Hi,
Ik heb net mijn zwarte grill trim binnen. Deze vervangt de chrome rand bij de gril aan de voorkant van de Mini.
Het zo een eenvoudig klusje moeten zijn om deze te vervangen.
Ik wil toch weten of er mensen zijn die deze rand ook hebben vervangen en of dit inderdaad een kwestie van 3 minuten is ?
Ron
Vervangen grill trim
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Is niet moeilijk, deze DIY (http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4265) van CooperS-lightningblue helpt je al een heel eind op weg, bijna helemaal
!

- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Parklaneworks,
mijn Badgehouder zit er al op. Het gaat dus niet om de badgehouder maar om de omlijsting van de grill.
Ik zal wat foto's plaatsen als eea klaar is.
even goed bedankt!
mijn Badgehouder zit er al op. Het gaat dus niet om de badgehouder maar om de omlijsting van de grill.
Ik zal wat foto's plaatsen als eea klaar is.
even goed bedankt!
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Die onderste rand (dus onder de grill) die is er gewoon af te klikken.
Aan de achterkant van de grill zitten op de hoek een paar lipjes, die druk je naar beneden en trek je de chroomstrip naar voren.
De rand op de motorkap zit geloof ik vastgeschroefd... maar wellicht dat een R55/56-eigenaar je dit kan vertellen.
Aan de achterkant van de grill zitten op de hoek een paar lipjes, die druk je naar beneden en trek je de chroomstrip naar voren.
De rand op de motorkap zit geloof ik vastgeschroefd... maar wellicht dat een R55/56-eigenaar je dit kan vertellen.
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad een makkie, zelfs ik kon het
en met de DIY helemaal makkelijk

en met de DIY helemaal makkelijk
parklaneworks schreef:Is niet moeilijk, deze DIY (http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4265) van CooperS-lightningblue helpt je al een heel eind op weg, bijna helemaal!
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Deze morgen de zwarte trim aanbracht op de Mini. Was inderdaad een klusje van niks.
De gril moet er wel af dus de DIY van CooperS-lightningblue kwam wel van pas.
De onderste rand zit aan de gril vast geklikt. De bovenste rand zit met 4 schroeven vast en verder ook nog vast geklikt op een aantal plaatsen.
Het uiteindelijke resultaat

Volgende klus is het vervangen van de lucht happer (scoop) door een zwart exemplaar. Deze licht al klaar in de grondverf. Hij moet alleen nog zwart worden gespoten.
De gril moet er wel af dus de DIY van CooperS-lightningblue kwam wel van pas.
De onderste rand zit aan de gril vast geklikt. De bovenste rand zit met 4 schroeven vast en verder ook nog vast geklikt op een aantal plaatsen.
Het uiteindelijke resultaat

Volgende klus is het vervangen van de lucht happer (scoop) door een zwart exemplaar. Deze licht al klaar in de grondverf. Hij moet alleen nog zwart worden gespoten.
Laatst gewijzigd door Mellow_Ron op 01 mei 2008, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ziet er errug mooi uit
, zeker in combinatie met de zwarte bonnet stripes en straks je zwarte luchthapper!

- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Mellow_Ron Mooi gedaan.
wat betreft de scoop, heb je een nieuwe gekocht ?
Zo ja is die dan niet in het zwart te bestellen ?
wat betreft de scoop, heb je een nieuwe gekocht ?
Zo ja is die dan niet in het zwart te bestellen ?
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Die scoop heb ik inderdaad nieuw besteld. En deze is niet te koop in een bepaalde kleur. Je moet deze altijd (laten) spuiten.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors