MotoringFile heeft er nu ook aandacht aan besteed via een inzending van een lid.
Lang verhaal maar de oorzaak van schuimende olie bij een koude start zoals eens door Engelse dealer bedacht lees ik er niet.
MINI heeft diverse motoren ingenomen voor onderzoek, daar zou toch wel wat uit moeten komen lijkt me.
Koude startgeluiden bericht op MotoringFile
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed. Meaning dat ik contact op moet nemen met MINI Nederland?snans schreef:While this problem doesn’t seem to be wide-spread (everyone I spoke with were unaware of the issue due to lack of warranty reports), they urge anyone who believes they have an issue to contact their dealer as well as MINI Customer relations

- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Is het misschien niet verstandig om dit ook te vermelden onder de rubriek "Vreemde geluiden"?
Als ik het artikel op www.motoringfile.com goed gelezen heb is er op dit moment nog geen kinklare oplossing voor dit probleem. Maakt niet uit wat ze doen, zelfs een compleet motorblok vervangen helpt zo te lezen niet.
Laten we elkaar in ieder geval goed op de hoogte houden in het geval van een gezamenlijke actie. Bij mij is er ook sprake van het vervangen van de kettingspanner. Heeft volgens mij geen enkele nut.....
Ik hoor/lees het wel.
Als ik het artikel op www.motoringfile.com goed gelezen heb is er op dit moment nog geen kinklare oplossing voor dit probleem. Maakt niet uit wat ze doen, zelfs een compleet motorblok vervangen helpt zo te lezen niet.
Laten we elkaar in ieder geval goed op de hoogte houden in het geval van een gezamenlijke actie. Bij mij is er ook sprake van het vervangen van de kettingspanner. Heeft volgens mij geen enkele nut.....
Ik hoor/lees het wel.
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Nee, meestal gaat het na een minuut of 5 weg. Als ik er last van heb dan laat ik de auto eerst even stationair draaien en rij ik vervolgens voorzichtig weg en maak ik niet al te veel toeren.
Het ratel/dieselgeluid bedoel je?Hans schreef:En als je gelijk gas geeft, is het dan weg?
Nee, meestal gaat het na een minuut of 5 weg. Als ik er last van heb dan laat ik de auto eerst even stationair draaien en rij ik vervolgens voorzichtig weg en maak ik niet al te veel toeren.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors