Thermostaat kan je los kopen inderdaad. Zou alleen echt kijken voor een kleinere (5 tot 10 rijen). Met zo veel rijen zit je straks op een max temp van 65 graden ben ik bang. En als je dagelijks niet langer dan een dik half uur rijd heb je dan gauw sludge vorming.
Heb een zelfde soort koelertje ook, maar die is te dik om voor de radiator, achter de bumperbalk, op te hangen.
R56S vermogens upgrade project
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Ik ben nog steeds benieuwd naar het merk spul A kwaliteit.
Maar succes, ik ben benieuwd 


- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ik heb de complete distributieset bij Ekris besteld en was niet zo gek veel meer kwijt trouwens...
Re: R56S vermogens upgrade project
Ik zou nog wel een nieuwe krukasbout en inlaatnokkenastandwiel(vanos)-bout bestellen; respectievelijk 5 en 3 euro bij de Ekris webshop. Deze bouten zijn bedoeld voor eenmalig monteren.Xentron1989 schreef:distributie set is ook besteld voor €154
Ik heb de complete distributieset bij Ekris besteld en was niet zo gek veel meer kwijt trouwens...
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Zolang je niet op een circuit gaat heeft het geen enkele zin. veel euries voor weinig PK s erbij
met een thermostaat van 80 gr geen olie koeler nodig
met een thermostaat van 80 gr geen olie koeler nodig
- Kivo
- Nieuwsgierig
Bericht
Hou er rekening mee een dergelijke IC veel hoger komt, en mogelijks ruimte gebruikt waar je in gedachte had de oliekoeler te plaatsen. Kan ne nipte worden...
Re: R56S vermogens upgrade project
Nieuw, gebruikt? Vind 'm niet terug bij de verkochte items ;-)Xentron1989 schreef: Vannacht een Wagner performance intercooler weten binnen te tikken voor €184![]()
Hou er rekening mee een dergelijke IC veel hoger komt, en mogelijks ruimte gebruikt waar je in gedachte had de oliekoeler te plaatsen. Kan ne nipte worden...
- Xentron1989
- One wheel wonder
Bericht
En wat betreft de olie koelen heb je zeker een punt aangezien meerdere hier al een punt van maken denk ik toch maar te gaan kijken voor een kleintje
Re: R56S vermogens upgrade project
Nieuw uit Zwitserland komt die ergens staat alleen bij ohne karton maarja BOEIEKivo schreef:Nieuw, gebruikt? Vind 'm niet terug bij de verkochte items ;-)Xentron1989 schreef: Vannacht een Wagner performance intercooler weten binnen te tikken voor €184![]()
Hou er rekening mee een dergelijke IC veel hoger komt, en mogelijks ruimte gebruikt waar je in gedachte had de oliekoeler te plaatsen. Kan ne nipte worden...
En wat betreft de olie koelen heb je zeker een punt aangezien meerdere hier al een punt van maken denk ik toch maar te gaan kijken voor een kleintje
- Xentron1989
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Wagner ooit van gehoord ? AardappelWilcoos schreef:Ik ben nog steeds benieuwd naar het merk spul A kwaliteit.Maar succes, ik ben benieuwd
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Waarom? Omdat ik reëel ben en dacht dat je Peppi en Kokki spul zou aankopen voor die bedragen zoals eerder genoemd?
Neem maar van mij aan, dat ik genoeg ervaring heb met zoeken van onderdelen van auto's, waar of op welke site dan ook.
En ga er ook maar vanuit dat (in ieder geval degene die hier hebben gereageerd op jouw eigen vragen) veel meer weten van het "tunen" van een Mini R56, dus om nou zo'n iemand "Aardappel" te noemen, mwahhhh... Zou maar eens bij je eigen te rade gaan, want ehh....
de Scorpion die op de foto staat......wat wil je daarmee doen???? Ga je die zelf nog pas maken ofzo?
Weet niet waar die voor is, maar zeker niet voor een R56S!
En 1 die wel past kan je overal kopen voor minder nog dan 175 euro van Scorpion, maar geef dan een paar tientjes meer uit en koop gelijk een beter afgewerkte.
En die oliekoeler is geen Peppi en Kokki ding? Wat dan wel? Nee, hij is zo goed dat je zelf ook al tot de conclusie bent gekomen (na advies ook van andere forumleden) om een ander te kopen....
Lijkt me dan toch echt een miskoop.
En wat betreft de Wagner IC, waar stond deze dan te koop? Want op heel eBay heb ik niks kunnen vinden zoals een ander ook al aangaf hier eerder. Maar als het wel zo is, zou ik maar oppassen want 184 euro voor een originele Wagner IC........ Als iets te mooi blijkt om waar te zijn is het ook vaak zo!
Re: R56S vermogens upgrade project
Hahaha, weinig ervaring met eBay......Xentron1989 schreef:Ik snap dat je dat denkt maar volgens mij heb je dus beetje weinig ervaring met eBay want ik haal continu merk spul A kwaliteit voor een scheintje van het eigenlijke bedragajede schreef:Downpipe (catless dan) en chippen is te doen Vd genoemde prijzen, maar de rest vind ik behoorlijk magertjes of het wordt peppi en kokki spul.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Waarom? Omdat ik reëel ben en dacht dat je Peppi en Kokki spul zou aankopen voor die bedragen zoals eerder genoemd?
Neem maar van mij aan, dat ik genoeg ervaring heb met zoeken van onderdelen van auto's, waar of op welke site dan ook.
En ga er ook maar vanuit dat (in ieder geval degene die hier hebben gereageerd op jouw eigen vragen) veel meer weten van het "tunen" van een Mini R56, dus om nou zo'n iemand "Aardappel" te noemen, mwahhhh... Zou maar eens bij je eigen te rade gaan, want ehh....
de Scorpion die op de foto staat......wat wil je daarmee doen???? Ga je die zelf nog pas maken ofzo?


