Wie heeft er toevallig deze combi onder zijn R56 of iets dat erop lijkt? :
- H&R 27mm voor;
- H&R 22mm achter.
Wie kan mij vertellen hoe het karakter is veranderd?
Stabi stangen
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zou bij een FWD de stabi achter dikker houden dan voor.. maar dat ben ik 

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Volgens mij is de stabi voor sowieso dikker als dat er achter te verkrijgen is. Wat ik wel wil, en daarom ook beide vervangen is achter meer stijfheid dan voor. De 27mm zou ongeveer 27% stijver zijn en de 22mm achter zo'n 200-300%. Een 19mm zou 80-125% extra geven. t.o.v een normale S.BMX schreef:Ik zou bij een FWD de stabi achter dikker houden dan voor.. maar dat ben ik
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Juist de achterkant is aan te raden om de auto wat enthousiaster de bocht om te krijgen, standaard is dit vrij braaf (/veilig) afgesteld...
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
I vind dat de Mini nogal last heeft van bumpsteer, hoe is dat te verminderen? Zouden dikkere stabi's ervoor zorgen dat er juist meer bumpsteer onstaat of juist minder? Of zou een set dempers met zwaardere veren helpen?
Ik begreep namelijk dat in de bocht de auto voornamelijk rijdt op zijn bumpstops.
Ik begreep namelijk dat in de bocht de auto voornamelijk rijdt op zijn bumpstops.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat je de term bumpsteer niet goed snapt.
Bumpsteer is als je wiel heel ver inveert en door de geometrie van de ophanging de hoek t.o.v. het wegdenk zo veel veranderd dan je dat merkt in het stuurgedrag. Dat is dus wat anders dan op de bumpstops (het einde van de veerweg) te rijden.
Beide hebben standaard Mini's geen last van tenzij je volgas door de karroussel gaat of er wat kapot is.
Bumpsteer is als je wiel heel ver inveert en door de geometrie van de ophanging de hoek t.o.v. het wegdenk zo veel veranderd dan je dat merkt in het stuurgedrag. Dat is dus wat anders dan op de bumpstops (het einde van de veerweg) te rijden.
Beide hebben standaard Mini's geen last van tenzij je volgas door de karroussel gaat of er wat kapot is.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Nee ik begrijp hem wel goed. Als je in een bocht een oneffenheid tegenkomt dat wil de auto utbreken. Ik vroeg mij af of dit door de lage veerrate van de oem onderstel (3kg) of door de toch redelijk aan de maat zijnde stabistangen voor. Ik heb gelezen dat door slappe veren de auto in een bocht zo ver inveert dat hij op de bumpstops rijdt.
Mijn Mini met oem sportonderstel heeft er trouwens meer last van dan min Mini met normaal oem onderstel.
Mijn Mini met oem sportonderstel heeft er trouwens meer last van dan min Mini met normaal oem onderstel.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
De H&R 22mm schijnt alleen in de US te krijgen te zijn, althans volgens H&R DE. Besloten om voor de Eibach kit te gaan. Resp. 26/20mm.
Banden achter 205/45/17 op ET45 en voor 215/45/17 op ET40+7mm spacer.
Camber F -1.5 R -1
Hoop zo een neutrale, strak sturende autote krijgen.
Banden achter 205/45/17 op ET45 en voor 215/45/17 op ET40+7mm spacer.
Camber F -1.5 R -1
Hoop zo een neutrale, strak sturende autote krijgen.
Onze sponsors