"Klipje" op m'n spaak?

De 2e generatie vanaf 2006
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

"Klipje" op m'n spaak?

28 aug 2008, 18:17

Niks ernstig ... denk ik zo ... maarruh .... Wat zit er op m'n velg?

Afbeelding

Op drie van m'n velgen zit dat "klipje". Ik zat me af te vragen welk nut dat ding heeft en of het kwaad kan dat het niet op de vierde zit. Ik zou het ook graag eraf willen hebben. Alleen ja geen idee hoe dat moet zonder m'n velg te vermallenmommen :?

De komende weken niet veel tijd om langs de garage te rijden dus drop the question hier :roll:
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2008, 18:19

volgens mij wordt de velg daarmee uitgebalanceerd... dacht ik :s correct me if I'm wrong... duss zou t er maar op laten zitten :mrgreen:
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2008, 18:48

Aha .... Want ja ik heb het nog bij niemand gezien en ik vind het echt een plee-gezicht :p. De binnenkant zou idd een mooie optie zijn.

Alleen betekent het dus dat er op de vierde velg ook zo'n plaklood op moet.

....ehhh :? Kan het kwaad als ik er nog een tijdje zonder plaklood door blijf rijden?
katan01
Enthousiast
Enthousiast

28 aug 2008, 21:01

Zijn inderdaad balanceergewichtjes. (Geen echt lood meer i.vm. het mileu.)

Natuurlijk is het veel fraaier om de gewichten aan de binnenzijde van de velg te laten bevestigen.
Laat in dat geval de wielen balanceren, terwijl ze aan de auto bevestigd zijn.
Een goede bandenleverancier moet dat kunnen.

En geef aan dat ze de huidige balanceergewichtjes er VOORZICHTIG afhalen, want anders loop je kans op beschadiging aan je velgranden.
Dat zou toch zonde zijn!!!

Succes
Kees en Annet
Racende reporter

28 aug 2008, 23:01

Zoals Kaj zegt is dit balanceergewicht op de duitse manier zonder lood (verboden?) :lol: .

Dit wordt in Duitsland gebruikt op de wielen, dit houdt in dat deze set velgen uit Dld komt.
ze kunnen dit alleen doen bij velgen met een velgrandje.
Bij onze mini velgen R113 (komen ook uit Dld) zit er geen randje, dan gebruiken ze ook een soort plaklood aan de binnenzijde van de velg. :lol:

Ik heb ze wel op de winterbanden zitten van de X3 (zijn via Sterkens in Made rechtstreeks uit München gehaald)
In Nederland gebruiken ze normaliter plaklood aan de binnenzijde van de velgen.

dus als je het eraf wilt hebben, zal je de wielen opnieuw moeten balanceren. (het beste is als ze het op de auto doen, beste resultaat) :oops:
Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2008, 23:02

Volgens mij is diegene die de banden gemonteerd en uitgebalanceerd heeft :s en niet meer van deze tijd.

Slaglood (is inderdaad geen echt lood meer tegenwoordig) wordt alleen bij stalen velgen gebruikt, bij lichtmetaal wordt sinds decennia plaklood gebruikt.

Zou het inderdaad HEEL VOORZICHTIG laten demonteren en aan de binnenzijde laten plakken.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

29 aug 2008, 07:50

Tsssssss eraf met dat ding! Ziet er toch niet uit :shock: Degene die dit heeft gedaan is niet erg "esthetisch"aangelegd.

Dit kan echt anders!!!!!!!!!!!!! Succes.

gr. PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

29 aug 2008, 08:06

Ik heb dezelfde velgen gehad, origineel Mini, af fabriek.
Deze hadden ook de "loodjes" op de velgrand, inderdaad niet erg bij de tijd, maar toch was de auto zo nieuw afgeleverd.
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2008, 11:02

Bedankt voor alle info 8)

De garage weer gebeld en nu wel iemand gesproken die wist waar ik het over had. Het klopt dat de Duitsers in de fabriek op dergelijke velgen het loodje op de buitenkant bevestigen :s Het is niet de handelswijze van de garage. Hij raadde mij aan om het aan de binnenzijde te laten plakken. Dit omdat anders bij de vervanging van de banden bijv. het wel zichtbaar wordt waar het loodje gezeten heeft. En die plek schijnt niet makkelijk te verwijderen te zijn.

Ik heb een goede afspraak met de garage kunnen maken en 8 september wordt Minike verlost van haar lelijke oorbellen :dansen
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2008, 19:50

... rrrrr ... De loodjes zijn eraf maar idd bij het verwijderen zijn de velgen ietwat beschadigd :(

Dus bij de volgende Mini weet ik beter .... :hap

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”