Mini verlagen, ook stabi stang achter erbij ja of nee

Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mini verlagen, ook stabi stang achter erbij ja of nee

07 okt 2011, 09:41

Hallo Allemaal,

Ik zit met een vraag. Wil mijn mini verlagen met de H&R veren van Beek. Deze zijn iets stugger dan de gewone veren maar niet zo stug als de standaard veren van de eerste generatie mini. Maar ik twijfel nog of ik achter ook een stabilisatie stang erin laat zetten. De mini heeft niet heel veel last van over of onder stuur. Alleen als het nat is en je op de limiet gaat rijden. Dan kan de kont af en toe weg glijden als je remd of gas los laat in een bocht, blijf je gas geven dan glij je weg over de voorwielen. Dit s allemaal niet heel schokkend en is goed te controleren.

Dus wat zouden jullie doen?? Of heeft het zowiezo wel zin om deze stang er in te zetten

Alvast bedankt. En als alles erin zit komt er weer een nieuwe lading foto's :)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

23 nov 2011, 16:57

ha ik zat met dezelfde vraag. Op amerikaanse fora lees ik dat men veelal voor een voor en achter stabilisatie stang kiest.

Ik kom uit een gen1 cooper met sport+onderstel en heb nu een mcsc met standaard onderstel en ik vind dit toch te soft.
vooral zoals je ook opmerkt bij slecht weer heb ik het gevoel dat vooral de voorkant snel gaat zoeken.
Daarnaast vind ik het vervelend dat bij veel gas geven de voorkant zo omhoog komt en bij schakelen weer duikt.

Ik ben dus ook op zoek naar een oplossing :)
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2011, 19:09

Haha. Cool, nou k heb t antwoord. Heb er momenteel de eibach veren erop zitten. Merk dat de mini wel een stuk stugger is maar niet storend. Ook helt de auto nog minder over dan eerst. Merk ook goed dat je gewoon strakker de bocht door kunt sturen en ook veel harder ;)

Heb ook dat de achterkant van de auto veel minder makkelijk en snel uitbreekt. Vooral als je bij nat weer hard een bocht in duikt en daarna t gas los laat, de auto laat zich veel scherper controleren nu.

Dus ik zeg veren doen, en de rest van het geld niet aan stabi stang uitgeven maar in je zak houden zodat je met een grotere smile van je auto kunt genieten. Ik heb er nog geen spijt van. Ookal moet ik bij somige dremples iets rustiger aan doen.
Afbeelding

ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

23 nov 2011, 19:39

ha, ik denk inderdaad dat verlagen al veel oplost
nu nog de keuze tussen eibach, h&r of cobra

waarom heb ji voor de eibachs gekozen?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 10:25

Eibach heb ik over kunnen nemen van een ander forum lid, Stephan. En persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar Eibach omdat ik daar veel over heb gelezen als merk in het algemeen.

Maar ik denk dat het gewoon een persoonlijke keuze is. Gewoon ff wat onderzoek doen naar de verschillende veren en merken en de veer kiezen waar je een goed gevoel bij hebt.
Afbeelding

coendek
Stoepsleutelaar

24 nov 2011, 10:34

Just for your interest:

Eibach en H&R zijn stuk "straffer" dan de Cobra veren.

Wikkelmachines, materiaal en coating is allemaal hetzelfde, grootste verschil zit hem in de philosofie achter het design van de veer.
Je kan een verlagings veer met verschillende ideeen aanmaken.
Duits is vaak hard en cobra/nederlands heeft meer comfort en word stugger bij inveren (bochtenwerk)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 nov 2011, 18:33

Een (kort) hatch model is over het algemeen stugger dan een (lang) Clubman, vanwege het verschil in wielbasis. Reed ik van de week in een One hatch op 17", deze was veel "zachter" dan mijn Cooper Clubman met Eibach veren en 18".
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 20:36

@mini Poeper, leuke mini heb je btw, lijkt veel op de mijne, zelfde kleur, bumper, scuttles. Haha. Ziet er ook echt goed uit met die grote velgen ;)
Lekker volle wielkasten zo.
Afbeelding

Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

24 nov 2011, 21:08

@Coendek : Cobra = Merwede ?
En doe jij nog steeds in veren ?
Afbeelding
froobje
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 nov 2011, 12:58

hej, als die stabilisatiestangen er nog af kunnen, zeker doen! Is veel beter qua wegligging :)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”