Sportonderstel
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Doe het niet bij de dealer. Ben er zelf nog niet uit wat voor merk. Kwam toevallig dit van H&R tegen, maar binnenkort Hein weer eens even mailen of hij al wat meer informatie heeft. Als het mogelijk is met 18" dan 30mm. JCW komt pas in november met de tuning en sportveren.Sepp schreef:@Coen: maar je laat de R56 dus wel door de dealer verlagen?
Welk merk? Hoeveel mm. naar beneden?
Alleen andere veren of ook andere dempers?

- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

Als het alleen met veren mogelijk zou zijn zal het misschien max. €200 zijn, maar als je ook nog andere dempers nodig hebt ben je wel een paar honderd euries duurder uit. Dat moet ik dus nog uitzoeken, of je die dempers nodig hebt

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zeker wel doen. De stabilisatiestangen zijn dikker bij een sportonderstel. De veren zijn wat steviger en veren minder in, maar ja als die toch veranderd door verlagingsveren. Ik zou het in ieder geval voor de dikkere stabilisatiestangen doen.
Ben wel benieuwd hoe het rijd tegenover de demo van Renova die dit niet heeft. Ik heb het er in ieder geval wel opzitten!

Ben wel benieuwd hoe het rijd tegenover de demo van Renova die dit niet heeft. Ik heb het er in ieder geval wel opzitten!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Hier meer info over de stabilisatorstangen voor de R56:
According to the realoem site,
the Cooper R56 has
a 23.5 mm front bar and 18 mm rear bar for Sport Suspension, and
a 21.5 mm front bar and 16 mm rear (same part number here as the 1st Gen SS bar)
for regular (non-Sport).
The Cooper S R56 has a
a 23.5 mm front and 18 mm rear bar for Sport suspension, and
a 22.5 mm front and 17 mm rear bar for regular (non-Sport)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het onderstel wat ik op m'n R50 had Sportonderstel-plus is het zelfde naar mijn idee als het sportonderstel nu, alleen wat comfortabeler in balans. (merk je vooral op wegen met betonplaten)
Zeker nemen, krijg je absoluut geen spijt van. Vond het standaard onderstel te zacht, met name in de bochten. En aangezien ik wel van bochtenwerk hou was een sportonderstel de goede keus.
Zeker nemen, krijg je absoluut geen spijt van. Vond het standaard onderstel te zacht, met name in de bochten. En aangezien ik wel van bochtenwerk hou was een sportonderstel de goede keus.

Onze sponsors