ALTA MCS R56 tuning.

Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 mei 2007, 21:09

Voor de R53 is dit $750. Moet dus goedkoper kunnen :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 14 mei 2007, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 mei 2007, 21:12

Maaij schreef:Voor de R53 is dit €750. Moet goedkoper kunnen :)
899 dollar is omgerekend zo'n 665 euro. Dus op zich valt het dan nog mee, maar dat MOET inderdaad goedkoper kunnen met zo'n afname toch?! :wink:
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 mei 2007, 21:21

Hoop dat de dollar koers tegen die tijd nog zo hoog blijft (of hoger) :)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

14 mei 2007, 21:24

+ 50 euro verzendkosten de man
+ 20% douanekosten de man

wat mij betreft halen we ze via beek, hebben we dat gezeik met invoeren en verzenden tenminste niet! misschien wil klaas dan bemiddelen als we een groupbuy doen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 mei 2007, 21:26

Sid schreef:+ 50 euro verzendkosten de man
+ 20% douanekosten de man

wat mij betreft halen we ze via beek, hebben we dat gezeik met invoeren en verzenden tenminste niet! misschien wil klaas dan bemiddelen als we een groupbuy doen.
Kunnen we uiteraard proberen. Eerst even kijken hoeveel het scheelt. :wink: Als ze hem er bij Beek ook op de juiste manier in het midden onder kunnen hangen voor een leuke totaalprijs... :mrgreen:
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 mei 2007, 21:28

Daar zat ik ook al aan te denken.
Eerst kijken wat de prijzen voor de groupbuy worden en dan kijken wat Beek ons kan bieden :)

Ik wil dan ook een before en after dyno run :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Maaij op 14 mei 2007, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 mei 2007, 21:29

I agree! :mrgreen:
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 mei 2007, 22:38

Mischien toch via Beek doen.
Ik wil dan ook de turbo back exhaust, cat. back en dump valve laten monteren :)
Kunnen ze waarschijnlijk wel een mooi prijsje maken :mrgreen:

Toch moeten we eerst afwachten tot de prijzen bekend zijn. Ik HAAT wachten :roll: ;)
Laatst gewijzigd door Maaij op 14 mei 2007, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 mei 2007, 22:44

Ik snap er niks meer van. Een cat. back is toch de uitlaat vanaf catalisator tot en met de eindstukken van ALTA?

Turbo-back is dan vanaf de turbo tot de cat.?! Toch?
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 mei 2007, 22:49

Klopt. De meeste winst haal je uit de turbo back exhaust. De Turbo back is vanaf de turbo --> downpipe met cat.
De cat. back is dan vanaf de cat. --> einddemper.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 mei 2007, 22:51

Maaij schreef:Klopt. De meeste winst haal je uit de turbo back exhaust. De Turbo back is vanaf de turbo --> downpipe met cat.
De cat. back is dan vanaf de cat. --> einddemper.
Nee okeej, dan had ik ze toch nog op een rijtje :mrgreen: Ik hoef er niet per see winst uit te halen, alleen een setje dikke einddempers én een wat dikker geluidje. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

14 mei 2007, 22:54

ik hoef ook geen extra vermogen, alleen geluid en looks.
als die uitlaat daadwerkelijk rond de 700 uitkomt laat ik de "silicone hoses" nog maar even zitten, dus alleen de uitlaat en paneelfilter voor mij dan.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

14 mei 2007, 22:55

let wel op dat als je EN DOWNPIPE en CATVERVANGER pakt.. dat te turbo seals sneller door zijn...

wel meer koppel en feest! ;)

Coen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

14 mei 2007, 23:02

Ik ga voor een downpipe met cat.
Deze cat heeft een betere flow dan de OEM cat. wat het geluid ook ten goede moet komen :)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

14 mei 2007, 23:04

goeie keuze...

hebben jullie door dat ik jaloers ben op jullie motor?? :P

Coen

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”