Diep steenslagputje opvullen?

De 2e generatie vanaf 2006
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder

Diep steenslagputje opvullen?

11 sep 2008, 15:21

Gisteren ontdekte ik tijdens het autowassen een lelijk, diep steenslagputje op de
motorkap. Ook nog net op een mooie ronding... :evil: Hoe kan ik dit zo goed mogelijk
weer "mooi" maken? Werkt zo'n lakstift van de dealer wel precies genoeg (niet dat ik
er snel te veel spul van opsmeer )? Of zijn er nog betere mogelijkheden? Ik heb
m'n Mini nog maar 8 weken en wil er lang mee doen en geen roest krijgen later.
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

11 sep 2008, 17:54

hey laine,
het steenslag pitje kan je heel goed vullen met een lakstift van de dealer!
alleen is het stifje misschien net wat te grof of mooi in te lakken!
ik pak meestal als ik een auto met steenslagpitjes heb een luciferhoutje of een naaldje en die in de verf dippen en dan een klein druppeltje in de pit laten vallen,goed laten drogen desnoods met commandant cleaner even de plek poetsen en dan weer een paar keer herhalen!
het makkelijkste is een beetje verf op een dekseltje te doen!
succes
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jul 2009, 14:55

Heb een putje opgevuld waar de lak van af was. Met de kleurstift ging het nog
redelijk goed en precies (niet met het kwastje, inderdaad veel te grof).Ik was best tevreden.
Met de vernisstift ging het iets lastiger: de lak was al best dik en werd tijdens het
opdoen al draderig! Uitkijken dus. Door die tweede laag werd het resultaat ietsje minder mooi.
Ik had het beter bij die eerste laag kunnen laten voor het mooiste resultaat (behoorlijk onzichtbaar en geen lelijke
randjes te zien, maar dat zal wel minder goed/ beschermend zijn?
Maar al met al toch goed gelukt en het is beter dan een lelijk zwart plekje op de pepperwhitekleurige bumper.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”