Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

19 okt 2014, 20:45

Ik heb het weekend ook een hoop gelezen over het schoon laten maken van het inlaat gedeelte (Carbon buildup op de kleppen) . Ook bij VAG TSI blokjes hebben er veel last van.
Ik heb een vermoeden dat ze dit bij Casper en Ryan ook hebben gedaan.

Weet iemand een bedrijf die dit doet of heb je ervaring mee? I know een dealer zal het ook wel doen maar die mogen bij mij andere dingen doen.

Eventueel wil ik wel wat gaan regelen met zo'n bedrijf (lees korting als we met meerdere komen)...
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2014, 23:50

Ja klopt ze hadden het idd over reinigen staat ook op de claimformulieren. Wat ze gereinigd hebben geen idee staat alleen reinigingskosten motorblok op
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 okt 2014, 06:37

Ik weet dat er al poorten gereinigd zijn met gemalen walnootschaal, maar waar ze dat doen weet ik niet.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

20 okt 2014, 07:01

Wellicht dat dit filmpje al een in dit topic voorbij is gekomen, maar laat het schoonmaken met walnootschaal zien. Helaas geen plaatsjes van situatie voor en na...

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

20 okt 2014, 08:05

Dan is dit zeker bij jou gedaan Casper want dit resulteert in een fellere motor, minder verbruik en langere levensduur van je blok. De catch tank die we straks monteren zal ook hierbij helpen maar mooi te weten dat het bij jou ook gedaan is.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

20 okt 2014, 08:22

Rijden heel wat N14/N18 rond waar dit nog nooit gebeurt is. Advies wat ik veel lees is 40-50.000 km dit te doen.

Zijn er meer mensen met interesse?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 okt 2014, 10:12

louisvdd76 schreef:Dan is dit zeker bij jou gedaan Casper want dit resulteert in een fellere motor, minder verbruik en langere levensduur van je blok. De catch tank die we straks monteren zal ook hierbij helpen maar mooi te weten dat het bij jou ook gedaan is.
Het is idd wat je hier boven zegt Louis, en ik heb toevallig deze week een test gedaan en hij is 15% zuiniger dan voor de problemen en qua advies zou het ook in het plaatje passen want ik heb er 66000 km op staan
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 okt 2014, 11:39

Misschien handig om gewoon de dealer te vragen wat en of er iets gedaan is aan reiniging inlaatgedeelte etc ipv aannames te doen op gevoel en evt mindere consumptie benzine? Dat het lijkt dat de auto feller is en dat soort zaken heb ik iedere week als ik weer een dag of iets in de Aygo van de vrouw heb gereden.... En motorreiniging op de factuur kan ook externe reiniging zijn omdat ze de Mini tiptop wilde afleveren? Walnoten gruis reiniging doen maar heeeel weinig bedrijven in Nederland en zou heel toevallig zijn als ze daar de mogelijkheden toe hebben. Maar kan natuurlijk, of middels manier van bv Snap-on bv zgn MotorVac systeem, omdat veel dealers daar mee werken? Maar goed, denk dat het slim is om het na te vragen, weet je gelijk meer!
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 okt 2014, 12:09

ajede schreef:Misschien handig om gewoon de dealer te vragen wat en of er iets gedaan is aan reiniging inlaatgedeelte etc ipv aannames te doen op gevoel en evt mindere consumptie benzine? Dat het lijkt dat de auto feller is en dat soort zaken heb ik iedere week als ik weer een dag of iets in de Aygo van de vrouw heb gereden.... En motorreiniging op de factuur kan ook externe reiniging zijn omdat ze de Mini tiptop wilde afleveren? Walnoten gruis reiniging doen maar heeeel weinig bedrijven in Nederland en zou heel toevallig zijn als ze daar de mogelijkheden toe hebben. Maar kan natuurlijk, of middels manier van bv Snap-on bv zgn MotorVac systeem, omdat veel dealers daar mee werken? Maar goed, denk dat het slim is om het na te vragen, weet je gelijk meer! Afbeelding
Ik heb ook niet gezegd dat ze dat gedaan hebben, ik heb alleen gezegd dat het op de claimformulieren stond. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze die walnotengruis behandeling hebben gedaan omdat ik eigenlijk bijna zeker weet dat ze alles intern hebben gedaan op de poetsbeurt na want dat besteden ze uit bij hun buurman het feller dat is een ding wat zeker is want dat is zo'n verschil dat is gewoon een feit. En het bezine verbruik ook ik heb op dit moment verschrikkelijk druk op de zaak en ik rij erg veel km momenteel en ik heb het 2x gemeten en het verbruik is gewoon met dik 15% gezakt. Maar ik ga van de week toch langs om wat dingen te bestellen dus dan kan ik het wel vragen
Afbeelding

louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

20 okt 2014, 19:39

Ben heel benieuwd. Heb al een bedrijf gevonden die walnut blast doet. En nog een ander op een ander principe.

Vanaf 8 auto's kunnen we korting krijgen.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 okt 2014, 20:03

Weet iemand die veelal VAG motoren behandelt obv het walnoten principe en kost daarvoor € 275,- Omdat bij Mini het lastiger is erbij te komen en het dus meer arbeid kost komt het bij een Mini op totaal € 315,- incl BTW en nwe inlaatpakkingen. Krijg nog te horen of er wat aan de prijs te doen is als er meerdere komen voor zo'n behandeling... Maar vind
€ 315,- al niet heel gek! Wordt vervolgd...
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 okt 2014, 20:07

ajede schreef:Weet iemand die veelal VAG motoren behandelt obv het walnoten principe en kost daarvoor € 275,- Omdat bij Mini het lastiger is erbij te komen en het dus meer arbeid kost komt het bij een Mini op totaal € 315,- incl BTW en nwe inlaatpakkingen. Krijg nog te horen of er wat aan de prijs te doen is als er meerdere komen voor zo'n behandeling... Maar vind
€ 315,- al niet heel gek! Wordt vervolgd... Afbeelding
Inlaatspruitstuk heeft geen losse pakking maar rubberen inserts rondom poorten. Ik denkt dat de investering in het schoonmaken van de kleppen miss wel de beste mod is.

Jammer dat je bij het filmpje geen voor en na ziet.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

20 okt 2014, 20:11

Ik kom ook dit tegen op internet bij sommige bedrijven:

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Dit is dmv een vloeistof en die moet je tijdens het cleaning process ook in je tank gooien voor de eerste rit.
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 okt 2014, 20:43

Het inlaat spruitstuk heeft inderdaad een rubberen afdichting, er is dus geen pakking voor nodig. Het verwijderen van de inlaat kost ca 20 tot 30 minuten het terug plaatsen idem.
Alles wat je in de brandstof tank dient te doen komt niet langs de inlaatpoorten maar komt via de injector in de cilinder (en dus bij (onderzijde v/d) kleppen).
Wil je de inlaatpoort reinigen, dan zul je middel direct in de inlaatpoorten moeten krijgen. Dit middel moet agressief genoeg zijn op de koolafzetting op te lossen maar vriendelijk zijn voor aluminium/metaal, kunststof enz. Je kunt deze poorten ook voorzichtig met bijvoorbeeld een kunststof spatel en een (kinder)tandenborstel schoon krabben. Sommigen garages gebruiken remvloeistof om deze met een draaiende motor via de lucht inlaat te te spuiten. Anderen gebruiken remmen reiniger om het te reinigen.
Het principe van alle vloeistoffen is dat deze bij een warme motor zorgen voor een snelle afkoeling van de kleppen , door deze schik reactie laat de koolafzetting los.
Om te voorkomen dat nu het spot goedkope water gebruikt wordt om dit probleem te tackelen, worden er mooie producten en machines ,verpakkingen en reinigingsprocedures op de markt gebracht om het 'gemodificeerd' water duur te kunnen verkopen voor de fabrikant en voor de garage.
Het is tenslotte ook maar een eenvoudige koolafzetting, hooguit voor vele op een niet zo makkelijke en zeker onbekende plaats in de auto.
Als ik het goed heb gelezen is er zo nu en dan een sleutel dag ? Ik wil wel aanwijzingen komen gegeven zodat ieder zelf zijn koolaanslag kan verwijderen.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 okt 2014, 21:16

Ik zou voor die €315 niet zelf gaan kloten. Mechanisch reinigen heeft voor mij verreweg de voorkeur.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”