Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Dat maakt het wel extra zuur, ik zou het er dan ook niet zomaar bij laten zitten. Zeker niet als je bij de dealer weggestuurd wordt terwijl een onafhankelijke garage wel de juiste diagnose stelt. Ik zou daar MINI NL en Renova zéker op aanspreken. Dit kost je bijna 1k en voor hetzelfde geld loopt je motor in elkaar!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Dit is dus het dieselratel-probleem van dit type motor; opgerekte ketting, en een kettingspanner die de extra lengte niet kan bolwerken. Daarom werd er bij heel veel MINI's (en Peugeots met eenzelfde blok) de distributie vervangen. Bij jouw is ie ook nog eens een tandje versprongen. Je mag dus erg blij zijn dat je kleppen nog recht zijn.
En ja, het komt voor dat een importeur of fabrikant (en dus niet alleen BMW of MINI) een beperkte periode of maximaal gereden afstand voor coulance in aanmerking laat komen.
Maar ook een garage of dealer kan zelf wat met hun clientèle regelen; bijvoorbeeld de arbeidsuren of onderdelen niet volledig aan de klant doorrekenen....
En ja, het komt voor dat een importeur of fabrikant (en dus niet alleen BMW of MINI) een beperkte periode of maximaal gereden afstand voor coulance in aanmerking laat komen.
Maar ook een garage of dealer kan zelf wat met hun clientèle regelen; bijvoorbeeld de arbeidsuren of onderdelen niet volledig aan de klant doorrekenen....
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Verder ben ik bang dat het een welles-nietes verhaal zal gaan worden, waarbij ik uiteindelijk met de rekening achterblijf. Ik hoor van meerdere kanten dat het een kansloze opgave is. Onbegrijpelijk waarom er niet gewoon een terugroepactie is geweest voor deze auto's
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Het is nog maar de vraag of dat al niet is gebeurd... Ik hoop in ieder geval dat het na dit geintje in ieder geval opgelost is.Robert schreef:Je mag dus erg blij zijn dat je kleppen nog recht zijn.
Verder ben ik bang dat het een welles-nietes verhaal zal gaan worden, waarbij ik uiteindelijk met de rekening achterblijf. Ik hoor van meerdere kanten dat het een kansloze opgave is. Onbegrijpelijk waarom er niet gewoon een terugroepactie is geweest voor deze auto's

Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Ben ik helemaal met je eens. Heb je geen rechtsbijstand? Ik vraag me namelijk serieus af of ze hier juridisch mee wegkomen. Ik weet van soortgelijke verhalen in Duitsland dat MINI weldegelijk moest opdraaien voor de kosten. Daarbij; het feit dat er een coulanceregeling is geeft al wel aan dat het probleem erkend wordt door MINI. Ze kunnen wel zelf een "termijn" bedenken, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarmee voor de consument ophoudt. Er bestaat ook nog zoiets als consumentenrecht.
Deze zaak is ook al eens bij Kassa in behandeling geweest. Ik denk dat je sterker staat dan je zelf denkt. Met een goede rechtsbijstand zul je zeker nog een deel, en zelfs wel meer vergoed moeten kunnen krijgen.
Deze zaak is ook al eens bij Kassa in behandeling geweest. Ik denk dat je sterker staat dan je zelf denkt. Met een goede rechtsbijstand zul je zeker nog een deel, en zelfs wel meer vergoed moeten kunnen krijgen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Als ik het goed heb, heb ik inderdaad rechtsbijstand. Ik kan het natuurlijk altijd proberen
In dat geval zou ik me kunnen beroepen op het non-conformiteitsbeginsel.
Maar wat is nu wijsheid? Moet ik de reparatie nu annuleren en bij een MINI dealer laten uitvoeren?

