Goede middag,
Heeft iemand hier al ervaring met de turbo-upgrade van Beek?
Cheers, Romano
Beek turbo upgrade ervaringen?
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Melissant
Bericht
Beek turbo upgrade ervaringen?
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Alleen dat het best duur is want ik zie dat het koppel maar 325Nm is met de ruil turbo met 245pk.
Ik ben zelf bezig ook met een hybrid turbo
Maar zal iets zijn voor begin volgend jaar
Re: Beek turbo upgrade ervaringen?
Nog niemand hier op het forum denk ik.bullie schreef:Goede middag,
Heeft iemand hier al ervaring met de turbo-upgrade van Beek?
Cheers, Romano
Alleen dat het best duur is want ik zie dat het koppel maar 325Nm is met de ruil turbo met 245pk.
Ik ben zelf bezig ook met een hybrid turbo
Maar zal iets zijn voor begin volgend jaar
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Melissant
Bericht
325Nm is toch best wel veel dacht ik...
En 245 Pk is ook een stuk meer dan de standaard mini S...
Maar het is wel een hoop geld ja..
En 245 Pk is ook een stuk meer dan de standaard mini S...

Maar het is wel een hoop geld ja..
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Rob heeft 236 pk met 360 nm uit zijn JCW
Met Beek software uiteraard en andere IC..
is er dan niet een JCW kit of zoiets voor de R56S?

Met Beek software uiteraard en andere IC..
is er dan niet een JCW kit of zoiets voor de R56S?
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Melissant
Bericht
Hmm ik zie dat Beek dus niet de enige optie is...
Ik zit wel hard te denken aan een grotere(of upgrade) turbo, maar het is lastig kiezen zo!
Hij moet ook nog ingebouwd worden natuurlijk...
Ik zit wel hard te denken aan een grotere(of upgrade) turbo, maar het is lastig kiezen zo!
Hij moet ook nog ingebouwd worden natuurlijk...

to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Melissant
Bericht
Okee dan! Hoe gaat dat in zijn werk?
Moet je naar de overkant van de plas, en wat denken ze eruit te persen?
Moet je naar de overkant van de plas, en wat denken ze eruit te persen?
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Ze plaatsen een compressor wiel van een Audi RS6 K04 Turbo en frezen de compressor schelp uit.
Het Turbine wiel word vervangen door een keramisch exemplaar alsook de lagers.
Plus, de hybrid turbo heeft grotere olie kanalen voor smering.
Zodra ik een Turbo kan bemachtigen stuur ik eentje op.
Duurt 4 dagen , dus inclusief zendtijd ben je zo'n weekje kwijt
Is gewoon dezelfde turbo dus in een uurtje is hij vervangen of geplaatst.
260pk is makkelijk haalbaar bij 16psi koppel zit rond de 350Nm dus daar moet je wat inleveren helaas
Hoger kan maar is niet aan te raden
IC is hier zeker een must.
Stukje van de email:
Hi,
Thanks for the enquiry.
We can make a hybrid of the mini turbo, we would fit the K04 wheels into the original housings and fit an uprated thrust bearing. This should give the performance gains you require.
This work would cost £595 plus carriage, and the work would take 4-5 days to do.
Hope this helps
Regards
Wel, de Mini heeft een Borgwanger K03 turbo maar dan van het kleinste type wat juist goed is voor tuningbullie schreef:Okee dan! Hoe gaat dat in zijn werk?
Moet je naar de overkant van de plas, en wat denken ze eruit te persen?
Ze plaatsen een compressor wiel van een Audi RS6 K04 Turbo en frezen de compressor schelp uit.
Het Turbine wiel word vervangen door een keramisch exemplaar alsook de lagers.
Plus, de hybrid turbo heeft grotere olie kanalen voor smering.
Zodra ik een Turbo kan bemachtigen stuur ik eentje op.
Duurt 4 dagen , dus inclusief zendtijd ben je zo'n weekje kwijt
Is gewoon dezelfde turbo dus in een uurtje is hij vervangen of geplaatst.
260pk is makkelijk haalbaar bij 16psi koppel zit rond de 350Nm dus daar moet je wat inleveren helaas
Hoger kan maar is niet aan te raden
IC is hier zeker een must.
Stukje van de email:
Hi,
Thanks for the enquiry.
We can make a hybrid of the mini turbo, we would fit the K04 wheels into the original housings and fit an uprated thrust bearing. This should give the performance gains you require.
This work would cost £595 plus carriage, and the work would take 4-5 days to do.
Hope this helps
Regards
Laatst gewijzigd door Neovo op 16 nov 2010, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Melissant
Bericht
Oke, klinkt niet echt als iets wat ik zou doen, maar ik ben ook een beetje angstig op dat gebied.
Vandaar dat ik ook twijfel over de Beek-turbo. Ik heb nu 113k op de teller, en ik wil natuurlijk niet dattie in dezelfde week nog in de soep draait!
Vandaar dat ik ook twijfel over de Beek-turbo. Ik heb nu 113k op de teller, en ik wil natuurlijk niet dattie in dezelfde week nog in de soep draait!

to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- Sicco
- Bijna verslaafd
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Hoi,
Misschien ten overvloede.... ik heb een R56 Cooper S, met originele turbo, 175 pk. 2 jaar geleden een JCW-kitje erop laten zetten (ander uitlaatsysteem en software-upgrade); vermogen ging naar 192 pk en begin oktober 2010 naar Beek; software-update, van 192 pk naar 213 pk en 300 nm koppel.
Oftewel, in een paar jaar tijd bijna 40 pk erbij. Niet slecht en je merkt het duidelijk. Mijn auto begint nu toch wel een beetje nerveus te worden.
Houd ook rekening met je versnellingsbak; kan wel het een en ander hebben, maar is uiteindelijk toch berekend voor 175 pk en 240 nm.
Groetjes van Sicco
Misschien ten overvloede.... ik heb een R56 Cooper S, met originele turbo, 175 pk. 2 jaar geleden een JCW-kitje erop laten zetten (ander uitlaatsysteem en software-upgrade); vermogen ging naar 192 pk en begin oktober 2010 naar Beek; software-update, van 192 pk naar 213 pk en 300 nm koppel.
Oftewel, in een paar jaar tijd bijna 40 pk erbij. Niet slecht en je merkt het duidelijk. Mijn auto begint nu toch wel een beetje nerveus te worden.
Houd ook rekening met je versnellingsbak; kan wel het een en ander hebben, maar is uiteindelijk toch berekend voor 175 pk en 240 nm.
Groetjes van Sicco
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Onze sponsors