De tussenstand bij mij is dat het toch (volgens de dealer) aan de magneetventielen lag als die stuk zijn raakt je nokkenastiming van slag (ik schrijf het op maar je weet hoe technisch ik ben ) De dealer had de fout gemaakt eerst er maar 1 te vervangen maar daardoor kwam het weer terug. Nu heb ik begrepen dat een N14 blok er maar 1 heeft en een N18 blok 2. Ja ik leer bij echt waar. Misschien handig om dit door te geven al moet ik zeggen dat de mijne niet rookte of rare geluiden maakte. En mijn olieverbruik is ook nihiel eigenlijk niet. heb nog nooit hoeven bij te vullen. Maar je weet nooit toch?
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Hahaha, net zo technisch als ik dus Bij mij is er in ieder geval laatst een magneetklep vervangen, zou dat hetzelfde zijn als een magneetventiel?
Ik ben benieuwd in hoeverre mijn blok nog betrouwbaar is. Ik rij immers als een paar duizend kilometer rond met dit euvel en steeds komt 't weer terug.
Die van mij rijdt weer zalig! Klinkt ook weer een stuk gezonder na het starten. Hij rookt nog wel wat maar dat zou komen omdat er nog wat olieresten in het inlaatspruitstuk zitten. Dat zou in de loop van de tijd weg moeten gaan.
In de turbo zaten bij de in- en uitlaat kleine scheurtjes.