Diesel Geratel

Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Diesel Geratel

04 jun 2008, 11:23

Beste mensen,

Sinds afgelopen maandag heb ik last van geratel bij het op laten komen van de koppeling (R56 D). Als ik gas bij geef dan gaat het wel over, maar iedere keer als ik vanuit stilstand weg moet rijden dan hoor ik het weer. Voor wat ik heb begrepen is het geen ernstig probleem, maar ik vind het wel super irritant als ik het hoor.

Volgens mn pa heeft het te maken met de koppeling, koppelingsplaat en/of drukgroep. Ik vroeg me af of zoiets onder garantie valt, want voor zo ver ik weet is het een kloteklus om het "probleem" te verhelpen.

Zijn er meerdere dieselrijders die hier last van hebben? Eind van deze week staat er 5000 op de teller.

Grtz,
Tristan
kaj290460
One wheel wonder
One wheel wonder

07 jun 2008, 09:12

Nee geen last van wel van geratel als je gas geeft maar volgens de dealer zijn dat de inspuiters die onder druk dan geluid maken
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2008, 12:35

ook geen last van hier, alleen van de koeling die blijft draaien maar dat zijn we al gewoon :?
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 jun 2008, 22:02

Thanks,

Dan ga ik toch maar even een afspraak maken voor een check. Sinds gisteren ook last van lawaai bij het uit zetten van de motor :S
koenos
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jun 2008, 20:13

Awel daar heb ik eigenlijk ook wel last van, ik heb nu vrijdag een onderhoud en dit staat op de agenda ;-).
Trouwens ook bij het draaien een bocht naar rechts hebben we soms het gevoel dat de stuurinrichting los staat? Nummer 2 op de agenda.
Verder ben ik wel content met de eerste 20.000 km waarschijnlijk vitamietjes een van de volgende weken :-)))))

Cheers Koen
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jun 2008, 09:04

Hey Koen,

Ben benieuwd wat de uitkomst is. Als je zo vriendelijk zou willen zijn om dat in dit topic te melden ;)

Hopelijk is het "stuur-probleem" niet ernstig.

Maareh ... vitamientjes als in CHIPPIE?? :mrgreen:

Misschien dat je dit topic dan ook wel interessant vind om te lezen:

http://www.mixedminiclub.nl/forum/viewt ... &sk=t&sd=a

Greetz,
Tristan
koenos
One wheel wonder
One wheel wonder

10 jun 2008, 21:56

Hey Tristan,

Idd als in chipsken ;-))
Ik hou jullie op de hoogte...ik heb precies al de raarste dingen gehad met mijn dooperken. In het begin heb ik eens de pook in mijn handen gehad??

Och ja zal wel in order komen.

Trouwens de topic is echt wel vet.

Cheers
K
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jun 2008, 10:54

Chip + filter lijkt me eerst wel een leuke mod. Ik lees hier bij andere dieselrijders dat ze nog andere motorische mods willen doen zoals een andere intercooler. Ben benieuwd wat dat voor effect heeft :)
koenos
One wheel wonder
One wheel wonder

15 jun 2008, 13:22

Vrijdag naar de garage geweest, ze hebben naar de koppeling gekeken, alles in orde en ook naar de stuurinrichting en vering, alles in orde.
De mensen van de garage hadden thans mee een ritje gaan maken....maar natuurlijk geen enkele keer een van mijn probleempjes :-(.
Afwachten, moest ik het probleem nog blijven hebben, moest zeker terug komen. Ik heb het probleem na het onderhoud nog niet terug gehad. :?
Misschien maar beter zo :wink:

Cheers K
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jun 2008, 20:15

Laten we hopen dat het zo blijft Koen!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”