Diesel tuning

Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 19:53

JStuning: twee woorden NIET DOEN!

Maar goed, moeten jullie zelf weten.. ook nare ervaringen mee net als de rest van de newminiclub die daar mth software heeft gehaald.. de Cooper-D is gewoon nog niet te tunen, ik was er zelf bij (omdat ik een Cooper-D voor Beek had geregeld) en is niet uit te lezen hetzelfde als de 2008 R56/R55 modellen
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jun 2008, 20:51

Nou, Hein heeft mij prima geholpen met de Koni veren (die twee weken later weer werden over gezet op Cooper S schokdempers door dealer) en Ferodo blokken. Tja, de software van MTH... is niet echt goed te noemen en heb deze dus ook laten vervangen (niet door Beek).

Maar dat Beek nu de beste is...; wat nu geleverd wordt is niet op maat! :roll:
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 16 jun 2008, 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.
schumi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 jun 2008, 21:01

En wat denken jullie van een powerbox?? Ik weet wel niet of je dan nog de sportknop kunt gebruiken.

Greetz
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

17 jun 2008, 09:17

powerbox is niet meer dan een weerstandje :wink:

NIET DOEN DUS
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jun 2008, 09:37

schumi schreef:En wat denken jullie van een powerbox?? Ik weet wel niet of je dan nog de sportknop kunt gebruiken.
coendek schreef:powerbox is niet meer dan een weerstandje :wink:

NIET DOEN DUS
Inderdaad niet doen! Is een kastje met een chipje dat de computer misleid, laat de computer een verkeerde waarde meten waarop de computer zijn waardes aanpast.

Een kastje van UNICHIP is weer iets anders. Dit is feitelijk ook een computer die heen en weer de gegevens met de computer van de auto gaat bewerken. De computer van de auto wordt als het ware overbodig.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2008, 09:52

Afbeelding
Unichip van Dastec, werkt prima, ze kunnen er iets minder mee daarom heb ik nu slechts 204pk ipv 228.. maarja het werkt super! Enhe Poeper, alle software van Beek komt van Newminiclubbers en per auto is het soms verschillend en wordt ter plaatse aangepast dus als je het zelf niet weet moet je dat ook niet zeggen (en meestal is idd de software hetzelfde)

Maar goed, Hein heeft het bij mij helemaal gedaan! En bij Berthil, Maaij, Peter, etc... ook
Zegt dat genoeg?
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jun 2008, 10:38

Hans,

Kan je dat kastje er ook zelf tussen uit halen en opnieuw installeren als bijvoorbeeld je auto moet laten keuren?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jun 2008, 10:57

Hans schreef:Maar goed, Hein heeft het bij mij helemaal gedaan! En bij Berthil, Maaij, Peter, etc... ook
Zegt dat genoeg?
Ik heb ook geen MTH meer... :wink:
Hans schreef:Enhe Poeper, alle software van Beek komt van Newminiclubbers en per auto is het soms verschillend en wordt ter plaatse aangepast dus als je het zelf niet weet moet je dat ook niet zeggen (en meestal is idd de software hetzelfde)
Heb nu wel software op maat en was hetzelfde kwijt als ik anders bij Beek kwijt zou zijn.
Bovendien is mijn auto toen eerst bij dealer geweest en geflasht met nieuwste file (en MTH eraf) en op die file is alles gebaseerd. Terwijl mijn MINI bij Beek een gestandaardiseerde file zou krijgen en niet meer dan 115 pk zou krijgen (dit hebben ze mij toen gemeld), ondanks mijn modificaties. De file van Beek is bovendien gebaseerd op de One van emillio dat een pre-facelift MINI is met dus een oudere file.

Wil ik bij Beek een dynorun doen, voor het flashen en na het flashen dan moet ik 2x € 60,- aftikken! :s
Die auto staat toch al op de bank! Voor die € 60,- extra moeten ze de wagen dan ook eraf en weer erop rijden en vervolgens weer vastsnorren.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2008, 11:43

Normaal kost 1 dynorun €175,- dus.. :wink:
Wat heb jij er nu opzitten?! En levert die wel meer dan 115pk? Daar hebben we testbankdagen voor Poeper!

Beek moet vaak elke file aanpassen omdat de waardes anders zijn bij sommige Mini's, en als jij het anders wil maken ze het anders.. Maar als je liever in Hein geloofd met zijn technische kennis.. (een mini resetten door hem even op slot te doen en weer open te doen.. zo hij is er klaar voor :s )

Maar ik zie graag alternatieven voor Beek! Alleen geen JStuning..
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jun 2008, 12:02

Hans schreef:Maar als je liever in Hein geloofd met zijn technische kennis.. (een mini resetten door hem even op slot te doen en weer open te doen.. zo hij is er klaar voor :s )
Dat zeg ik toch niet... :roll:
Hans schreef:Maar ik zie graag alternatieven voor Beek! Alleen geen JStuning..
Ik ook!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2008, 12:07

Nou, bij wie heb je het laten doen dan? :D
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jun 2008, 12:12

Hans schreef:Nou, bij wie heb je het laten doen dan? :D
Je hebt pm :wink:
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2008, 14:29

net mailtje terug gekregen van de hamanntuning.

Beste,

De HAMANN motortuning voor uw Mini Cooper D komt op 823€ exclusief btw.

Normaal mag men de eigenschappen van een wagen niet wijzigen.

Mvg

Import Belgium by:

exclusive automotive

Leuvenselaan 467/7

3300 Tienen Belgium

Phone: +32(0)16 76 74 78

Fax: +32(0)16 76 72 06

Site: www.hamannmotorsport.be

Mail: [email protected]

vind het toch wel beetje veel geld aangezien dat ze ook zeggen dat men normaal de eigenschappen van de wagen niet mogen veranderen, willen ze hiermee zeggen dat er geen garantie is op de motor?
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jun 2008, 14:39

Voor zo ver als ik het begrijp vervalt de fabrieksgarantie niet wanneer je je wagen laat tunen door AC-Schnitzer en Hamann, omdat zij samenwerken met BMW.

Laat je je wagen chippen bij iemand anders, dan vervalt je motorgarantie.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jun 2008, 14:57

zo das is erg veel! 823€ :s

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”