Koppeling vervangen: standaard of ....

Wwaldo
4 op een rij!
4 op een rij!

Koppeling vervangen: standaard of ....

05 dec 2014, 16:14

Vandaag heeft mijn koppeling het begeven, auto staat bij de garage. (R55 cooper) Diagnose was volgens dealer duidelijk. Nu zit ik met het volgende, de koppeling heeft het al na 110000 km begeven, allemaal eigen kilometers. Volgens dealer niet heel erg ongewoon dat de koppeling het nu al begeeft. Moet ik nu weer standaard koppeling laten monteren, of zijn er alternatieven die meer km kunnen maken. Evt extra kosten?
Mijn rijstijl is normaal gesproken vrij rustig, met wat kleine uitzonderingen.
Dealer is nu dicht ivm met die man met de mijter, ik ga deze vraag ook aan hen voorleggen.
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Koppeling vervangen: standaard of ....

06 dec 2014, 13:45

Balen, maar ik zou gewoon weer een OEM koppeling erin zetten.
De alternatieven zijn sportmodellen en die zijn zeker niet ontworpen om meer KM te draaien dan orgineel.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2014, 16:48

Zeker niet de oem nemen want die slijt als een malle, dat blijkt. Aftermarket is vaak veel sterker, en je hoeft zeker niet een sportkoppeling te nemen. Check even mister-auto.nl, daar hebben ze veelal hele scherpe prijzen. Daar kocht ik dit jaar o.a. Een complete koppeling (Luk) voor m'n e46 328i voor nog geen €160,- compleet (drukgroep, plaat en lager).
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Wwaldo
4 op een rij!
4 op een rij!

12 dec 2014, 22:31

Marcel en Mushrop dank voor jullie reacties. JCW koppeling was mogelijk te monteren, maar nadat ook het vliegwiel en de vanos van de uitlaat vervangen moest worden zaten de extra kosten van een jcw koppeling er niet meer in. Auto stond bij dealer, dus onderdelen van mister-auto waren geen optie zoals je kan begrijpen. Mushrop, ben je zelf zo'n sleutelaar of laat je je onderdelen door anderen monteren ?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”