Sinds een paar weken heb ik een harde kraak tijdens het sturen. Als ik aan kom rijden en indraai hoor ik het en op het moment dat ik achteruit rij en mijn wielen weer recht wil draaien hoor ik het nog eens. Rij dan naar achteren, stuur een beetje bij en terwijl ik dat doe hoor ik alleen maar het gekraak. Rij ik daarna rustig vooruit en stuur ik, dan doet de MINI het ook. Het valt me op dat het altijd is als ik rustig rij (5 km/h), zoals op een parkeerplaats. Bij hogere snelheden en bijvoorbeeld op de weg bij bochten of op kruispunten heb ik nergens last van.
Ik zal morgen even langs de dealer rijden, maar wilde even peilen of iemand het misschien al eens heeft gehoord?
Groetjes,
CSPW
Kraak tijdens sturen
- CooperS-pepperwhite
- One wheel wonder
Bericht
Ik ben vanmiddag naar Renova geweest om naar die "kraak" te laten kijken. Ze vertelde dat het een vaker voorkomend probleem is. Het geluid komt van het sper-differentieel. Deze is meteen volledig vervangen. Keurignetjes dus.
Nou ze toch in die buurt moesten zijn hebben ze meteen de versnellingsbak-olie ververst. Door de vele stad-kilometers en korte stukjes was deze niet meer zoals hij moest zijn.
Ik heb de kraak niet meer gehoord en mijn MINI schakelt weer heerlijk!
Nou ze toch in die buurt moesten zijn hebben ze meteen de versnellingsbak-olie ververst. Door de vele stad-kilometers en korte stukjes was deze niet meer zoals hij moest zijn.
Ik heb de kraak niet meer gehoord en mijn MINI schakelt weer heerlijk!

I LoVe My MiNi!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoe oud is je Mini en hoeveel kilometer heeft ie al gereden?
Hoi CooperS PW,CooperS-pepperwhite schreef:Nou ze toch in die buurt moesten zijn hebben ze meteen de versnellingsbak-olie ververst. Door de vele stad-kilometers en korte stukjes was deze niet meer zoals hij moest zijn.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
zusje van Kaj... nieuwe ding.. 2007 als ik het goed heb
Jenkins schreef:Hoi CooperS PW,CooperS-pepperwhite schreef:Nou ze toch in die buurt moesten zijn hebben ze meteen de versnellingsbak-olie ververst. Door de vele stad-kilometers en korte stukjes was deze niet meer zoals hij moest zijn.

- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
aanvullend, check haar "show my ride" >> klik <<coendek schreef:Jenkins schreef:Hoi CooperS PW,CooperS-pepperwhite schreef:Nou ze toch in die buurt moesten zijn hebben ze meteen de versnellingsbak-olie ververst. Door de vele stad-kilometers en korte stukjes was deze niet meer zoals hij moest zijn.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
vond het zoooo vreemd dat die bak nu al z'n olie ververst moest krijgen!?!?
Tja, dat dacht ik dus ook, maar was me er niet meer 100% zeker van;coendek schreef:zusje van Kaj... nieuwe ding.. 2007 als ik het goed hebJenkins schreef:Hoi CooperS PW,CooperS-pepperwhite schreef:Nou ze toch in die buurt moesten zijn hebben ze meteen de versnellingsbak-olie ververst. Door de vele stad-kilometers en korte stukjes was deze niet meer zoals hij moest zijn.
vond het zoooo vreemd dat die bak nu al z'n olie ververst moest krijgen!?!?

- spyk
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb wel een ander soort geluid tijdens het sturen:
Vanaf het moment van starten hoor je een continue "gierend"geluid, en wanneer je een haal aan t stuur geeft dan wordt deze pieptoon hoger.
dit klinkt alsof t erin moet zitten ofzo, en het is een constant geluid, kan dit kwaad?
Vanaf het moment van starten hoor je een continue "gierend"geluid, en wanneer je een haal aan t stuur geeft dan wordt deze pieptoon hoger.
dit klinkt alsof t erin moet zitten ofzo, en het is een constant geluid, kan dit kwaad?
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Denk dat jij het geluid vd stuurbekrachtiging bedoelt hetgeen idd zo hoort !spyk schreef:Ik heb wel een ander soort geluid tijdens het sturen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors