Verlaging van de R56, merk en ervaring
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad raar zeg hoe dat het eronder zit. Nou snap ik waarom je hem inderdaad niet TE ver kan verlagen. Stom geregeld zeg die uitlaat zo... 

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Verschil is toch wel goed te zien. Vooral vergeleken met de Renova MINI Demo (Goed gedaan Ida) 
De voorkant vind ik wel mooi laag. De achterkant mag nog wel iets lager.
Ter info:
Maat banden Hein: 215/35/18 ---> 60,7 cm (totale diameter)
Maat banden Maaij: 205/40/18 ---> 62,1 cm (totale diameter)
Maat banden 17": 205/45/17 ---> 61,6 cm (totale diameter)
De banden van Hein hebben een kleinere wang. Met mijn maat banden wordt nog eens 1,4 cm van de ruimte gevult en met 17" banden 0,9 cm. [edit] Dit moet natuurlijk nog door 2 gedeeld worden dus 0.7 cm en 0,5 cm [edit]
Voor mij is het op dit moment voldoende. Misschien later nog een schroefkitje
Ook goed te zien (op de foto genomen van de voorkant) is dat de MINI niet veel lager meer kan.

De voorkant vind ik wel mooi laag. De achterkant mag nog wel iets lager.
Ter info:
Maat banden Hein: 215/35/18 ---> 60,7 cm (totale diameter)
Maat banden Maaij: 205/40/18 ---> 62,1 cm (totale diameter)
Maat banden 17": 205/45/17 ---> 61,6 cm (totale diameter)
De banden van Hein hebben een kleinere wang. Met mijn maat banden wordt nog eens 1,4 cm van de ruimte gevult en met 17" banden 0,9 cm. [edit] Dit moet natuurlijk nog door 2 gedeeld worden dus 0.7 cm en 0,5 cm [edit]
Voor mij is het op dit moment voldoende. Misschien later nog een schroefkitje

Ook goed te zien (op de foto genomen van de voorkant) is dat de MINI niet veel lager meer kan.
Laatst gewijzigd door Maaij op 02 mar 2007, 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Standaard 18" JCW maat is 205/40/18èrcé schreef:haha, inderdaad, voor kan ie weinig meer naar beneden, maar dat hoeft ook niet,a chter kan hij nog wel een centimetertje of twee lager. ik zal zo eens ff kijken wat voor wang mijn banden hebben (18 inch 205 bridgestones run flats)

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Hier een foto van een MINI met Eibach veren:

Deze veren verlaagt een MINI met 25mm (directe meting na montage). Na inzakken zal dit waarschijnlijk 30mm zijn.
Dit zijn dezelfde velgen + bandenmaat wat er bij mij ook op komen, maar met H&R veren zal dit nog iets lager worden. Vind het er wel
uitzien. Vult de wielkasten beter dan met de platte banden van Hein. De H&R veren verlaagt direct na meting 30mm en na inzakken zal dit 35mm zijn.
De R56 heeft toch wel minimaal 18" velgen nodig

Deze veren verlaagt een MINI met 25mm (directe meting na montage). Na inzakken zal dit waarschijnlijk 30mm zijn.
Dit zijn dezelfde velgen + bandenmaat wat er bij mij ook op komen, maar met H&R veren zal dit nog iets lager worden. Vind het er wel

De R56 heeft toch wel minimaal 18" velgen nodig

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wow, die staat inderdaad erg netjes!
Ben wel benieuwd hoe 30 mm verlaging bij mijn autootje staat met die 17 inchers. Anders toch nog maar een extra setje witte wielen in 18 inch!
Ben wel benieuwd hoe 30 mm verlaging bij mijn autootje staat met die 17 inchers. Anders toch nog maar een extra setje witte wielen in 18 inch!

Onze sponsors