Dag Allemaal,
Sinds korte tijd start de mini ´s ochtends, en als de motor gewoon koud is, ontzettend slecht.
Zonder gas bij te geven valt de auto zo´n 4 keer uit voordat deze normaal stationair loopt. Het is net of de auto op 3 cilinders loopt. Tijdens het rijden houdt de auto ontzettend in (noodloop) en komt er bij een beetje gas geven een motor storing symbool in beeld.
Als de motor maar een beetje warm is start deze prima zoals de auto hoort te doen.
Mini uit laten lezen, bobine 4 functioneerde niet goed. Hier maar een nieuwe voor laten plaatsen met de hoop dat het probleem verholpen zou zijn. Dit was niet zo.
Vanochtend bij het starten het gaspedaal maar even ingehouden tot 2000rpm en dit voor 10 seconden gedaan, hierna reed de auto prima zonder in te houden of iets.
Toch de auto maar weer even uit laten lezen, de foutcodes zijn als volgt;
- 2880 Hogedruksysteem
- 2779 Overslag verbranding cilinder 4
- 2740 Bobine 4 bewaking ontstekingscircuit
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt me iets met de ontsteking van de auto.
Wel heb ik een blow off valve gemonteerd, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dit iets te maken heeft met de ontsteking van de auto?
Op 3 cilinders ´s ochtends starten Mini Cooper S
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Op 3 cilinders ´s ochtends starten Mini Cooper S
Bougies gecontroleerd? Meestal slaat de bobine door, door een rotte bougie. Ik vv altijd bougies als er een bobine defect is
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb dat probleem ook gehad. Bobine, bougiekabel en bougies vervangen. Na verloop van tijd was het weg.
- JohnRobben
- Leerling Mini lid
Bericht
Het probleem was een kapotte hogedruk brandstofpomp. Deze laten vervangen en de mini loopt weer super.
Onze sponsors