; als je doorrijdt met dit probleem ga je gegarandeerd je motor slopen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2014, 21:21

Is het zo moeilijk om 98 te vinden in NL? In België vind je dat in 99% van de tankstations...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2014, 15:35

V power van Shell is geen 98 maar 96 octaan. De brandstoffen van Total/BP etc zijn allemaal dezelfde kwaliteit aangezien die allemaal van dezelfde depots komen. De brandstoffen met een octaangetal van 98 hebben ook daadwerkelijk octaan 98. V Power heeft 96 maar dat is geen officiële notering en daarom dus 95.

Als je goedkope 98 octaan brandstof wilt tanken en daar niet teveel voor wilt betalen kan je ook tanken bij de Tango. Dat is namelijk van Q8 en daar tank je dus dezelfde kwaliteit brandstof alleen dan voor een gunstige prijs.

Ik heb zelf jaren in het brandstoftransport gezeten, dus daarom weet ik ook dat alle brandstof in de basis exact hetzelfde is, alleen de toevoegingen (additieven) verschillen. That's it.

Een grotere IC zorgt er alleen maar voor dat je bij hogere buitentemperaturen je vermogen behoudt. Het zorgt verder niet voor koeling oid. Als je gaat tunen moet je eigenlijk altijd een grotere IC nemen, anders haal je nog steeds het hogere vermogen niet. Bij mij scheelde het bijna 12pk.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 jun 2014, 12:30

Zelf zou ik de auto voorzien van 'koelende' maatregelen zoals grotere IC, oliekoeler, koelwatertemp op 85gr laten zetten en de software aanpassen op E10 brandstof. De software dan niet op max afstellen. maar op minimale knock. De beste benzine was altijd Challenger van Gulf. Octaan 100. Maar de E10 is nog een stuk klopvaster.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2014, 09:39

Gulf rijdt in Nederland zonder filters in het lossysteem, das dus het enige merk waar ik niet tank. Wij reden met 4 filters en die werden elke 6 maanden ververst. Just saying

Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 jun 2014, 12:45

Ik geef de voorkeur aan de brandstof waar de tuner zelf mee rijdt....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”