idd.. moet iets mis geweest zijn met die wagen..frankie schreef:Heb de hele thread ff doorgenomen op bimmerboard, zijn blijkbaar nogal wat extreme verschillen tussen de standaard R56's. Een ander komt maar tot 197pk met PPE software![]()
En voor de geinteresseerden, het aandrijfverlies wordt gemeten door na de run in z'n vrij uit te laten rollen op de bank. Daarmee meten ze een negatief vermogen wat verloren gaat in de versnellingsbak (als ik het goed begrepen heb)
Beek R56/R55 Tuning
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een meting direct aan de krukas is ontzettend duur, vandaar dat autofabrikanten dat alleen doen. Alle andere banken die aan de wielen meten moeten ook terug rekenen naar de krukas met verliespercentages.
Hier staat ook het verschil tussen dynamisch en statisch uitgelegd. Beek meet statisch, ik denk PPE dynamisch.
In het artikel staat ook hoe bewerkelijk het is om de werkelijke aandrijfverliezen te bepalen, namelijk overal koppelmeters plaatsen. Ik neem niet aan dat PPE dat doet.
Het beste is inderdaad allemaal op dezelfde bank, daarom gaan we naar Beek want daar zijn de meesten al geweest.
Hier staat ook het verschil tussen dynamisch en statisch uitgelegd. Beek meet statisch, ik denk PPE dynamisch.
In het artikel staat ook hoe bewerkelijk het is om de werkelijke aandrijfverliezen te bepalen, namelijk overal koppelmeters plaatsen. Ik neem niet aan dat PPE dat doet.
Het beste is inderdaad allemaal op dezelfde bank, daarom gaan we naar Beek want daar zijn de meesten al geweest.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vergeet ook niet dat mario ook een volledige uitlaatlijn van Alta heeft incl. IC werkt dit perfect! Twijfel er niet aan dat Beek dit ook kan halen, maar daar heb ik het al eerder met Paul over gehad dat eigenlijk de turbo van R56 te klein is deze wordt knal en knalrood! Beek neemt een veiligheidsmarge en dat hun goed recht! Zal daar toch iets eerder voor kiezen of anders dat koppel iets terug schroeven, 360nm is veels te hoog!
Dat zo uitlaat werkt hebben we bij jbcola gezien met zijn standaard R55, meer vermogen dan een zip R55.. hehe..
Bij Beek is nog niemand geweest met een volledige uitlaatlijn en IC en software, ik denk dat ze dan op 235/238pk komen met een koppel van 330nm neem daar het verschil tussen de banken en je heb dezelfde waardes alleen voor 1/3 van de prijs!
Trouwens het kan nog gekker, bij een klant van Beek (Beek levert de software) www.minispeed.gr hebben ze een R56 Mini gemaakt met een grotere turbo en deze levert ruim 250pk
Beek heeft die turbo binnenkort ook.. kijk dan wordt het leuk, alleen ben je er dan niet met alleen andere remmen..dan heb je meer nodig semi slicks, betere sper, koppelingsplaten..etc, maarja, het is Sinterklaas! 
Dat zo uitlaat werkt hebben we bij jbcola gezien met zijn standaard R55, meer vermogen dan een zip R55.. hehe..

Bij Beek is nog niemand geweest met een volledige uitlaatlijn en IC en software, ik denk dat ze dan op 235/238pk komen met een koppel van 330nm neem daar het verschil tussen de banken en je heb dezelfde waardes alleen voor 1/3 van de prijs!
Trouwens het kan nog gekker, bij een klant van Beek (Beek levert de software) www.minispeed.gr hebben ze een R56 Mini gemaakt met een grotere turbo en deze levert ruim 250pk

- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
ik zou echt oppassen met die big turbo kits en dergelijke.. die N14 blok kan dat nooit aan..
- wannes
- 4 op een rij!
Bericht
beter nog gewoon op de baan!! dan kan je pas echt vergelijken vind ik ...en dan kan je tenminste zien hoeveel van die pk's er werkelijk kunnen worden gebruikt.
Ik vind het allemaal top die pk's ..maar het moet allemaal handelbaar blijven.
en op die manier kan je ook zien of het complete plaatje klopt: remmen , ophanging, vermogen....waar ik in dit geval zeker niet aan twijfel laat dat duidelijk zijn .
maar het zijn natuurlijk wel vette waarden!!! dikke proficiat aan de stef
Ik vind het allemaal top die pk's ..maar het moet allemaal handelbaar blijven.
en op die manier kan je ook zien of het complete plaatje klopt: remmen , ophanging, vermogen....waar ik in dit geval zeker niet aan twijfel laat dat duidelijk zijn .
maar het zijn natuurlijk wel vette waarden!!! dikke proficiat aan de stef

