Luchtfilter

Clubhouse
Garlic Chef

Luchtfilter

12 jun 2010, 10:09

Ik overweeg de aanschaf van een cold air filter, alleen weet ik niet wel merk. :?

Die van Forge lijkt mij een goede keuze of BMC.
Verschil tussen beide is dat de BMC een flink stuk groter is tov de Forge. :shock:

Maakt de grote van de behuizing, filter iets uit of stelt dit niets voor? :oops:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 10:41

geen ervaring mee Patrick. Jorge heeft een Forge en is er erg tevreden over.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Clubhouse
Garlic Chef

12 jun 2010, 12:58

Weet ik Rob. 8)

Bedankt voor het mee denken. :wink:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 13:55

Hier ook maar es reageren, filter lijkt me ook interessant. Ik heb de bmc cda op mijn one gehad en was er ook tevreden mee. Filterelementen van bmc zijn van goeie kwaliteit en er was zeker een verschil in vermogen.

Geen idee of het op papier veel uitgemaakt zal hebben, maar die frissere lucht helpt wel om vlotter op te nemen en vooral, wat ik het belangrijkst vond, is dat je geen verlies hebt met een warme motor. Als je es wat gaat toeren merk je dat je vermogen afneemt door de warmte.

Geluid speelt uiteraard ook een rol :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 14:06

Ik denk dat je de meeste winst haalt uit een grotere IC ipv een luchtfilter. Als het luchtfilter niet afgesloten is van de motorruimte zuigt 'ie alleen maar meer warme lucht aan dan wanneer je de standaard luchtfilter gebruikt. (dat wisten jullie natuurlijk al...). Het enige dat ik weet is dat niet iedereen te spreken is over de CAI's die er momenteel op de markt zijn. Ik wil er iig geen een om die reden.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 14:15

Ik wou eigenlijk eerst niets aan het geluid veranderen omdat ik tevreden was met de sound die uit een clubman komt, maar in de auto mis ik toch een grom. Met een intercooler gaat me dat niet lukken :), en interesseert me ook niet. Ben geen grote motorische veranderingen van plan en dan heeft zo'n intercooler ook geen zin imo. Zeker gezien het kleine verschil in koeling van die forge tov standaard...

Ik wou eerst een works filter, maar daar komt ook geen leuk geluid uit, dus dat wordt em niet. BMC CDA is wel goed, maar volgens mij te groot om deftig te kunnen monteren. En ik wil wel eens wat anders, die forge lijkt me wel wat...

Qua luchtfilters is een gesloten filterelement wel het beste, de reden waarom heb je zelf aangehaald.

Die filters van M7 lijken me ook goeie oplossingen omwille van het ram effect, maar daar heb ik echt het geld niet voor over, en ik stel me vragen bij de pasvorm...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 14:36

Fred schreef: en dan heeft zo'n intercooler ook geen zin imo. Zeker gezien het kleine verschil in koeling van die forge tov standaard.....
Waar haal je die info vandaan als ik vragen mag? Want met mijn BAR IC blijft de temperatuur wel degelijk tientallen graden lager dan bij de standaard IC, zeker als je gaat lopen trappen.

Of vergis jij je mss in de Alta IC voor een R53?... :wink:

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 14:46

Smetje had het es uitgetest met iemand van de miniacs... Verschil was toch redelijk klein...

Beide r55 mcs, beide hadden ze beek software, smetje met oem IC de ander met een grotere IC.

Op warmere dagen zal het idd wel wat uitmaken, maar het is me de prijs niet waard voor die paar graden koeler. Hangt er ook vanaf hoe je rijdt he, turbo heeft wel wat werk bij mij, is ie vanzelf wat koeler :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 14:50

Bij mij maakt het met de BAR IC zeker een 10 graden temp verschil op de inlaattemperatuur (gemeten met de Scangauge) bij rijden op constante snelheid. Zodra ik ging lopen blazen, was het verschil nog veel groter. Dus mss is die Forge dan niet echt aan te bevelen.....

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 15:01

weet nu niet percies of het die van forge of alta was, die IC zal wel nuttig zijn hoor, maar naar mijn mening niet voor die prijs :wink:.

Forge cai zal ook wel wat koelere lucht aanbrengen
Clubhouse
Garlic Chef

12 jun 2010, 17:43

Fred schreef:Ik wou eerst een works filter, maar daar komt ook geen leuk geluid uit, dus dat wordt em niet. BMC CDA is wel goed, maar volgens mij te groot om deftig te kunnen monteren. En ik wil wel eens wat anders, die forge lijkt me wel wat...
Fred, mijn 1ste keuze was die van Forge maar toen ik die van BMC zag viel mij meteen op dat deze een stuk groter is. :shock: Daarom ook de vraag of de grootte iets uitmaakt.

Heb info ingewonnen er het is zeker geen probleem om de filter van BMC te monteren, er zou plaats genoeg zijn! :roll:

Jorge heeft die van Forge en is er heel tevreden van. Alleen is BMC iets duurder! :?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 18:29

Ja ik had em ook een pm gestuurd, niet dat het voor direct is ofzo, maar je had wel mijn interesse gewekt met je vraag :).

Welke bmc is dat dan? BMC CDA?

Afbeelding deze dus
Clubhouse
Garlic Chef

13 jun 2010, 18:07

Ziet er zo uit.

Afbeelding

Forge

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!