Panorama dak geëxplodeert

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13431
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

17 feb 2009, 17:54

Gelukkig geen koters op de achterbank :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

17 feb 2009, 18:11

Dank allemaal voor de reacties. Geen zorgen, niemand gewond geraakt. Wat dat betreft inderdaad een gelukje dat het het achterste paneel was en niet het voorste en dat er inderdaad gelukkig niemand achterin zat.

Tempratuur-verschillen zou raar zijn, want er wordt ook mee gereden als het buiten -5 is en zuslief de verwarming op standje 1000 heeft staan. Vandaag was het 7 graden boven nul toen m'n vader ermee weg reed.
henne schreef:of hij is ooit vervangen in het verleden en ingekit en onder spanning vastgezet dat hij goed stevig zit en dat is teboe voor plakruiten dan gaan ze knappen en breken!
Tsja, we hebben hem vanaf de 3500 km. De vrouw die er hiervoor in reed kwam was engineer en werkt op de ontwerpafdeling van MINI/BMW in München, dus ga er vanuit dat als het dak eens eerder kapot is geweest het ook fatsoenlijk gerepareerd wordt.

Ik hou het voorlopig op productiefoutje van het glazen paneel. Denk namelijk niet dat ze erachter gaan komen wat dit heeft veroorzaakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

17 feb 2009, 19:00

om een of andere reden komt me dit zeer bekend voor... volgens mij nog al eens tegengekomen om een of ander mini forum

zal wel netjes opgelost worden door renova, toch :wink:
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

17 feb 2009, 19:08

Tjeetje Kay,

Dat was wel schrikken voor Paps.

Gelukkig reed jij er niet mee. Want hoe zou je dat moeten verklaren.

Hopelijk gaat Renova het netjes repareren.

Veel succes met de afhandeling.

Annet
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

17 feb 2009, 20:45

BMW X3 schreef:Gelukkig reed jij er niet mee. Want hoe zou je dat moeten verklaren.
Blij dat ik er inderdaad niet in reed. Pa zei vorige keer "het zal ook wel deels aan jezelf gelegen hebben dat je MINI zo raar deed". Nou heeft hij het zelf ervaren :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

17 feb 2009, 21:43

Zoooooo.. dat is ook wat zeg! Gelukkig dat je vader niks mankeert.

Ik weet dat er spanning in een glas kan zitten... maar dat dat ook met een glazen dak van veiligheidsglas zou kunnen :shock: :shock:
Ik moet er toch niet aan denken dat het mij gebeurd, met mijn 2 kindjes in de auto :? :(

Suc6 met de afhandeling.

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

17 feb 2009, 21:48

Kaj,

Alleen jammer dat het op deze manier weer bewezen is, dat jij er helemaal niets aan kunt doen. :roll:

Annet
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”