In dat geval zou ik me kunnen beroepen op het non-conformiteitsbeginsel.
Maar wat is nu wijsheid? Moet ik de reparatie nu annuleren en bij een MINI dealer laten uitvoeren?
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Morgen eerst bellen met je rechtsbijstand. Ik zou daar vragen wat je nou het beste kan doen, wel even zeggen dat het probleem al bekend is en dat ze een coulanceregeling hebben (waarmee ze dus eigenlijk al toegeven dat er iets niet goed is)
Succes man en hou ons op de hoogte
Succes man en hou ons op de hoogte
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Update...
Heb de rechtsbijstand niet meer gebeld, maar gewoon het startsein gegeven, aangezien ik de auto gewoon zsm nodig heb. Zojuist kon ik de auto ophalen (nadat ik 800 euro had achtergelaten bij de garage). Goed, ik rijden... merkte al meteen dat hij nogsteeds hikte bij ongeveer 1100 toeren (zoals in het filmpje), maar stationair liep ie wel oke (nogsteeds het idee alsof ie af en toe haperde als je er op lette). Tijd voor een proefrondje, dacht ik. Ik merkte al toen ik 50 reed dat hij nogsteeds hikte tussen de 1000 en 2000 toeren.
Uiteindelijk kwam ik achter een tractor terecht, die ik eventjes wilde inhalen... en toen kwam ik tot de nare verrassing dat ik NOGSTEEDS geen vermogen heb boven de 4000/4500 toeren.
Al vloekend (ik zal de woorden hier maar niet opschrijven) ben ik teruggereden naar de garage en heb de sleutel weer overhandigd. Ik begin het toch langzaamaan erg beu te worden, aangezien ik nu al 1100 euro heb uitgegeven, maar er nogsteeds niets is opgelost!
Daarnaast werd mij dinsdag gemeld dat mijn ketting 1 tand versprongen was, maar de man achter de balie had het nu ineens over een ketting die een halve cm langer was geworden. Was die vervanging dan echt wel nodig??
Heb de rechtsbijstand niet meer gebeld, maar gewoon het startsein gegeven, aangezien ik de auto gewoon zsm nodig heb. Zojuist kon ik de auto ophalen (nadat ik 800 euro had achtergelaten bij de garage). Goed, ik rijden... merkte al meteen dat hij nogsteeds hikte bij ongeveer 1100 toeren (zoals in het filmpje), maar stationair liep ie wel oke (nogsteeds het idee alsof ie af en toe haperde als je er op lette). Tijd voor een proefrondje, dacht ik. Ik merkte al toen ik 50 reed dat hij nogsteeds hikte tussen de 1000 en 2000 toeren.
Uiteindelijk kwam ik achter een tractor terecht, die ik eventjes wilde inhalen... en toen kwam ik tot de nare verrassing dat ik NOGSTEEDS geen vermogen heb boven de 4000/4500 toeren.
Al vloekend (ik zal de woorden hier maar niet opschrijven) ben ik teruggereden naar de garage en heb de sleutel weer overhandigd. Ik begin het toch langzaamaan erg beu te worden, aangezien ik nu al 1100 euro heb uitgegeven, maar er nogsteeds niets is opgelost!
Daarnaast werd mij dinsdag gemeld dat mijn ketting 1 tand versprongen was, maar de man achter de balie had het nu ineens over een ketting die een halve cm langer was geworden. Was die vervanging dan echt wel nodig??

Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
dafuq hebben ze dan gedaan voor die 800 euro?
ze hebben toch de ketting al vervangen en willen ze nu weer zeggen dat de ketting uitgerekt is?
ze hebben toch de ketting al vervangen en willen ze nu weer zeggen dat de ketting uitgerekt is?
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
In de eerste communicatie over de ketting, hadden ze het over 1 tandje versprongen... En toen het eenmaal gemaakt was, zeiden ze dat de ketting een halve cm langer was vóór de reparatie (ipv het tandje versprongen)
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Misschien was ik niet helemaal duidelijkManick schreef:dafuq hebben ze dan gedaan voor die 800 euro?
ze hebben toch de ketting al vervangen en willen ze nu weer zeggen dat de ketting uitgerekt is?

