Hallo,
Sinds januari in het bezit van een nieuwe MINI Cooper Camden. Die wil ik op termijn iets meer power geven dmv chiptuning.
Mijn vorige MINI heb ik in 2006 (met hulp van Berthil) getuned met MTH software.
Ik ben niet echt meer op de hoogte van het aanbod. Ik wil graag weten wat op dit moment de beste prijs-kwaliteit oplossing is voor wat meer power. Met welke bedrijven zou ik in zee kunnen gaan? Wie heeft er ervaringen?
Dank alvast!
Groeten,
Herbie.
Welke tuning?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou zeggen Beek Auto Racing bij jou in Den Haag. Hebben veel ervaring met o.a. MINI's. Mijn beide MINI's zijn daar ook getuned en nog veel meer anderen hier. Kijk hier: www.minispeed.nl
Top!
Top!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Cooper valt niet zoveel aan te tunen...
Dat is oa de reden van mij geweest om een versie te nemen met de letter S of D.
Zou inderdaad contact opnemen met Beek Auto Racing in Den Haag.

Zou inderdaad contact opnemen met Beek Auto Racing in Den Haag.
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er valt wel iéts aan te doen.
Je kan ook gemakkelijk iets doen dmv spruitstuk en uitlaat, wat toch meer uithaalt bij een benzine dan een diesel
De mogelijkheden zijn niet zozeer beperkt, maar de verschillen wel. Dit omdat je een NA (naturally aspirated) motor hebt en geen turbo of supercharger oid.
Een goede filter, een goede uitlaat en goede software doen wonderen
Je kan ook gemakkelijk iets doen dmv spruitstuk en uitlaat, wat toch meer uithaalt bij een benzine dan een diesel

De mogelijkheden zijn niet zozeer beperkt, maar de verschillen wel. Dit omdat je een NA (naturally aspirated) motor hebt en geen turbo of supercharger oid.
Een goede filter, een goede uitlaat en goede software doen wonderen

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat is waar, moet net iets méér hardwarematig aan gebeuren.
Mooie open lijn onderhangen zoals Supersprint of Milltek en een 4-2-1 spruitstuk!
Mooie open lijn onderhangen zoals Supersprint of Milltek en een 4-2-1 spruitstuk!
- Herbie
- Nieuwsgierig
Bericht
Dank voor de reacties.
Dit is wat Beek Autoreacing antwoordde:
Voor de Cooper is er niet heel veel eer te behalen met chip tuning helaas,
dit komt omdat deze uitvoering geen turbo heeft wat wel het juiste
gereedschap is om meer vermogen te verkrijgen.
Dus ik denk dat je het beter niet kunt doen want het verschil is niet echt
merkbaar.
Ik hoop u een volgende keer beter te kunnen helpen
Met vriendelijke groet,
Klaas van Vuure
Beek Auto Racing B.V.
Dit is wat Beek Autoreacing antwoordde:
Voor de Cooper is er niet heel veel eer te behalen met chip tuning helaas,
dit komt omdat deze uitvoering geen turbo heeft wat wel het juiste
gereedschap is om meer vermogen te verkrijgen.
merkbaar.
Ik hoop u een volgende keer beter te kunnen helpen
Met vriendelijke groet,
Klaas van Vuure
Beek Auto Racing B.V.
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
merkbaar.
Wel apart dat Beek het wel aanbied om een Cooper te chippen (via de site e.d.) en vervolgens raden ze het af als je vragen over hebt.
Ik meen dat Macmini het ooit heeft gedaan, ik zou hem even naar zijn bevindingen vragen.
merkbaar.
Wel apart dat Beek het wel aanbied om een Cooper te chippen (via de site e.d.) en vervolgens raden ze het af als je vragen over hebt.

Ik meen dat Macmini het ooit heeft gedaan, ik zou hem even naar zijn bevindingen vragen.

- MoNkToNk
- Mod virus alert!
Bericht
Ik vind het juist goed dat ze zo'n eerlijk antwoord geven. Het heeft namelijk ook bijna geen zin om een Cooper te chippen i.v.m. het minimale prestatieverschil. Als je vermogen wilt, heb je aan een Cooper helaas het verkeerde typeossie1972 schreef:Dus ik denk dat je het beter niet kunt doen want het verschil is niet echt
merkbaar.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
)
Ik dacht ooit eens op NAM gelezen te hebben dat het N12 blok niet geschikt is om een turbo op te zetten vanwege de valvetronic? (sorry als ik bullshit praat maar heb het ook maar ergens gelezenHans schreef:Zo zie je maar weer hoe EERLIJK Beek isTop reactie van Klaas, dit zegt veel over je bedrijf..
(je zal er wel een turbo op kunnen zetten)

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vind het ook een eerlijk antwoord van Klaas.
MINI Dubman '07 PureSilver

Onze sponsors