- tirex
- Volledig MINI minded!
Bericht
Idd, de Alta en intercooler is een must om dit resultaat te berijken..
(trouwens, heb nog altijd de standaard luchtfilter)
1 ding is zeker hè Hans.. PowerPlus heeft het nu al bewezen met deze waardes!!
andere Tuners nog niet! voorlopig niet nog niet!!
"en het kon nog hoger he.. maar dan was het niet meer veilig voor de blok!!"
met deze cijfers, ga je niet constant knallen.. anders plak je tegen ne dikke boom..
(ale, in Belgie staan dikke eike bomen)
koop terug ne R56 of R55 Hans..
Beek zoek nog iemand met ne R56 of R55 voor te testen.. 2 a 3 dagen..
iemand intresse? ben benieuwt naar het resultaat..
Beek vraagt: 325eur + run voor de mapping + 60eur.. 385eur..
PowerPlus 790.. en doe daar nog de 21% BTW af omdat je buitelander ben.. zit je op 624eur als ik me niet vergis..
verschil van 239eur...
en gegarendeerde pk's..
Gr.Mario
Hans schreef:Vergeet ook niet dat mario ook een volledige uitlaatlijn van Alta heeft incl. IC werkt dit perfect! Twijfel er niet aan dat Beek dit ook kan halen, maar daar heb ik het al eerder met Paul over gehad dat eigenlijk de turbo van R56 te klein is deze wordt knal en knalrood! Beek neemt een veiligheidsmarge en dat hun goed recht! Zal daar toch iets eerder voor kiezen of anders dat koppel iets terug schroeven, 360nm is veels te hoog!
Dat zo uitlaat werkt hebben we bij jbcola gezien met zijn standaard R55, meer vermogen dan een zip R55.. hehe..![]()
Trouwens het kan nog gekker, bij een klant van Beek (Beek levert de software) www.minispeed.gr hebben ze een R56 Mini gemaakt met een grotere turbo en deze levert ruim 250pkBeek heeft die turbo binnenkort ook.. kijk dan wordt het leuk, alleen ben je er dan niet met alleen andere remmen..dan heb je meer nodig semi slicks, betere sper, koppelingsplaten..etc, maarja, het is Sinterklaas!
Idd, de Alta en intercooler is een must om dit resultaat te berijken..
(trouwens, heb nog altijd de standaard luchtfilter)
1 ding is zeker hè Hans.. PowerPlus heeft het nu al bewezen met deze waardes!!
andere Tuners nog niet! voorlopig niet nog niet!!
"en het kon nog hoger he.. maar dan was het niet meer veilig voor de blok!!"
met deze cijfers, ga je niet constant knallen.. anders plak je tegen ne dikke boom..

(ale, in Belgie staan dikke eike bomen)

koop terug ne R56 of R55 Hans..

Beek zoek nog iemand met ne R56 of R55 voor te testen.. 2 a 3 dagen..
iemand intresse? ben benieuwt naar het resultaat..
Beek vraagt: 325eur + run voor de mapping + 60eur.. 385eur..
PowerPlus 790.. en doe daar nog de 21% BTW af omdat je buitelander ben.. zit je op 624eur als ik me niet vergis..
verschil van 239eur...

Gr.Mario
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je particulier bent, moet je die BTW gewoon betalen hoor, als ondernemer niet, maar dan kun je de BTW van Beek ook weer aftrekken dus dat is om het even.tirex schreef:
en doe daar nog de 21% BTW af omdat je buitelander ben.. zit je op 624eur als ik me niet vergis..
verschil van 239eur...en gegarendeerde pk's..
![]()
Gr.Mario
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
En dan nog... hoe wil je tuning van je auto op je bedrijf zetten?frankie schreef:Als je particulier bent, moet je die BTW gewoon betalen hoor, als ondernemer niet, maar dan kun je de BTW van Beek ook weer aftrekken dus dat is om het even.tirex schreef:
en doe daar nog de 21% BTW af omdat je buitelander ben.. zit je op 624eur als ik me niet vergis..
verschil van 239eur...en gegarendeerde pk's..
![]()
Gr.Mario
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die investeringsaftrek is toch nog steeds 25%?
Thanks, volgende week komt de boekhouder!frankie schreef:Alles boven de €450 is een investering, dwz dan mag je er over afschrijven. Voor extra investeringsaftrek is de drempel in 2008 €2100 (voor alle investeringen van meer dan €450 bij elkaar opgeteld). Dus zeg grofweg een setje wielen en Milltek

Onze sponsors