Buizen Cooper D

De 2e generatie vanaf 2006
ballooke
Enthousiast
Enthousiast

Buizen Cooper D

29 jan 2008, 15:09

Mensen met een cooper D opgelet!

Daarjuist wou ik eventjes de nummers van de ecu opschrijven ( voor info om te chippen bij beek) zag ik dat de aanzuigbuis van de turbo los was :shock: Hierdoor trok hij de lucht vanuit het motorruim binnen ipv verse lucht aan de bumper :mad:

Is maar een dom en goedkoop systeem zoals ze het hebben gemaakt :roll:

Nog mensen last van gehad???
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 jan 2008, 15:35

Als je mij even wat nader kan uitleggen (evt met foto) waar en naar wat ik moet kijken daarvoor, dan zal ik straks eens zien.

gr
ballooke
Enthousiast
Enthousiast

29 jan 2008, 15:44

crossbytje schreef:Als je mij even wat nader kan uitleggen (evt met foto) waar en naar wat ik moet kijken daarvoor, dan zal ik straks eens zien.

gr
Het is de aanzuigbuis wat de lucht naast de koplamp ( als je voor de auto staat, rechter koplamp) aanzuigd. Deze gaat in een kronkel tussen reservoir van koelvloeistof en ruitensproeier door om dan achteraan motor naar beneden toe op de luchtfilterbak is bevestigd . Net waardat hij bevestigd is met de luchtfilterbak zat de buis los. Is gewoon geklikt op de luchtfilterbak,dus kan me goed voorstellen doordat de motor veel op- en neer zal bewegen dat deze buis los kan komen :roll:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 jan 2008, 08:52

Ik heb het eens gecontroleerd en alles zit vast, toch bedankt voor de tip!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”