2nd thatcoendek schreef:de tering...
K&N luchtfilter (Apollo kit).
- Sid
- Volledig MINI minded!

Bericht
moet je eens rijden als het regent en dan de motorkap open.
alle druppels die van de kap in het motorcompartiment vallen en die ook maar in de buurt van de turbo komen verdampen direct
hoop echt dat iemand anders met een soortgelijk filter komt, vind het echt heel erg mooi.
alle druppels die van de kap in het motorcompartiment vallen en die ook maar in de buurt van de turbo komen verdampen direct
hoop echt dat iemand anders met een soortgelijk filter komt, vind het echt heel erg mooi.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Hein's R56 is toen als development auto gebruikt bij K&N. De uiteindelijk luchtfilter voor de R56 moet nog komen, zijn ze bijna mee klaar.
Hein heeft toen bij het ophalen van z'n auto gevraagd of ze wat gingen doen met die hoodscoop. K&N zei dat ze 't geprobeerd hadden, maar ervan afzagen omdat er dan teveel lucht binnenkomt.
Hein heeft toen bij het ophalen van z'n auto gevraagd of ze wat gingen doen met die hoodscoop. K&N zei dat ze 't geprobeerd hadden, maar ervan afzagen omdat er dan teveel lucht binnenkomt.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Enschede
Bericht
er kan toch nooit teveel lucht binnen komen?
laatst zei iemand tegen mij, bij een auto materialen zaak dat je juist geen koude lucht in de motor moest laten komen ik citeer: daar lopen ze slechter op. einde citaat.
lijkt me toch een bijzonder vaag verhaal? waar komt het woord CAI anders vandaan?
laatst zei iemand tegen mij, bij een auto materialen zaak dat je juist geen koude lucht in de motor moest laten komen ik citeer: daar lopen ze slechter op. einde citaat.
lijkt me toch een bijzonder vaag verhaal? waar komt het woord CAI anders vandaan?
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Enschede
Bericht
ok het ligt dus niet aan mij. want bij mijn weten heeft een motor zou koud mogelijke lucht nodig omdat daar het meeste zuurstof inzit en dat de beste verbranding geeft.
- Peter
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Ik heb dus niet een bijzonder hoge pet op van de kennis van de heren van K&N.
Bij motorfietsen zijn de ram-air intake systemen volgens mij nog veel direkter en daar levert het ook geen problemen op.
3 jaar geleden hebben ze bij het K&N Development centre mijn auto gebruikt om een Typhoon intake te passen en op zijn werking te testen. De locatie en apparatuur zag er geweldig uit maar de uiteindelijke conclusie waar zij toe kwamen sloeg nergens op. Er was geen vermogenswinst totdat ze er een extra ventilator voorzette.... Tja zo ken ik er ook nog wel een paar!Mini Poeper schreef:Hein's R56 is toen als development auto gebruikt bij K&N. De uiteindelijk luchtfilter voor de R56 moet nog komen, zijn ze bijna mee klaar.
Hein heeft toen bij het ophalen van z'n auto gevraagd of ze wat gingen doen met die hoodscoop. K&N zei dat ze 't geprobeerd hadden, maar ervan afzagen omdat er dan teveel lucht binnenkomt.
Ik heb dus niet een bijzonder hoge pet op van de kennis van de heren van K&N.
Bij motorfietsen zijn de ram-air intake systemen volgens mij nog veel direkter en daar levert het ook geen problemen op.
- werner
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Katwijk
Bericht
Zeker bij geblazen motoren. Dan zou het kunnen dat de motor veel te arm gaat draaien en alle gevolgen van dien.
Dit is dan ook moeilijk te compenseren in het motormanagment (meer brandstof inspuiten)omdat die luchtdruk er alleen is bij hoge snelheid/tegenwind
.
Bij de ongeblazen lees atmosferische motoren is dit geen probleem en wordt dan ook veel toegepast bij motorfietsen voor wat extra topvermogen.