En 1 die wel past kan je overal kopen voor minder nog dan 175 euro van Scorpion, maar geef dan een paar tientjes meer uit en koop gelijk een beter afgewerkte.
En die oliekoeler is geen Peppi en Kokki ding? Wat dan wel? Nee, hij is zo goed dat je zelf ook al tot de conclusie bent gekomen (na advies ook van andere forumleden) om een ander te kopen....
Lijkt me dan toch echt een miskoop.
En wat betreft de Wagner IC, waar stond deze dan te koop? Want op heel eBay heb ik niks kunnen vinden zoals een ander ook al aangaf hier eerder. Maar als het wel zo is, zou ik maar oppassen want 184 euro voor een originele Wagner IC........ Als iets te mooi blijkt om waar te zijn is het ook vaak zo!


- 2Kaatjes
- Be Mini
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Jongens! Beetje lief zijn voor elkaar......
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lucky 7 



- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Zijn A-merken dan nodig om dit project te laten slagen? Waar hebben we het nou helemaal over? Maximaal 250pk?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Zo heb je ook een merk dat de ProSport-meters uitbrengt, maar dan 300eu per meter goedkoper. Zijn 100% hetzelfde, maar ander logo. Die producten mogen vaak ook niet in USA verkocht worden vanwege regels. Zijn USA bedrijven, die laten produceren in Taiwan. Dan mag Taiwan niet onder eigen merk het product goedkoper uitbrengen...
Zelfde geld voor een Goedkopere IC.
Na uitvoerig testen scheelde het in temperatuur 2 tot 3 graden en totaal wel een hele 5pk op 270pk auto...
Is die 5pk dan ineens 400eu meer waard? I think not!
Ebay FTW!
Re: R56S vermogens upgrade project
Is naar design van Supersprint. Dan ben je ook gelijk je middendemper kwijt. Past prima, werkt prima, maar niet de hoofdprijs.ajede schreef: En 1 die wel past kan je overal kopen voor minder nog dan 175 euro van Scorpion, maar geef dan een paar tientjes meer uit en koop gelijk een beter afgewerkte.
Dit bedrijf maakt ook de oliekoelers voor alle grote merken. Dit brengen ze alleen uit onder een andere naam. Ik heb zelf al meerdere in de handen gehad en ziet er prima uit en werkt prima.En die oliekoeler is geen Peppi en Kokki ding? Wat dan wel? Nee, hij is zo goed dat je zelf ook al tot de conclusie bent gekomen (na advies ook van andere forumleden) om een ander te kopen....
Lijkt me dan toch echt een miskoop.
Zo heb je ook een merk dat de ProSport-meters uitbrengt, maar dan 300eu per meter goedkoper. Zijn 100% hetzelfde, maar ander logo. Die producten mogen vaak ook niet in USA verkocht worden vanwege regels. Zijn USA bedrijven, die laten produceren in Taiwan. Dan mag Taiwan niet onder eigen merk het product goedkoper uitbrengen...
Zelfde geld voor een Goedkopere IC.
Na uitvoerig testen scheelde het in temperatuur 2 tot 3 graden en totaal wel een hele 5pk op 270pk auto...
Is die 5pk dan ineens 400eu meer waard? I think not!
