Stuurervaring?

De 2e generatie vanaf 2006
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Stuurervaring?

06 mei 2009, 11:48

Ik heb sinds begin april een Cooper S van mei 2008. De auto heeft nu 6000 km gelopen.
Na een maandje rijden valt me eigenlijk op dat de auto best zwaar stuurt. Mijn vorige auto een Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 Pk
stuurde een stuk lichter ondanks het feit dat deze op 225 banden stond.
Graag zou ik wat ervaring horen om er achter te komen of het stuurgedrag van mij Mini normaal is of dat er wellicht iets niet helemaal lekker zit met bijv. de bekrachtiging.
Ik heb zelf nooit een andere Mini gereden dus kan helaas niet uit mijn eigen ervaring putten.
Graag jullie reactie
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

Re: Stuurervaring?

06 mei 2009, 12:15

Bukkie schreef:Ik heb sinds begin april een Cooper S van mei 2008. De auto heeft nu 6000 km gelopen.
Na een maandje rijden valt me eigenlijk op dat de auto best zwaar stuurt. Mijn vorige auto een Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 Pk
stuurde een stuk lichter ondanks het feit dat deze op 225 banden stond.
Graag zou ik wat ervaring horen om er achter te komen of het stuurgedrag van mij Mini normaal is of dat er wellicht iets niet helemaal lekker zit met bijv. de bekrachtiging.
Ik heb zelf nooit een andere Mini gereden dus kan helaas niet uit mijn eigen ervaring putten.
Graag jullie reactie
Volgens mij heeeel normaal. Had jou Bravo toevallig ook een city stand? Als ik in de fiat van mijn moeder stap dan kan je met je pink sturen. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet prettig, totaal geen gevoel meer.

Bij mini is dat echt een stuk zwaarder. Ik heb zelfs het idee dat de eerdere modellen (R50, R52 etc..) nog zwaarder zijn met sturen.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

08 mei 2009, 12:59

Volgens mij, is de Mini inderdaad niet één van de lichtst sturende autos. :D
Ik persoonlijk vind een "zwaarder" sturende auto prettiger.
Mag graag met m'n S in de sportstand rijden, ivm wat zwaarder sturen en directer respons.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Re: Stuurervaring?

08 mei 2009, 13:19

TomTom schreef:
Bukkie schreef:Ik heb sinds begin april een Cooper S van mei 2008. De auto heeft nu 6000 km gelopen.
Na een maandje rijden valt me eigenlijk op dat de auto best zwaar stuurt. Mijn vorige auto een Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 Pk
stuurde een stuk lichter ondanks het feit dat deze op 225 banden stond.
Graag zou ik wat ervaring horen om er achter te komen of het stuurgedrag van mij Mini normaal is of dat er wellicht iets niet helemaal lekker zit met bijv. de bekrachtiging.
Ik heb zelf nooit een andere Mini gereden dus kan helaas niet uit mijn eigen ervaring putten.
Graag jullie reactie
Volgens mij heeeel normaal. Had jou Bravo toevallig ook een city stand? Als ik in de fiat van mijn moeder stap dan kan je met je pink sturen. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet prettig, totaal geen gevoel meer.

Bij mini is dat echt een stuk zwaarder. Ik heb zelfs het idee dat de eerdere modellen (R50, R52 etc..) nog zwaarder zijn met sturen.
Klopt mijn Bravo had een Citystand. Ik gebruikte die echter nooit want de auto ging mij te nerveus reageren.
Mijn Cooper S heeft geen Sportstandschakelaar.

Het is me in ieder geval duidelijk dat het wat zwaardere sturen van de Mini normaal is en geen exemplarische fout.
Kan er absoluut wel mee overweg maar wil het graag even peilen.
Jullie antwoorden waren duidelijk en ik bedank jullie ervoor.
Wat mij betreft mag het topic op slot

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”