Bij deze kit hoeft het geen probeem op te leveren als ze de extra druk weg laten vloeien
En heb je nog altijd het voordeel van de koude lucht.
Koude lucht is inderdaad altijd goed, maar te veel lucht kan een probleem opleveren.biermagnaat schreef:er kan toch nooit teveel lucht binnen komen?![]()
![]()
laatst zei iemand tegen mij, bij een auto materialen zaak dat je juist geen koude lucht in de motor moest laten komen ik citeer: daar lopen ze slechter op. einde citaat.
lijkt me toch een bijzonder vaag verhaal? waar komt het woord CAI anders vandaan?
Zeker bij geblazen motoren. Dan zou het kunnen dat de motor veel te arm gaat draaien en alle gevolgen van dien.
Dit is dan ook moeilijk te compenseren in het motormanagment (meer brandstof inspuiten)omdat die luchtdruk er alleen is bij hoge snelheid/tegenwind
Bij de ongeblazen lees atmosferische motoren is dit geen probleem en wordt dan ook veel toegepast bij motorfietsen voor wat extra topvermogen.
Bij deze kit hoeft het geen probeem op te leveren als ze de extra druk weg laten vloeien
En heb je nog altijd het voordeel van de koude lucht.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Enschede
- Ferdinand
- Be Mini

- Locatie: Delft
Bericht
biermagnaat: je haalt m.i. twee dingen door elkaar, een CAI is een luchtbox voor je luchtinlaat. Het openmaken van je hoodscoop heeft niets met je CAI te maken, maar dan blaas je rijwind over je motor heen. Ik heb trouwens een watergekoelde intercooler. Mijn scoop is open (r53works) maar niet meer nodig, dus waait er wind over mijn intercooler de motor in. De tuners zeggen, gewoon zo laten heb je ook wat rijdwind koeling, kan helemaal geen kwaad.
gr. ferdinand
klopt wel. toen ik mijn alta airintake (dus alleen maar een open luchtfilter met air box) in mijn mini plaatste (en ik heb een wat geblazen mini) moest Beek mijn motormanagement behoorlijk opnieuw afstellen! De auto is er overigens wel sterker op geworden, maar het had wel wat voeten in de aarde. Nooit gedacht van alleen maar een filter vervangen.werner schreef:Koude lucht is inderdaad altijd goed, maar te veel lucht kan een probleem opleveren.biermagnaat schreef:er kan toch nooit teveel lucht binnen komen?![]()
![]()
laatst zei iemand tegen mij, bij een auto materialen zaak dat je juist geen koude lucht in de motor moest laten komen ik citeer: daar lopen ze slechter op. einde citaat.
lijkt me toch een bijzonder vaag verhaal? waar komt het woord CAI anders vandaan?
Zeker bij geblazen motoren. Dan zou het kunnen dat de motor veel te arm gaat draaien en alle gevolgen van dien.
Dit is dan ook moeilijk te compenseren in het motormanagment (meer brandstof inspuiten)omdat die luchtdruk er alleen is bij hoge snelheid/tegenwind.
Bij de ongeblazen lees atmosferische motoren is dit geen probleem en wordt dan ook veel toegepast bij motorfietsen voor wat extra topvermogen.
Bij deze kit hoeft het geen probeem op te leveren als ze de extra druk weg laten vloeien![]()
En heb je nog altijd het voordeel van de koude lucht.
biermagnaat: je haalt m.i. twee dingen door elkaar, een CAI is een luchtbox voor je luchtinlaat. Het openmaken van je hoodscoop heeft niets met je CAI te maken, maar dan blaas je rijwind over je motor heen. Ik heb trouwens een watergekoelde intercooler. Mijn scoop is open (r53works) maar niet meer nodig, dus waait er wind over mijn intercooler de motor in. De tuners zeggen, gewoon zo laten heb je ook wat rijdwind koeling, kan helemaal geen kwaad.
gr. ferdinand
Veel rijplezier!
Onze sponsors