Ebay FTW!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
En heb je zeker niet nodig nee om iets te laten slagen, maar wel verrekt makkelijk vaak qua pasvorm e.d. niet zo zeer dat je er veel meer merkbaar vermogen uit krijgt.
Moet jij toch zo onderhand weten.......
En Supersprint maakt wel zoiets, dat klopt. Alleen volgens mij nooit zonder de demper.
Dus wat het is wat er aangeschaft is........
En over die oliekoeler........
Laten we de discussie maar achterwege of dat het A-merk van een fabrikant beter is dan het B of C merk van diezelfde fabrikant. A-B-C "kwaliteit" of niet, het is gewoon niet de juiste voor deze Mini.
En dan nog de IC.....
Heb zelf nergens geroepen dat het perse een Wagner moet zijn, toch??
Maar ook hiervoor geldt dat de pasvorm vaak beter is (naast de lasnaden etc) dan de goedkopere.
Als je dat niet boeit en alles pas kan maken en het geen jaren mee hoeft te gaan, gewoon de goedkopere varianten kopen!
Maar vraag me nog steeds af of er überhaupt een Wagner gekocht is.......
Re: R56S vermogens upgrade project
Topic starter zijn eigen woorden.Beetle schreef:Zijn A-merken dan nodig om dit project te laten slagen? Waar hebben we het nou helemaal over? Maximaal 250pk?
En heb je zeker niet nodig nee om iets te laten slagen, maar wel verrekt makkelijk vaak qua pasvorm e.d. niet zo zeer dat je er veel meer merkbaar vermogen uit krijgt.
Moet jij toch zo onderhand weten.......

Ik heb van Scorpion echt nog nooit zo'n DP gezien zoals topic starter toont op de foto, daarom mijn opmerking erover.BMX schreef:Is naar design van Supersprint. Dan ben je ook gelijk je middendemper kwijt. Past prima, werkt prima, maar niet de hoofdprijs.ajede schreef: En 1 die wel past kan je overal kopen voor minder nog dan 175 euro van Scorpion, maar geef dan een paar tientjes meer uit en koop gelijk een beter afgewerkte.
Dit bedrijf maakt ook de oliekoelers voor alle grote merken. Dit brengen ze alleen uit onder een andere naam. Ik heb zelf al meerdere in de handen gehad en ziet er prima uit en werkt prima.En die oliekoeler is geen Peppi en Kokki ding? Wat dan wel? Nee, hij is zo goed dat je zelf ook al tot de conclusie bent gekomen (na advies ook van andere forumleden) om een ander te kopen....
Lijkt me dan toch echt een miskoop.
Zo heb je ook een merk dat de ProSport-meters uitbrengt, maar dan 300eu per meter goedkoper. Zijn 100% hetzelfde, maar ander logo. Die producten mogen vaak ook niet in USA verkocht worden vanwege regels. Zijn USA bedrijven, die laten produceren in Taiwan. Dan mag Taiwan niet onder eigen merk het product goedkoper uitbrengen...
Zelfde geld voor een Goedkopere IC.
Na uitvoerig testen scheelde het in temperatuur 2 tot 3 graden en totaal wel een hele 5pk op 270pk auto...
Is die 5pk dan ineens 400eu meer waard? I think not!
Ebay FTW!
En Supersprint maakt wel zoiets, dat klopt. Alleen volgens mij nooit zonder de demper.
Dus wat het is wat er aangeschaft is........