In de eerste communicatie over de ketting, hadden ze het over 1 tandje versprongen... En toen het eenmaal gemaakt was, zeiden ze dat de ketting een halve cm langer was vóór de reparatie (ipv het tandje versprongen)
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- Manick
- Sponsor
Bericht
door dat de timming 1 tand is versprongen komt door dat de ketting langer is geworden, had laatst een Bmw 120 met ongeveer gelijk probleem, bleek ook de ketting 1 tand versprongen te zijn. Slechte ketting spanners hebben ze bij BMW
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Friso89 schreef:Misschien was ik niet helemaal duidelijkManick schreef:dafuq hebben ze dan gedaan voor die 800 euro?
ze hebben toch de ketting al vervangen en willen ze nu weer zeggen dat de ketting uitgerekt is?![]()
In de eerste communicatie over de ketting, hadden ze het over 1 tandje versprongen... En toen het eenmaal gemaakt was, zeiden ze dat de ketting een halve cm langer was vóór de reparatie (ipv het tandje versprongen)
door dat de timming 1 tand is versprongen komt door dat de ketting langer is geworden, had laatst een Bmw 120 met ongeveer gelijk probleem, bleek ook de ketting 1 tand versprongen te zijn. Slechte ketting spanners hebben ze bij BMW
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Hmm ja erg slecht. Zeker, omdat een ketting gewoon een autoleven moet mee kunnen gaan. Heb overigens nog niks gehoord over de auto, dus hoop dat ik snel wat uitsluitsel krijg.
Heb zelf nog wel wat research gedaan en kom herhaaldelijk de brandstofpomp tegen, maar ook iets over een vacuümklep bij de Turbo, die voor onderdruk moet zorgen?
Heb zelf nog wel wat research gedaan en kom herhaaldelijk de brandstofpomp tegen, maar ook iets over een vacuümklep bij de Turbo, die voor onderdruk moet zorgen?
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
wat sws een groot probleem is bij deze THP blokken is het inspuitsysteem/injectoren, zoals je al eerder aan gaf van evt roet/kool opbouw bij de inlaat kleppen.
Je weet niet toevallig de foutcode nummers die er in stonden?
brandstof pomp zou kunnen, drukdoos van de turbo ook maar heb je als het probleem zich voor doet dat de turbo helemaal niks doet?
Je weet niet toevallig de foutcode nummers die er in stonden?
brandstof pomp zou kunnen, drukdoos van de turbo ook maar heb je als het probleem zich voor doet dat de turbo helemaal niks doet?
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Nou moet ik zeggen dat ik best een vlotte rijstijl heb, dus kan me haast niet voorstellen dat de inlaatkanalen bijvoorbeeld vol met roet/kooldeeltjes zitten.
Ik weet alleen dat er iets stond over mengselverhouding adaptief (1) of iets dergelijks. Ik hoop eigenlijk dat ze eens een test doen op de brandstofpomp.
Wat betreft de turbo, heb ik na 4000/4500 toeren totaal geen vermogen meer. Alsof ik in een Mini One rij. Daarvoor voel ik de turbo nog wel echt trekken, dus vandaar dat de monteur waarschijnlijk dacht dat het was opgelost. Echter, als je hem dus doortrekt merk je het gebrek aan vermogen.
Ik weet alleen dat er iets stond over mengselverhouding adaptief (1) of iets dergelijks. Ik hoop eigenlijk dat ze eens een test doen op de brandstofpomp.
Wat betreft de turbo, heb ik na 4000/4500 toeren totaal geen vermogen meer. Alsof ik in een Mini One rij. Daarvoor voel ik de turbo nog wel echt trekken, dus vandaar dat de monteur waarschijnlijk dacht dat het was opgelost. Echter, als je hem dus doortrekt merk je het gebrek aan vermogen.
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- Manick
- Sponsor
Bericht
wat betreft die fout die je aan geeft, kan er mee te maken met de hoeveelheid brandstof die in de motor gaat, omdat de ketting blijkbaar 1 tand verkeert stond weet de motor dan ook niet helemaal hoe de stand is van de nokken assen tov de krukas met gevolg hij niet helemaal weet hoeveel hij moet corrigeren om wel het juiste mengel te bereiken
met die turbo denk ik dat ie in noodloop gaat en om schade te voorkomen de turbo uitschakelt
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
tja als monteur zijnde is een goede diagnose heel belangrijk wat er precies aan de hand en wat nog belangrijker is, Meten is Weten. Dus weet niet of ze dat wel onder de knie hebbenFriso89 schreef:Nou moet ik zeggen dat ik best een vlotte rijstijl heb, dus kan me haast niet voorstellen dat de inlaatkanalen bijvoorbeeld vol met roet/kooldeeltjes zitten.
Ik weet alleen dat er iets stond over mengselverhouding adaptief (1) of iets dergelijks. Ik hoop eigenlijk dat ze eens een test doen op de brandstofpomp.
Wat betreft de turbo, heb ik na 4000/4500 toeren totaal geen vermogen meer. Alsof ik in een Mini One rij. Daarvoor voel ik de turbo nog wel echt trekken, dus vandaar dat de monteur waarschijnlijk dacht dat het was opgelost. Echter, als je hem dus doortrekt merk je het gebrek aan vermogen.

wat betreft die fout die je aan geeft, kan er mee te maken met de hoeveelheid brandstof die in de motor gaat, omdat de ketting blijkbaar 1 tand verkeert stond weet de motor dan ook niet helemaal hoe de stand is van de nokken assen tov de krukas met gevolg hij niet helemaal weet hoeveel hij moet corrigeren om wel het juiste mengel te bereiken
met die turbo denk ik dat ie in noodloop gaat en om schade te voorkomen de turbo uitschakelt
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Re: Cooper S - Onregelmatig stationair + vermogensverlies
Hmm, dus misschien toch even doorrijden zodat de auto zichzelf kan resetten? Want na de reparatie zat de turbo in ieder geval nog in noodloop, terwijl de timing nu weer goed zou moeten zijn.
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Onze sponsors