Verlaging van de R56, merk en ervaring

Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

19 jun 2007, 14:50

Of de originele lip eronderuit en dan alleen de 2 lipjes nemen die bij de aero in de wielkasten zitten. Maar ja dan ben je niet van het schrapen af. Voordeel is wel van de grote lip dat je in de winter een baan kan schuiven :mrgreen: :lachuh
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

19 jun 2007, 17:08

èrcé schreef:perfect recht zou je kunnen krijgen door er een zware ijzeren lat langs te leggen en daar langs te dremelen. kreeg je geen kartels bij het dremelen?
Kartels had ik ook wel last van, maar met een beetje schuren moet het wel lukken. Afsnijden zal denk ik mooier zijn.
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

21 jun 2007, 20:14

ik denk dat ik het nog even zo laat, tot nu toe nog geen last gehad van drempels:
Afbeelding
wel laag aan de voorkant, maar niet te laag
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

21 jun 2007, 20:25

Valt inderdaad reuze mee. Misschien heeft een aerobumper hier meer last van :)
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

21 jun 2007, 20:31

dat denk ik wel, die is een stukje lager
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

22 jun 2007, 00:58

Ben nu toch bezig met modificeren, dus waarom dan niet gelijk goed. Is er hier iemand die ervaring heeft met airrides onder een mini? wat doet dat voor de wegligging? (die toch grotendeels bepaald wordt door de schokdempers). Dat is natuurlijk helemaal te gek, airrides, waardoor je op vlakke stukken echt extreem laag kan en in de stad waar nodig gewoon een paar centimeter omhoog. Onder de nieuwe R56 is genoeg ruimte voor een kleine compressor (geen duppele potten meer voor de S uitlaat)

Hier in rotterdam zit een clubje die airrides inbouwt: http://www.lowriderparts.nl/ (vage site, aardige gast!) ik ga binnenkort maar eens langs om te kijken wat het kost, voor m'n suburban zou ik iets van 2300,- euro kwijt zijn en daar was echt heftiger geschut voor nodig (weegt slechts 2500 kilo)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

14 jul 2007, 21:54

fotos van de H&R schroefset onder de r56.
supergaaf, lijkt me duidelijk 8)

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... p?t=105693

Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 jul 2007, 22:20

De JCW gaat maar tot 1cm :(

De H&R ziet er wel 8) uit!
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

14 jul 2007, 22:44

waar heb je die info vandaan maaij?
vindt 1cm verlaging echt bedroevend :|
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 jul 2007, 22:51

Ik zal het even opzoeken.

De originele inbouw handleiding staat ook al ergens op internet.

Veren + dempers + voor en achter swaybar. Prijs = geloof ik rond de $900 + 4 uur montage (weet het niet meer zeker).

1cm is inderdaat VEEL te weinig.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 jul 2007, 22:58

Hier de link met meer info.
JCW R56 Suspension Kit Details:

The new version of this kit differs slightly from the previous version in that it now includes both front and rear stabilizer bars. The addition of the larger sway bars is meant to further help with neutral handling at the limit and allow for most stability out of corners. We at MotoringFile have often thought of the previous JCW suspension kit as the most underrated of all factory accessories. With the R56’s lighter aluminum rear suspension and the addition of upgraded front and rear sway bars, this new version promises to be even better.

The new JCW Suspension Kit (like the previous) drops the car around 1cm (or 0.3937 inches). So it doesn’t exactly slam the car but it does subtly lower it without sacrificing everyday driveability.
En hier de inbouwhandleiding.

Niet echt de moeite waard denk ik. Of je moet het puur voor de wegligging doen.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

14 jul 2007, 23:19

doe mij maar de h&r ;)
thnx voor de info.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 jul 2007, 23:25

De DS MCS hierboven heeft een SS uitlaat. Ziet er ook goed uit :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

15 jul 2007, 00:24

Maaij schreef:De DS MCS hierboven heeft een SS uitlaat. Ziet er ook goed uit :)
Ja, die ziet er zeker net zo goed uit! 8) Ik heb alleen echt helemaal niks met die wielen. Verder is hij wel helemaal top! :mrgreen: Mooi verlaagd in ieder geval. Ga de mijne zéér binnenkort ook onder handen nemen.
Afbeelding
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

17 jul 2007, 11:49

Ik ben voor mijn Cooper aan het orienteren voor een verlagingsset. Ik heb contact gehad met Timmermanns (Benito) en BMW Nederland. Het JCW sportonderstel is al te bestellen (nr. 33 50 0 429 708), bij Timmermanns kost het 1790 euro inclusief montage. Maar inderdaad, veeeeeel te laag.

Ik ben nu op zoek naar een adres voor montage van de H&R veren en het liefst ook gelijk uitlijnen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”