Zoals de kop al aangeeft, net met de Mini weggegaan en merkte bij wegrijden al dat de koppeling veel zwaarder ging en trilde. Eenmaal terug van een rit van zo'n 10km werd het erger, waarna ik hem met parkeren nauwelijks meer in de versnelling kreeg. En mu zo erg dat ik hem niet meer in z'n achteruit kreeg. Dus een behoorlijk probleem al zeg ik het zelf. Ik heb dit nog nooit gehad met wat voor auto dan ook, de garages zijn dicht, maar..... Wtf is er aan de hand?? Het gaat om een R56 JCW uit 2009 en zoals ik al eerder zei het is echt de laatste 10 km opgekomen en zo erg geworden hoe het nu is. Verder draait de motor goed.
Update: Gaat niet meer in achteruit en brak net iets toen ik de koppeling in trapte, auto gaat ook niet meer aan.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
mvg,
Mike
R56 JCW koppeling trilt en slecht in 1 en 2
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R56 JCW koppeling trilt en slecht in 1 en 2
Ik denk dat je koppeling overleden is! Balen, geen id wat een reparatie kost
- mikelona
- One wheel wonder
Bericht
Ja en het bizarre is dat toen die stil stond ik de motor niet meer aankreeg, vermoedelijk omdat die op de koppeling start. Bij de tweede keer proberen de koppeling in te drukken klapte er iets. Enige voordeel is dat die vannacht niet gestolen kan worden. Morgen maar even de dealer en Beek bellen. Geld gaat het sowieso kosten, maargoed. Thanks voor de reactie en zie verdere reacties/soortgelijke ervaringen graag tegemoet.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Klinkt als de koppeling idd, althans de drukgroep...
Word allemaal tegelijk vervangen.
Mijn tip:
Ga voor een upgrade. De koppelingen van de R56 zijn zoooo slecht wat ik allemaal lees. Mijn koppeling komt er ook aan. Heeft pas net een ton gelopen!
Ik weet nog niet precies wat ik ga doen.
Ik ga sowieso voor een solid-vliegwiel en een stage3? koppeling vanwege (mogelijke) tuningsplannen in de toekomst.
Als alles open ligt kan je dat beter nu doen.
Het tweemassa vliegwiel is geen succes, die van de MINI al helemaal niet! Dus zeker het overwegen waard. Het is allemaal niet heel veel duurder dan de standaard onderdelen!
Word allemaal tegelijk vervangen.
Mijn tip:
Ga voor een upgrade. De koppelingen van de R56 zijn zoooo slecht wat ik allemaal lees. Mijn koppeling komt er ook aan. Heeft pas net een ton gelopen!

Ik weet nog niet precies wat ik ga doen.
Ik ga sowieso voor een solid-vliegwiel en een stage3? koppeling vanwege (mogelijke) tuningsplannen in de toekomst.
Als alles open ligt kan je dat beter nu doen.
Het tweemassa vliegwiel is geen succes, die van de MINI al helemaal niet! Dus zeker het overwegen waard. Het is allemaal niet heel veel duurder dan de standaard onderdelen!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- mikelona
- One wheel wonder
Bericht
Thanks die van mij staat nu op 105000km. Ja snap je punt, maargoed zulke dingen komen nooit gepland. Heb net de dealer gehad die doet de koppeling voor 1100 euro vervangen. De vraag is of et vliegwiel heel is gebleven, althans volgens de dealer. Anyway balen!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vliegwiel gelijk vervangen, niet over twijfelen!
Ja, kost wat geld, maar die tweemassa-dingen zijn niet te vertrouwen!
Mooi prijsje overigens! Geen rare prijs iig.
Ja, kost wat geld, maar die tweemassa-dingen zijn niet te vertrouwen!
Mooi prijsje overigens! Geen rare prijs iig.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- mikelona
- One wheel wonder
Bericht
Ja idd prijs ben ik tevreden over, nu nog naar de dealer toe. Thanks