Benzineklepje sluit niet meer mooi aan!

De 2e generatie vanaf 2006
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

Benzineklepje sluit niet meer mooi aan!

27 feb 2009, 20:14

Bij het tanken zag ik laatst tot mijn grote schrik dat het net leek alsof het benzineklepje (in de
carrosseriekleur) niet meer mooi aansloot. (grotere tussenruimte) Ik dacht eerst dat het door de lichtinval kwam, maar nee,
het lijkt wel alsof er een soort speling naar de buitenkanten in zit. De ronde randen lijken naar buiten te wijken!
Er is niets verbogen. De medewerker bij de dealer zegt dat ie een klap (??) heeft gehad! (niet van mij!!)
Het is te vervangen, maar het is aan de dure kant. (?) Er viel niets aan te draaien of bij te stellen.
Vandaag nog eens van de achterkant uit bekeken en hij sluit echt niet meer mooi strak aan bij de carrosserie! Er zitten ook geen beschadigingen aan. Heel vreemd. Zal ik weer teruggaan voor de garantie? (Ik moest toch al voor dat raamprobleem.)
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

27 feb 2009, 20:36

Dat hebben wij ook, sinds de aflevering al maar ik dacht dat het normaal was, ik had het ook al bij andere mini's gezien. Wat zou dat grapje kosten dan om te vervangen?
okke
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 jan 2009, 13:20

27 feb 2009, 20:56

Mooie reden voor een S-tankdop? :wink:
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Haag
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 feb 2008, 17:53

28 feb 2009, 08:29

Misschien de tankbuis er achter die wat strak gemonteerd zit en daardoor die hele klep-unit wat wegdrukt.

Heb ik ook wat last van met m'n S tankdop. Heb het e.e.a. nog nagelopen maar je blijft het een beetje houden. Toleratie's in de onderdelen en het plaatwerk kunnen ook heel goed de oorzaak zijn.
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

25 mar 2009, 19:22

Remco had gelijk: het zwarte, plastic binnengedeelte zat blijkbaar niet (meer) helemaal goed.
Ben vandaag naar de dealer geweest om het te laten vervangen (tegelijk met raamsluit-
probleempjes). Ik dacht dat de garage een nieuw, pepperwhite (carrosserie-)buitenklepje had besteld, maar het bleek het zwarte binnendeel met scharnier te zijn. (kost 27, 50 E, valt mee dus) Straks mijn fijne Mini weer opgehaald: het dekseltje zat weer netjes strak en de raamproblemen zijn opgelost! Beide ramen sluiten weer helemaal tot boven en maken
het vertrouwde "zoef"-geluidje! Ik hoefde niets te betalen, want het viel onder de garantie. Prima service van Kera, geen
gezeur over wie de rekening moet betalen! Zo hoort het ook. :D

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”