En over die oliekoeler........
Laten we de discussie maar achterwege of dat het A-merk van een fabrikant beter is dan het B of C merk van diezelfde fabrikant. A-B-C "kwaliteit" of niet, het is gewoon niet de juiste voor deze Mini.
En dan nog de IC.....
Heb zelf nergens geroepen dat het perse een Wagner moet zijn, toch??
Maar ook hiervoor geldt dat de pasvorm vaak beter is (naast de lasnaden etc) dan de goedkopere.
Als je dat niet boeit en alles pas kan maken en het geen jaren mee hoeft te gaan, gewoon de goedkopere varianten kopen!
Maar vraag me nog steeds af of er überhaupt een Wagner gekocht is.......



- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Ja klopt, de Quicksilver uitlaat waar je de hoofdprijs voor betaald heeft inderdaad een geweldige pasvorm! Echt hoor, ik zou voor een A-merk gaan...ajede schreef:Topic starter zijn eigen woorden.Beetle schreef:Zijn A-merken dan nodig om dit project te laten slagen? Waar hebben we het nou helemaal over? Maximaal 250pk?
En heb je zeker niet nodig nee om iets te laten slagen, maar wel verrekt makkelijk vaak qua pasvorm e.d. niet zo zeer dat je er veel meer merkbaar vermogen uit krijgt.
Moet jij toch zo onderhand weten.......![]()
Ik heb van Scorpion echt nog nooit zo'n DP gezien zoals topic starter toont op de foto, daarom mijn opmerking erover.BMX schreef:Is naar design van Supersprint. Dan ben je ook gelijk je middendemper kwijt. Past prima, werkt prima, maar niet de hoofdprijs.ajede schreef: En 1 die wel past kan je overal kopen voor minder nog dan 175 euro van Scorpion, maar geef dan een paar tientjes meer uit en koop gelijk een beter afgewerkte.
Dit bedrijf maakt ook de oliekoelers voor alle grote merken. Dit brengen ze alleen uit onder een andere naam. Ik heb zelf al meerdere in de handen gehad en ziet er prima uit en werkt prima.En die oliekoeler is geen Peppi en Kokki ding? Wat dan wel? Nee, hij is zo goed dat je zelf ook al tot de conclusie bent gekomen (na advies ook van andere forumleden) om een ander te kopen....
Lijkt me dan toch echt een miskoop.
Zo heb je ook een merk dat de ProSport-meters uitbrengt, maar dan 300eu per meter goedkoper. Zijn 100% hetzelfde, maar ander logo. Die producten mogen vaak ook niet in USA verkocht worden vanwege regels. Zijn USA bedrijven, die laten produceren in Taiwan. Dan mag Taiwan niet onder eigen merk het product goedkoper uitbrengen...
Zelfde geld voor een Goedkopere IC.
Na uitvoerig testen scheelde het in temperatuur 2 tot 3 graden en totaal wel een hele 5pk op 270pk auto...
Is die 5pk dan ineens 400eu meer waard? I think not!
Ebay FTW!
En Supersprint maakt wel zoiets, dat klopt. Alleen volgens mij nooit zonder de demper.
Dus wat het is wat er aangeschaft is........![]()
En over die oliekoeler........
Laten we de discussie maar achterwege of dat het A-merk van een fabrikant beter is dan het B of C merk van diezelfde fabrikant. A-B-C "kwaliteit" of niet, het is gewoon niet de juiste voor deze Mini.
En dan nog de IC.....
Heb zelf nergens geroepen dat het perse een Wagner moet zijn, toch??
Maar ook hiervoor geldt dat de pasvorm vaak beter is (naast de lasnaden etc) dan de goedkopere.
Als je dat niet boeit en alles pas kan maken en het geen jaren mee hoeft te gaan, gewoon de goedkopere varianten kopen!
Maar vraag me nog steeds af of er überhaupt een Wagner gekocht is.......![]()


- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
Quicksilver is ook geen uitlaat A merk. Supersprint, Akrapofiets, Milltek, dat soort merken wel.
Hoezo "natuurlijk"?Xentron1989 schreef:Hallo allen,
chiptuning (bij beek natuurlijk)
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: R56S vermogens upgrade project
frankie schreef:Quicksilver is ook geen uitlaat A merk. Supersprint, Akrapofiets, Milltek, dat soort merken wel.
Hoezo "natuurlijk"?Xentron1989 schreef:Hallo allen,
chiptuning (bij beek natuurlijk)

Onze sponsors