JCW Performance

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2007, 22:47

320d touring schreef:Dus in ons door belastingen verziekte landje :evil: ongeveer 2350 euro !
Dan fahren we wel nach Duitsland hoor! :mrgreen:
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini

28 feb 2007, 22:50

Mooi dat ik het zakelijk doe, gaat weer fijn wat BTW vanaf. Maar 1 centimeter naar beneden is wel wat weinig, zal dus een andere verlagingsset gaan worden. Klopt het nou dat er nog een andere bodykit van JCW zelf komt?
Skip
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 feb 2007, 22:53

èrcé schreef:Klopt het nou dat er nog een andere bodykit van JCW zelf komt?
Jah, dat vraag ik me eigelijk ook af..? :roll:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2007, 22:56

èrcé schreef:Mooi dat ik het zakelijk doe, gaat weer fijn wat BTW vanaf. Maar 1 centimeter naar beneden is wel wat weinig, zal dus een andere verlagingsset gaan worden. Klopt het nou dat er nog een andere bodykit van JCW zelf komt?
Ik verwacht dat als ze een beetje hun hersens gebruiken daar dat ze met een JCW verlagingskit komen die hem diep genoeg op het asfalt leggen. Daar is nu dé vraag naar volgens mij met die off-road-af-fabriek-afstelling van ze! :?
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini

28 feb 2007, 23:18

hehe, tja, maar ik had ook verwacht dat ze met wat meer dan 192pk aan zouden komen...
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2007, 09:49

Toch opvallend dat je qua cijfers niet voorbij de oude JCW Upgrade (200pk) komt. Qua koppel heb je wel iets meer. Al komen wij zelf op 218PK en 260nm uit bij Beek op de rollebank. Ben wel benieuwd wat een R56 S en R56 S JCW doet op de rollebank.

En in de praktijk zal het allemaal wel niet gek veel uitmaken denk ik zo :) Maar het volk is dol op cijfertjes en dan is een R53 Works met 200/210PK wel 'beter' dan een R56 met 192PK

En de prijs, tja... John Cooper Works is niet goedkoop, maar je krijgt wel officiële tuning en je mag je auto een echte JCW noemen :wink:
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2007, 10:15

èrcé schreef:hehe, tja, maar ik had ook verwacht dat ze met wat meer dan 192pk aan zouden komen...
Ja, je zou het eigenlijk wel verwachten. Maar dat er minder pk uit gehaald is wil absoluut niet zeggen dat hij "trager" is dan de vorige JCW. Een achteruitgang zullen ze bij BMW/MINI zeker niet gaan boeken.
De motor is heel anders dan die uit de vorige S. Het koppel bij de R56 is veel eerder "op-te-roepen". Ik denk dat het echt een ATOOMBOM op wielen wordt.
FastBunny schreef:Toch opvallend dat je qua cijfers niet voorbij de oude JCW Upgrade (200pk) komt. Qua koppel heb je wel iets meer. Al komen wij zelf op 218PK en 260nm uit bij Beek op de rollebank. Ben wel benieuwd wat een R56 S en R56 S JCW doet op de rollebank.

En in de praktijk zal het allemaal wel niet gek veel uitmaken denk ik zo :) Maar het volk is dol op cijfertjes en dan is een R53 Works met 200/210PK wel 'beter' dan een R56 met 192PK

En de prijs, tja... John Cooper Works is niet goedkoop, maar je krijgt wel officiële tuning en je mag je auto een echte JCW noemen :wink:
Ja ik ben wel benieuwd. Vond het zó raar dat de fabriek hogere cijfers gaf voor de JCW dan hij in werkelijkheid kreeg. Daar hebben ze waarschijnlijk héél veel commentaar op gehad. Wie weet hebben ze het nu wel "eerlijk" gemeten. We zullen zien! :mrgreen:
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini

01 mar 2007, 10:35

Precies, ik kan me zo voorstellen dat ze deze keer iets minder opscheppen en de reacties van de pers straks een stuk lovender zullen zijn.

Nu ja, voordeel van fabrieksgarantie is opzich ook wel fijn. Er staat alleen nergens wanneer de kit leverbaar is.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2007, 10:38

Ik schat dat dat de zomer gaat worden. Zo rond Juni vermoed ik. Dat komen er wel meer spulletjes op de markt.
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini

01 mar 2007, 10:58

fijn, zo lang kan ik best wel wachten.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2007, 11:11

CooperS-lightningblue schreef: Ja ik ben wel benieuwd. Vond het zó raar dat de fabriek hogere cijfers gaf voor de JCW dan hij in werkelijkheid kreeg. Daar hebben ze waarschijnlijk héél veel commentaar op gehad. Wie weet hebben ze het nu wel "eerlijk" gemeten. We zullen zien! :mrgreen:
Het probleem van te weinig vermogen op een R53 JCW kan vertekend zijn. Er zijn veel mensen die roepen dat het komt doordat het luchtfilter aan de achterkant een extra klep heeft die bij een rollebank weinig lucht krijgt en op de weg deze lucht wel krijgt. Als er daar ook een ventilator zou staan zou je best op de orginele waardes kunnen komen. Zoiets kan je straks wellicht weer krijgen als ze het luchtfilter een extra klep geven aan de achterkant.

Eigenlijk zou er iemand met een normaal openlucht filter op een Works eens op een testbank moeten staan naast een normale Works om zo het verschil hierin te zien.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

01 mar 2007, 12:31

Als de prijs incl montage is, vind ik het nog wel meevallen.

Kijken of Beek ook aan die JCW ECU kan komen :)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2007, 15:56

Maaij schreef:Als de prijs incl montage is, vind ik het nog wel meevallen.

Kijken of Beek ook aan die JCW ECU kan komen :)
De ECU van de R56 kan door beek ook aangepast worden, waarom zou je dan wachten op JCW.
Ik denk dat ze er meer uit kunnen halen dan wat JCW nu opgeeft :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2007, 16:51

Wel een beetje braaf.. 192pk :? maar ik denk dat het meer te maken heeft met de betrouwbaarheid van de motor welke nu natuurlijk niet meer van zwaar gietijzer is maar van aluminium.. heb ook al gehoord dat er wat motoren al opgeblazen zijn :shock: (met testwerk) dus hier kan je echt niet zover gaan als met de R53 die zelfs heel blijft bij 270PK!
Het valt me op dat nog geen enkele tuner die R56 al heeft aangepakt!?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

01 mar 2007, 17:06

Daarom wil ik geen proefkonijn van Beek zijn. Het is even afwachten hoe betrouwbaar de motor is. Bij de JCW krijgt je tenminste nog garantie als je motor opgeblazen wordt :)
Ik wacht in ieder geval nog even af. Wil niet weer dezelfde fout maken als bij mijn huidige Cooper ( JCW soundkit).
Laatst gewijzigd door Maaij op 01 mar 2007, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”