Vreemde geluiden tussen de 4 en 5000 toeren (S)

De 2e generatie vanaf 2006
timh
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hilversum
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 okt 2008, 13:32

Vreemde geluiden tussen de 4 en 5000 toeren (S)

04 mei 2009, 10:05

Goedemorgen,

Vraagje:

Ik heb een Cooper S van 6 maanden oud met 15K op de teller, en hoor vreemde geluiden welke ik volgens mij niet eerder heb gehoord onder de motorkap.

Normaliter schakel ik over tussen de 3 en 4000 toeren, en voor wat meer power trek ik hem door en schakel ik over zo ergens tussen de 4 en 5000 toeren.

Nu reed ik laatst en hoor contant trillen/resoneren vanonder de motorkap,.... ik heb hem dan in z'n 3 of 4 en hou hem dan tussen de 4 en 5000 toeren en helemaal met gas los (4,500 toeren) dan lijkt het wel of er een gereedschapkist licht te rammelen.

Aangezien mijn ruitervloeistof reservoir leeg was dacht ik dat deze lag te trillen en heb hem gevuld, maar het probleem blijft.

Aangezien ik ook af te toe met de "koude" start de stoterstangen hoor klapperen dacht ik dat het ook nog eens dat kon zijn,.. maar vraag me af of het gewoon niet "hoort" rond dit toerental.

Ik ben benieuwd,...
Nou, ik ben dus Timmetje en kom uit Hilversum ;)
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

04 mei 2009, 11:00

Nee natuurlijk hoort dat niet. Meteen naar laten kijken bij je dealer.
Bij dit soort dingen kun je het beste zo snel mogelijk er naar laten kijken, want je weet nooit wat voor problemen er anders kunnen ontstaan waar je niet op zit te wachten.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”