Kloppend geluid aan de voorwielen

De 2e generatie vanaf 2006
Dooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Kloppend geluid aan de voorwielen

12 sep 2008, 14:37

Hallo MINI fans

Ik worstel met het volgende probleem:als ik nl op een kasseiweg rij heb ik een gerammel thv van de wielen voor,als ik dan rem hoor ik niets meer.Ik heb er al eens voor naar de dealer geweest en hun diagnose was dat het de remblokken zijn die iets kleiner zijn van maat om bepaalde ongemakken van steentjes op te vangen.De remmen zijn toen behandelt geweest en was het probleem verdwenen......voor enkele weken.Dus nu terug.Vorige week heb ik mijn bandendruk eens gecontroleerd en wat bleek dat er op de originele banden (15") 2.8 bar druk op stond.Volgens boekje 2.2 bar.Ik heb de druk afgelaten en wagen rijd nu een pak comfortabeler en de rammel is iets minder maar toch nog niet weg.Nu is mijn vraag of er nog zijn van jullie die dit probleem hebben van dat gerammel of dat dit een alleenstaand feit is. het gaat hier over een CooperD van 2008

Groeten
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

12 sep 2008, 15:14

alleen mooie gladde asfaltwegen nemen! geen kasseienweg :mrgreen:
is er een keer iets losgeweest? of is hij verlaagd!
meestal met geramel kan je bovenste lager van je veerpoot versleten zijn maar bij jou lijkt me dat niet het geval gezien je cooper van 2008 is!
maar het verhaal wat remblokken betreft is mij nieuw!
ben al heel wat jaartjes monteur maar dat heb ik nog nooit gehoord!
in ieder geval succes!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”