Dat praten ga ik zeker een keertje doen!
Want lijkt me toch ook wel leuk die extra paardjes.
Ik stel me alleen een beetje de vraag hoe het zit met al die waarschuwingslampjes die van tijd tot tijd gaan branden....
Is dit iets dat je gewoon moet worden....????
Works vs Beek
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit mailtje krijg klaas van een klant van hem en ik weer van klaas..
weet eigenlijk niet of dit mag posten, maar wat maakt het uit
Hello,
I have been to your place last month, to increase to power of my Mini Cooper S R56.
It's certainly a difference from before. That's ok.
As I told you I have had contact with a person in France from Peugeot competition !! how now's
very well this engine and the capacity !!
Apparently it's possible to get out 265 cv with absolutely no risk for the engine, and to race they go over
320 cv but then the engine is much more fragile.
They told me, some easy and quick save solution - twin turbo or/and, intercooler or/and, cooling system, or/and etc,
With the advantage to not open the engine, and install it in few hours, because I have already
The complete exhaust system !!
Can you help me doing this job and I hope if it's possible, when ??
Thank you, best regard's,
Er is dus nog aardig wat uit dit blok te halen!
Een andere turbo doet wonderen.. En Alta is al druk doende hiermee wat ook het voordeel is dat ze dan de watertemperatuur lager kunnen instellen die staat nu vrij hoog op 105graden ivm milieueisen etc.. waardoor alles erg heet wordt als je natuurlijk ook de turbodruk nog eens gaat verhogen boven de 1 bar (daar staat die nu op bij Beek, mijn GP ook trouwens
)
Hmm.. misschien toch maar een R56 kopen niet op kenteken zetten, grote turbo erop en circuitklaar maken!
weet eigenlijk niet of dit mag posten, maar wat maakt het uit

Hello,
I have been to your place last month, to increase to power of my Mini Cooper S R56.
It's certainly a difference from before. That's ok.
As I told you I have had contact with a person in France from Peugeot competition !! how now's
very well this engine and the capacity !!
Apparently it's possible to get out 265 cv with absolutely no risk for the engine, and to race they go over
320 cv but then the engine is much more fragile.
They told me, some easy and quick save solution - twin turbo or/and, intercooler or/and, cooling system, or/and etc,
With the advantage to not open the engine, and install it in few hours, because I have already
The complete exhaust system !!
Can you help me doing this job and I hope if it's possible, when ??
Thank you, best regard's,
Er is dus nog aardig wat uit dit blok te halen!

Een andere turbo doet wonderen.. En Alta is al druk doende hiermee wat ook het voordeel is dat ze dan de watertemperatuur lager kunnen instellen die staat nu vrij hoog op 105graden ivm milieueisen etc.. waardoor alles erg heet wordt als je natuurlijk ook de turbodruk nog eens gaat verhogen boven de 1 bar (daar staat die nu op bij Beek, mijn GP ook trouwens

Hmm.. misschien toch maar een R56 kopen niet op kenteken zetten, grote turbo erop en circuitklaar maken!

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Waarom duurt het dan zo lang voordat de Alta Turbo kit uitkomt als het zo makkelijk is? Testen is natuurlijk niet verkeerd maar het duurt wel erg lang. Er zal ook een reden zijn waarom MINI er niet een grotere turbo op zet via de JCW kit. Bij de R53 heeft men ook de compressor gewisseld (de eersten voor de betere coating en kleinere pulley, later alleen voor een kleinere pulley toen de betere compressor standaard op elke face-lift kwam).
Op de R53 is ook wel een dikke turbo te zetten, het gaat er om of de rest van de auto het aankan. Als je dat doet bij de R53 moet je ook andere zuigers en krukaslagers nemen (buiten versnellingsbak en koppeling) als je boven de 300 pk uitkomt en je de boel heel wilt houden.
Probleem van de R56 is het aluminium blok en de kleine onderlinge afstand tussen de cilinders. Alta zoekt het niet voor niks in extra koeling om de watertemperatuur lager te houden, maar alleen een lagere koelwatertemperatuur is denk ik niet voldoende. Ook voor de R53 is er de M7 thermostaat die ronde de 80 graden open gaat i.p.v. de originele negentig (die ik er ook in heb zitten).
Op de R56 foto's van Alta is goed te zien dat men er ook water/methanol injectie op heeft zitten. Dit is ook om de lucht welke de turbo uitkomt (of in gaat) te koelen.
Op de R53 is ook wel een dikke turbo te zetten, het gaat er om of de rest van de auto het aankan. Als je dat doet bij de R53 moet je ook andere zuigers en krukaslagers nemen (buiten versnellingsbak en koppeling) als je boven de 300 pk uitkomt en je de boel heel wilt houden.
Probleem van de R56 is het aluminium blok en de kleine onderlinge afstand tussen de cilinders. Alta zoekt het niet voor niks in extra koeling om de watertemperatuur lager te houden, maar alleen een lagere koelwatertemperatuur is denk ik niet voldoende. Ook voor de R53 is er de M7 thermostaat die ronde de 80 graden open gaat i.p.v. de originele negentig (die ik er ook in heb zitten).
Op de R56 foto's van Alta is goed te zien dat men er ook water/methanol injectie op heeft zitten. Dit is ook om de lucht welke de turbo uitkomt (of in gaat) te koelen.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
@ hans dan zou je wel een donders mooi project hebben. misschien wachten tot de vierwielaandrijving komt 

Onze sponsors